Klart at det går an. Jeg har forsøkt litt, men det er enklere å bruke en på høyre side og en på venstre for å si det sånn. Det er sikkert andre som har mer erfaring med dette enn jeg har. Jeg greide aldri å bli enig med meg selv om hvordan bassen skulle stilles. Men da brukte jeg også to preer.Det tror jeg ikke,men kan vel bruke en til Diskant/Mellomtone og 1 til bassene ? Eller gir ikke det noe mening?De kan tydeligvis settes opp som monotrinn?Holder utkikk etter en ET-250 til,hadde en liten plan om ARC men droppet det. Orker ikke det bytte styret lenger,og skal jeg oppgradere blir det sinnsykt dyrt. Har andre ting og bruke kroner på også .
O
O
Hei,ImpulseStøy og lite gain på riaa i Devialet, Evo? Det høres rart ut. Husk på at den skal optimaliseres for pickup'en, så om du brukte en med andre egenskaper enn den som eieren har, kan det være en drøy feilkilde....
Jeg kan jo koble 2 effekter på CT-5 så det er jo muligheter her. Spiller bra nok i bøtter og spann så jeg stresser ikkeKlart at det går an. Jeg har forsøkt litt, men det er enklere å bruke en på høyre side og en på venstre for å si det sånn. Det er sikkert andre som har mer erfaring med dette enn jeg har. Jeg greide aldri å bli enig med meg selv om hvordan bassen skulle stilles. Men da brukte jeg også to preer.Det tror jeg ikke,men kan vel bruke en til Diskant/Mellomtone og 1 til bassene ? Eller gir ikke det noe mening?De kan tydeligvis settes opp som monotrinn?Holder utkikk etter en ET-250 til,hadde en liten plan om ARC men droppet det. Orker ikke det bytte styret lenger,og skal jeg oppgradere blir det sinnsykt dyrt. Har andre ting og bruke kroner på også .
O
O
Jeg har da vitterlig skrever 2 x 100 Watt mer. Underforstått 2 x 100 Watt mer enn ET 205 S. Hva var det du ikke forsto?Den kommer jo dobbelt opp, og er vel da dobbelt så god, kanskje.
Så litt off topic: Hvordan skal du greie å endre headingen på tråden, Evo? Den er jo blitt helt feil etter at du opphøyde deg selv til adelig status.
Men et skikkelig effekttrinn må du jo ha. Hvordan 100W i 8 ohm kan bli til 500W i 4 ohm går langt ut over min begripels', men kanskje anm vet?
Ja vel ja. Trodde "mer" var en forkortelse for "med ekte resistans".Jeg har da vitterlig skrever 2 x 100 Watt mer. Underforstått 2 x 100 Watt mer enn ET 205 S. Hva var det du ikke forsto?Den kommer jo dobbelt opp, og er vel da dobbelt så god, kanskje.
Så litt off topic: Hvordan skal du greie å endre headingen på tråden, Evo? Den er jo blitt helt feil etter at du opphøyde deg selv til adelig status.
Men et skikkelig effekttrinn må du jo ha. Hvordan 100W i 8 ohm kan bli til 500W i 4 ohm går langt ut over min begripels', men kanskje anm vet?
Mvh
-Som betyrJa vel ja. Trodde "mer" var en forkortelse for "med ekte resistans".Jeg har da vitterlig skrever 2 x 100 Watt mer. Underforstått 2 x 100 Watt mer enn ET 205 S. Hva var det du ikke forsto?Den kommer jo dobbelt opp, og er vel da dobbelt så god, kanskje.
Mvh
HeiHvordan låter rør forsterkere ? Er det veldig forskjellig lyd signatur sammenlignet med min Dp evo?
Det er sant,men den DP han har er vel produsert av E C? Så den låter "litt" rør.Det kunne jo vært fristende å svare et rungende ja på spørsmålet. Jeg har hittil ikke hørt en rørforsterker som låter lik en transistor og vice versa. Men så har jeg sikkert hørt under en promille av alt som finnes.
Noen blindtest er jeg imidlertid ikke med på.
Ja sant det, jeg var ute på tynn is hvorfor står det Electrocompaniet på den???A1B er konstruert av Leif Erntsen, så den låter neppe "rør". Egenlig litt fjollete benevnelse, siden rørforsterkere kan være så mangt.
Johan-Kr
Rørforsterkere låter ikke likt.Hvordan låter rør forsterkere ? Er det veldig forskjellig lyd signatur sammenlignet med min Dp evo?
Enig med blues her, men tilføyer at en hybrid ofte er en god løsningRørforsterkere låter ikke likt.Hvordan låter rør forsterkere ? Er det veldig forskjellig lyd signatur sammenlignet med min Dp evo?
Tvert i mot.
De er også bygd ulikt.
Forskjell på rørforsterkere er minst like stor som på andre konstruksjoner/prinsipper.
Nyere konstruksjoner som for eksempel Audio Research og Octave nærmer seg det kjappe og kontante mange kjenner fra transistor, men tilfører samtidig noe som vi "fans" oppfatter som mer livaktig og virkelighetsnært.
Mvh
Ok,så EC har ikke noe med innmaten og gjøre med andre ordDenne har jeg sett på finn.no
Grunnen til at det står ec på den er pga ec kjøpte opp dp . Den jeg har er vel en av de siste som er laget av ernsten .
Ja F.... det glemte jegJeg liker måten du roer ned kjøpingen
Særlig det sisteGod kabelhygiene er svært viktig, både for lyden og OCDen
Har ikke hørt så mye av det nye ARC,men hørt en del av forrige generasjon. Likte de integrerte rørforsterkerene deres,transistor tror jeg ikke jeg har hørt noen av.Det er en grunn til at CJ er en av de store, over tid, på rør. I mine ører er de nærmere idealet enn nyere ARC.
Vi hørte jo Sonus Faber og ARC i Gøteborg O.Har ikke hørt så mye av det nye ARC,men hørt en del av forrige generasjon. Likte de integrerte rørforsterkerene deres,transistor tror jeg ikke jeg har hørt noen av.Det er en grunn til at CJ er en av de store, over tid, på rør. I mine ører er de nærmere idealet enn nyere ARC.
O
Derfor jeg sa ikke så mye det låt jo helt greit det oppsettet der,IL Cremonese er vel neste jeg må haVi hørte jo Sonus Faber og ARC i Gøteborg O.Har ikke hørt så mye av det nye ARC,men hørt en del av forrige generasjon. Likte de integrerte rørforsterkerene deres,transistor tror jeg ikke jeg har hørt noen av.Det er en grunn til at CJ er en av de store, over tid, på rør. I mine ører er de nærmere idealet enn nyere ARC.
O
Ikke transistor, men det er heller ikke så interessant, er det vel?
Det er det jeg altid har sagt! Biff er bestSakset fra STEREOPHILE:
It's always good to tear into a good steak with Tor Sivertsen, Conrad-Johnson's main marketing man.Tor, who hails from Norway, was for many years the public face of Tandberg in the US. He knows what's important: first food, then hi-fi; first tubes, then transistors. As Tor says, "If you like frozen meat, buy transistor equipment. If you like 21-day aged beef, buy tubes."
Det var nok ikke så seriøst ment det hadde dratt på seg enda mere CJIl Cremonese blir kanskje litt i største laget for Evo den andens residens?
Det står da vel et ledig slott i nabolaget?