Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.947
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Godt å høre du blir mer og mer fornøyd, det må være et godt tegn på at det kan bli et oppsett du kan hygge deg med i lang tid! :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Dette høres veldig lovende ut. Den nye ampen er vel en av de få som aldri har vært spilt på før, mens andre har vært brukt i varierende grad? Det kan og ha noe å si ifht opplevelsen.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.899
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Flott å høre Ove :) ikke lett med stadig nye ting i oppsettet men det høres ut som du har fått en venn nå og at du klare deg uten sub er som musikk i mine ører ;)

Ha en fortsatt fin dag

mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Dette høres veldig lovende ut. Den nye ampen er vel en av de få som aldri har vært spilt på før, mens andre har vært brukt i varierende grad? Det kan og ha noe å si ifht opplevelsen.
    Ikke brått umulig det,L590 var eske ny den også. Mens de andre var brukt som du sier i varierende grad.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Flott å høre Ove :) ikke lett med stadig nye ting i oppsettet men det høres ut som du har fått en venn nå og at du klare deg uten sub er som musikk i mine ører ;)

Ha en fortsatt fin dag

mvh
    Ja sub drar med seg andre problemer,kan nok i noen oppsett rydde oppover også. Men jeg lar det bli som det er her uten sub :)

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.852
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bra resonnement, Evo. Som du selv er inne på - det er jo du som skal leve med dette her - så er det mer enn nok bass til det aller, aller meste av musikktyper. Resten er gulle god. Og enig, jeg ville ikke ha giddet å handle inn noen sub var jeg i dine sko. Kan fort ødelegge det gloriøse som er der fra før, ja. :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.899
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Bra resonnement, Evo. Som du selv er inne på - det er jo du som skal leve med dette her - så er det mer enn nok bass til det aller, aller meste av musikktyper. Resten er gulle god. Og enig, jeg ville ikke ha giddet å handle inn noen sub var jeg i dine sko. Kan fort ødelegge det gloriøse som er der fra før, ja. :)
    Godt å høre det ikke bare er meg, sub KAN ødelegge mye :)

mvh

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.852
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Man skal ikke glemme at det sitter tross alt (passive) 4x22cm hos Evo som kun spiller bass, i et rom på ca 20kvm. Så det er jo ikke sånn at det ikke er nok bass. Bare så det er sagt, heller ikke hos meg har jeg noe særlig til dypbass (omtrent samme nivå som hos Evo, vil jeg vel tippe). Men alt er relativt. Det finnes plenty av systemer her inne som pøser på med mye mer headroom og membranareal i ca samme romstørrelse, og det ser ut til å funke, det også.

Retep

Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Antall liker
    20.646
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Håper du kan sette deg ned nå Ove å høre på oppsettet ditt over en lengre periode. La høsten og vinteren komme, spill musikk og skulle kløa komme tilbake. Dra ut og besøk andre som har denne galskapen som hobby.

Kommer en tur innom etterhvert.

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Flott du er begynt å like det du hører fra A-36. Accuphase har ikke imponatoreffekten med det samme. Men det er en lyd som man liker grunnet musikaliteten. Min E-408 spiller musikk. Litt ulikt mye annet jeg har hatt, men på en positiv måte. Det at man kan sette på alle sjangre musikk og få god lyd er undervurdert :) Syns Accuphasen spiller også middelmådige innspillinger med sjel. Men din A-36 trenger gjerne noen timer til før alt sitter. Du sitter vel straks småfull og smiler foran anlegget nå? Hvis du ikke datt på sjøen på vei fra Aker brygge ;) Ha en strålende aften videre Ove :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det gikk fint det,Øyvind:) men ble ikke så sent. Accuphase låter bra ingen tvil om det.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    APL er hakket vassere enn det aller, aller meste, rett og slett. Litt «hemmelig», kostbart, men ekstremt vellydende. Det er ingenting jeg har hatt i hus på dac-siden som kommer opp mot min exe, i alle fall.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Den låter rett og slett kanonbra;)
    Sammenlignet med de andre jeg har eid i senere tid så setter den de andre i skyggen. AMR er en veldi god dac den også,men APL drar fra i mellomtone/bassen AMR har jo rør så den kan tunes i toppen. PS Audio dac/streamer har veldi mye bra i seg,men der ble det lett og høre forskjellene da jeg kan sette de opp i mot hverandre,APL er rett og slett i en tyngre klasse. Prismessig er jo APL 2Xprisen av begge 2 så ikke helt fair og sammenligne de,men jeg leser at AMR er bedre enn dacer til opp i mot 100K,de har da kanskje ikke hørt APL sine dacer ;).

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.852
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Leema hadde pause, så han spilte på Roksan RIAA. Men nå er den også fjernet. Har fått lånt LM LP33 nå, som vist på bildet.

Her skal man ikke ha samme lyd i mer enn to dager om gangen, ser det ut som;)

Liker du LP33, Evo?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.658
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Leema hadde pause, så han spilte på Roksan RIAA. Men nå er den også fjernet. Har fått lånt LM LP33 nå, som vist på bildet.

Liker du LP33, Evo?
    Festbrems...

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Liker du LP33, Evo?
    Ja jeg liker den kjempe godt,masse detaljer og bra med dypbass i den. Rør i riaa delen skader ikke det heller så lenge det ikke støyer.

O

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.852
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.899
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Liker du LP33, Evo?
    Ja jeg liker den kjempe godt,masse detaljer og bra med dypbass i den. Rør i riaa delen skader ikke det heller så lenge det ikke støyer.

O
    Så bra du likte den, regner med den bare er på lån? men det er store forskjeller når den får gode Nos rør å jobbe med :)

mvh

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Liker du LP33, Evo?

O
    Så bra du likte den, regner med den bare er på lån? men det er store forskjeller når den får gode Nos rør å jobbe med :)

mvh
    Det er nok sant,får se hva som skjer ;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.949
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Etter hva jeg leser så er ecc803 mere støysvake enn 12ax7 rørene,og støy i riaa er jo ikke gøyest ;)

O

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.899
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
  • Laster inn…