Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    - og alt dette bare på grunn av en forsiktig antydning om akvarium. Tror jeg trekker det tilbake til fordel for nye spotter i taket. Det blir kult å kunne spotte rett inn på de ulike komponentene i anlegget. Du må ha slike som kan fininnstilles, Evo - i den nye lydsalongen din. Regner med at du egentlig har det på tegnebrettet allerede.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Før dere begynner å sose hvileløst rundt i oppgraderingståka: disse er seriøst overvurderte.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    - og alt dette bare på grunn av en forsiktig antydning om akvarium. Tror jeg trekker det tilbake til fordel for nye spotter i taket. Det blir kult å kunne spotte rett inn på de ulike komponentene i anlegget. Du må ha slike som kan fininnstilles, Evo - i den nye lydsalongen din. Regner med at du egentlig har det på tegnebrettet allerede.
    Det er med i planene ja :)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Her skal ikke høyttalerene byttes,har noen Kudos Viktoria kan bruke mens jeg tester Snell E III her inne bare for gøy :)

O

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11
    Ser det skrives snøkaos i forskjellige aviser. Ser også at VG har snøkaos live. Er jo litt flaut :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ja, nå kan østlandsregionen etter et par relativt snøfattige sesonger skilte med ordentlig vinterføre.
    Neppe enkelt å være MDG-patriot og sykle til jobben i dag:rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: oct

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ser det skrives snøkaos i forskjellige aviser. Ser også at VG har snøkaos live. Er jo litt flaut :)
    Kjempe flaut,har jo vært snø her siden tidenes morgen :)
    Men ennå så blir det kaos vær gang det detter over 10cm snø.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja, nå kan østlandsregionen etter et par relativt snøfattige sesonger skilte med ordentlig vinterføre.
    Skulle like å se MDG idiotene sykle nå ja :)

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ja, de lever jo egentlig i ei tenkt "boble" der slikt (normalt) vintervær vi ser i dag egentlig ikke eksisterer lengre.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.711
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Må nok skuffe dere siden brorparten av dem bor i gåavstand til jobben.

Ang kaos. Seff blir det kaos når veiene, parkeringsplassene, fortauene er fulle av snø. Det er da lett å forstå?:rolleyes:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ Ja, ikke minst når brøyteberedskap (til dels) er dimensjonert etter de siste års vintre;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Før dere begynner å sose hvileløst rundt i oppgraderingståka: disse er seriøst overvurderte.
    Har du hørt dem?
    Ja. Ved tre anledninger.
    Det har aldri bydd seg en anledning, men jeg tror gjerne at de er kraftig oppskrytt. For å være litt streng er diverse 805-varianter det eneste jeg faktisk har likt fra B&W siden åttitallet, og de har jeg vel ikke hørt på 15 år heller så jeg er ikke helt oppdatert. Men jeg tviler sterkt på at det har forandret seg. På åttitallet hadde jeg stor sans for 802 mkI, men nå snakker vi 30år + siden sist jeg hørte dem, så det skal ikke stilles for stor lit til at stemmer i dag.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Skulle like å se MDG idiotene sykle nå ja :)

O
    He, he. Disse "grønnsakene" (les MDG´re) fornekter seg jo ikke.
    Så akkurat et innslag på Nyhetskanalen nå som redegjorde for en tanke som ikke hadde slått meg. På slike dager som nå så trenger de selvfølgelig bilfrie gater og sykkelveier for å gå på ski til/fra jobb:rolleyes:

Da blir vel det neste at Oslo kommune går til anskaffelse av (elektrisk drevne selvfølgelig) preppemaskiner slik at det kan kjøres opp spor, fremfor å brøyte:)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja det hadde ikke forundret med et sekund om de så gjorde :).

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hadde snekker her nå og vi fant svikten i gulvet,selvfølgelig var den rett foran anlegget:mad:.
    Blir og bryte opp gulvet + å legge en ny drager som blir skrudd i veggene. Legger isopor og laminat med demping oppå det gamle gulvet,tepper under høyttalerene som det er i dag. Veggene får smartpanel med en flott hylle felt inn i veggen der det står en gamel dør i dag(under panelen) der får jeg plass til LP plater eller de 5 Sansui vintage forsterkerene mine. Blir lagt inn strøm i hyllene med LED lys rundt kanten samt spottere i taket over høyttalerene.

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hadde snekker her nå og vi fant svikten i gulvet,selvfølgelig var den rett foran anlegget:mad:.
    Blir og bryte opp gulvet + å legge en ny drager som blir skrudd i veggene. Legger isopor og laminat med demping oppå det gamle gulvet,tepper under høyttalerene som det er i dag. Veggene får smartpanel med en flott hylle felt inn i veggen der det står en gamel dør i dag(under panelen) der får jeg plass til LP plater eller de 5 Sansui vintage forsterkerene mine. Blir lagt inn strøm i hyllene med LED lys rundt kanten samt spottere i taket over høyttalerene.

O
    Ikke rart at det hjalp med tepper når gulvet holdt på å falle ned. Ikke en gang tenk på sub før du har reparert og forsterket. Futura i møkkakjellern er ikke akkurat noe vakkert syn.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Ikke rart at det hjalp med tepper når gulvet holdt på å falle ned. Ikke en gang tenk på sub før du har reparert og forsterket. Futura i møkkakjellern er ikke akkurat noe vakkert syn.
    Så ille er det ikke,er bare en helling på 3cm der. Men skal bli bra å få rettet det opp og stivet det av :)

O

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Har du hørt dem?
    Ja. Ved tre anledninger.
    Flott. Går det an å beskrive lyden? Jeg har aldri hørt dem, men skulle gjerne ha gjort det.
    Joda. Jeg har hørt dem med Mark Levinson og Classe forsterkeri, og det spilte stort og oppløst med strålende perspektiv og homogenitet,men langt tørrere enn jeg synes om, og ikke var dynamikken helt på stell heller.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Aha,er det sånn dere får masse innlegg ;) dobbel posting.

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ja. Ved tre anledninger.
    Flott. Går det an å beskrive lyden? Jeg har aldri hørt dem, men skulle gjerne ha gjort det.
    Joda. Jeg har hørt dem med Mark Levinson og Classe forsterkeri, og det spilte stort og oppløst med strålende perspektiv og homogenitet,men langt tørrere enn jeg synes om, og ikke var dynamikken helt på stell heller.
    Litt flink-pike-syndrom? Og se til helvete å komme deg i form igjen. Liker ikke at flere av mine venner hangler slik. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Ja. Ved tre anledninger.
    Litt flink-pike-syndrom? Og se til helvete å komme deg i form igjen. Liker ikke at flere av mine venner hangler slik. :)
    Det er akkurat det det er, baluba! Det var så to the point at det holder.
    Litt prektig og veloppdragen, selv om den ser ut som en fantasy-rekvisitt.
    Takk, tror det snur snart nå. Har det på følelsen!

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.286
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Er litt flaut å lese vg på en slik dag.. litt snø stopper hele sørnorge.. en litt under normal vinterdag her nord.. her har vi i dag kun hatt 37m/s vind.. :)

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Vel, kommer det 50cm snø i løpet av noen få timer, er jeg sikker på at det blir kaos der nord også....

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.736
    Sted
    Sætre
    Er litt flaut å lese vg på en slik dag.. litt snø stopper hele sørnorge.. en litt under normal vinterdag her nord.. her har vi i dag kun hatt 37m/s vind.. :)
    Var nylig i Harstad. Ikke mye vinter der sammenlignet med Oslo .

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Litt snø er feil og si,har kommet 50cm snø her på Langhus. Når det ikke blir måkt så blir det kaos på veiene.

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.207
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    En av årsakene er at det er litt mer tettbefolket her enn i Narvik - og de øvrige "tettstedene";) nordpå

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.509
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    En av årsakene er at det er litt mer tettbefolket her enn i Narvik - og de øvrige "tettstedene";) nordpå
    Det er en ting! En annen ting at de har jo bare 4WD,traktor og snøskutere der oppe :)

O

Zeitgeist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2013
    Antall liker
    1.573
    Sted
    Melhus
    Torget vurderinger
    11

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke så vanskelig. På en vanlig dag uten nedbør, er det så mye biler på innfartsårene inn mot sentrum av de fleste byer på østlandet at det er saktegående eller stillestående kø i rushtiden på morgenen og på ettermiddagen. Når det så legger seg snø på veien, og det forhåpentligvis også er brøytemannskaper ute, går trafikken enda saktere, og det blir kork. ...Eller "SNØKAOS" som avisene skriver.

Mindre folk, mindre kaos.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn