Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.961
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Veien er målet for Evo. Teste og lytte, teste og lytte.
    Det er jo hele morroa med denne hobbyen,for meg altså. Så lenge jeg trives med det kommer jeg til og holde på med det også.
    Eneste jeg ikke bytter er amatiene,om jeg finner noe som spiller bedre på de enn det jeg har er det gøy. Noen ganger går det ikke like bra sikkert men da kan ting byttes,målet er ikke og finne mitt ultimate system. Heller det og teste så mye som jeg har råd til ut i fra mine middler,som ikke er millioner men nok til og leke litt innimellom.

O

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Testing og sammenlikning av produkter er interessant, men jeg synes det er slitsomt (nitidig konsentrasjon og fokus på detaljer i lydbildet) og til dels drit kjedelig (hyppig repetering av utvalgte musikkspor).

Sikkert derfor jeg bytter utstyr relativt sjeldent.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.619
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg forstår det slik at mer PS er på vei inn.
    Dette er et merke jeg har oppfattet som relativt nytt, men ved litt lesing ser jeg det er et firma som har holdt det gående i over 40 år!

About-us-highlight1.jpg

Sjøl om jeg ikke helt har fulgt med i timen har jeg fått med meg at de har en rekke kritikerroste og interessante produkter gående nå.
    Det er ingen tvil om PS står fram som et "tungt" merke.
    800-mug.jpg

Bare denne hundegalskapen i Blåskogen har roa seg litt (om det skjer...), skal jeg få somla meg nedover til deg.
    Jeg vet jeg er velkommen;)

Gratulerer!

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Det er bra det at vi er det,hadde vært kjedelig om vi alle drev denne hobbyen på samme måten ;)

O
    Helt enig.
    Ulike tilnærminger og innfallsvinkler bidrar til mangfoldet samtidig som det beriker fellesskapet:cool:.
    Det samme gjelder for de ulike preferansene vi har mht musikksmak.

BTW - drittøff PF-collage du har fått på veggen.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.961
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er bra det at vi er det,hadde vært kjedelig om vi alle drev denne hobbyen på samme måten ;)

O
    Helt enig.
    Ulike tilnærminger og innfallsvinkler bidrar til mangfoldet samtidig som det beriker fellesskapet:cool:.
    Det samme gjelder for de ulike preferansene vi har mht musikksmak.

BTW - drittøff PF-collage du har fått på veggen.
    Takk for det,ptb.

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    hyppig repetering av utvalgte musikkspor.
    Er ikke det noe av problemet- at folk velger utstyr ut fra noen få utvalgte lydspor uten å tenke helhet? En ærlig sjel her på sentralen fortalte meg forleden at han hørte mer etter lyden enn musikken. Greit nok. Men jeg skjønner jo at det blir litt kjedelig å begrense lyttingen til 4-5 låter, og den eneste variasjonen er at man bytter amper og kilder dann og vann.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    PS NB.
    Med dette selvsagt ingen antydning om hva vår alles kjære Evo gjør. Han har så vidt jeg kan se et bredt spekter av musikk fra ulike kilder...

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.345
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    hyppig repetering av utvalgte musikkspor.
    Er ikke det noe av problemet- at folk velger utstyr ut fra noen få utvalgte lydspor uten å tenke helhet? En ærlig sjel her på sentralen fortalte meg forleden at han hørte mer etter lyden enn musikken. Greit nok. Men jeg skjønner jo at det blir litt kjedelig å begrense lyttingen til 4-5 låter, og den eneste variasjonen er at man bytter amper og kilder dann og vann.
    Jo - noen gjør nok det. Se at jeg skrev utvalgte, og ikke utvalgte:).
    Når jeg sammenlikner lydkarakteristikk så skjer det gjennom flere ulike musikkspor i ulike genre´s. Har ei mer, eller mindre "fast" liste. Skal man finlytte etter mer detaljer så benytter jeg færre spor.
    Det er nok en del som benytter anlegget som en lyd-analyseringsinnretning fremfor en innretning for avspilling av musikk:)
    Evo´n tilhører nok sistnevnte "gruppe".

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.961
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er klart musikk som står i sentrum her,alt i fra JazzRock til Køntri :). Er en del i fra TT sin sjanger også,selv om Pink Floyd er favoritten så gå det i mye annet også :).
    Lydmessig så har jeg nok funnet min lyd men ikke nødvendigvis mitt merke på elektronik. Høyttalere har jeg funnet mitt merke kan jeg vel slå fast. Blir artig med PS Audio som preamp og dac,men jeg kan ikke love det stopper der ;)

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei gutter. :) Så glade dere virker å være. :) Har dere knekk i håndleddet? :rolleyes:
    Du har ankommet frisørlauget nå, så vær forsiktig med hva du skriver. Men en ting er sikkert, å anklage Evo II for å være noe annet enn vidsynt i sitt forhold til musikk er feil. Det er ikke mange fordommer som får plass i Casa Evo når det kommer til musikk og gjengivelsen av den. :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.961
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.961
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.961
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Spennede alt du har på gang med PS audio Evo. Har virkelig sansen for merket inkl eier.
    Det synns jeg også,nå skriver SRM i HC sinn tråd at de bare driver med lureri og ikke er til og stole på,så han hadde aldri kjøpt PS Audio. Lurer på hva det er ???

O

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.659
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Spennende nyheter ;) Funnet ut av det? En kjapp tur på Gøggle hjalp meg ikke, men nå er jeg ikke så skarp da.... :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.964
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, nå har du virkelig åpnet Pandoras eske hvor alt fra seriøsitet til kjepphester og usakeligheter florerer vilt ;) Det var selvfølgelig ikke din intensjon. Du får ta litt distanse til tråden. The sky is the limit ift. forskjellige retninger den kan ta i løpet av helgen :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.659
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Ja, nå har du virkelig åpnet Pandoras eske hvor alt fra seriøsitet til kjepphester og usakeligheter florerer vilt ;) Det var selvfølgelig ikke din intensjon. Du får ta litt distanse til tråden. The sky is the limit ift. forskjellige retninger den kan ta i løpet av helgen :)
    Og så på en fredag! Den store krangletråddagen her inne....
    Dette burde EVO tatt høyde for :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Skal ikke starte noen diskusjon i denne tråden. Men interessant det der om at Asbjørn i en annen tråd nærmest har frifunnet Harvestern. Kanskje jeg må ha en slik en her i huset. Kjøpte phono-kabel til drøyt 30k (riktignok med "rabatt"), så da kan jeg vel spandere noen lapper på litt strømrens også.
    Phono-kabelen er forresten kanskje min beste investering - ifølge ørene.

T

TT.

Gjest
    Ha en riktig god helg O og kos deg med musikken! :)

Tar sjansen på å poste litt musikk i tråden din. Ser ut til at det trengs

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.865
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hehe, det mest karakteristiske for slike tråder, som for feks kabeltråder, er at de som føler seg mest forsmådd, bedratt, sviktet, og dermed mest forbannet, oppgitt og vonbroten, er de som IKKE skal handle inn og/eller har erfaring med de fordømte produktene. Men dagene er så lange, man kjeder seg så lett, så man kaster seg sultent og begjærlig over anledninger som gir mulighet til å vise sin skarpsindighet og fortreffelighet.:rolleyes:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Skal ikke starte noen diskusjon i denne tråden. Men interessant det der om at Asbjørn i en annen tråd nærmest har frifunnet Harvestern. Kanskje jeg må ha en slik en her i huset. Kjøpte phono-kabel til drøyt 30k (riktignok med "rabatt"), så da kan jeg vel spandere noen lapper på litt strømrens også.
    Phono-kabelen er forresten kanskje min beste investering - ifølge ørene.
    Åsså Asbjørn, da! :eek: :rolleyes:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Tråden lever opp til det jeg trodde den skulle gjøre. Kjenner jo folk her inne såppas ;).

O
    Flott Ove! Og så er det jo snart påske med alt den innebærer av peiskos og innehygge. Det eneste alle vi følgerne av din utmerkede tråd forlanger, er at du innimellom avgir rapport om hvordan nyinnkjøpene påvirker lydbildet.

- Og så en ting til: Pass på så du ikke bærer for tungt. Disse greiene veier ofte litt mer enn en stakkars har godt av å bære. Når Luxmanen bæres ut av huset, må du få kjøper til å stå for sjauingen.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.385
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ja det skal ikke mye til for å hause opp en del her inne :) men morro lesing blir det læll..

det mest ironisker er nok sikkert at mange av "tvilerne" har sikkert noen andre helt fantastiske tweaks i sitt rom og anlegg.. gidder ikke nevne typer da sikkert flere vil ta seg nært av det :)

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn