Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.176
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endpoint? Gratulerer, meget bra. Hørte forskjell på denne kontra Bluesound. Ikke mye, men den var der.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Endpoint? Gratulerer, meget bra. Hørte forskjell på denne kontra Bluesound. Ikke mye, men den var der.
    Takk for det,håper det er mere enn litt ;)

O
    Litt kan være mye i denne hobbyen. Likte og app på Lumin mye bedre enn kjipe Bluesound sin. Men streaming er uansett ikke min greie, skjønner alikevel godt de som vil ha det alternativet.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Takk for det,håper det er mere enn litt ;)

O
    Litt kan være mye i denne hobbyen. Likte og app på Lumin mye bedre enn kjipe Bluesound sin. Men streaming er uansett ikke min greie, skjønner alikevel godt de som vil ha det alternativet.
    Liker å streame når jeg skal ta mere enn 2 øl :). Radio med kaffen om morran er også greit.

O

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.071
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Fin streamer ! Jeg har spart mye på mitt Tidal hi-fi abonnement ved å unngå feilkjøp av musikk fordi man kan høre på dem først. Dessuten er det mye som er fint å kunne spille uten at man må eie dem på fysisk format.

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Fin streamer ! Jeg har spart mye på mitt Tidal hi-fi abonnement ved å unngå feilkjøp av musikk fordi man kan høre på dem først. Dessuten er det mye som er fint å kunne spille uten at man må eie dem på fysisk format.
    Gode poeng det soundscape. Selv har jeg allerede kjøpt så mye av det fysiske format at jeg vet ikke om jeg rekker å høre alt. Og kjøper stadig mer av de artistene jeg liker. Når jeg kjøper andres musikk blir en eksponert for stadig nye artister. Og det er litt musikk en får kjøpt for 25k. Før helga fikk jeg 100 nye cd plater for 200 kroner. På toppen av alt er det tilfredstillende for hamster genet med det fysiske medium. Streaming for meg blir flyktig og med trang til å zappe fort videre. Poenget til Ove med radio er et godt et, samt promille.. :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Enig det er mye rart og finne av musikk som ikke finnes på vinyl. Med en god streamer og dac så låter det bra også,bluesound er bra den men føler det er noe å hente med lumin.

O

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.773
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer :)
    Har full streamer i Naim´n i stua, men fortsatt ikke prøvd den:eek: enda jeg har 3mnd gratis prøveabo på både Tidal og Spotify som kan startes når jeg ønsker. Men - nettradio´n brukes daglig.
    Det er fysiske format som "gjelder" for min del. Tilstrekkelig sjekk av potensiell ny musikk gjøres via iTunes "lyttesnutter" og YT. Det aller meste finnes der:).

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.889
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rene Luminskredet!
    Jeg var med hos gismo og prøvde D1 mot Node2 med og uten Weiss-Dac.
    Best resultat uten diskusjon var D1 med Weiss. U mini er helt sikkert ikke dårligere.

Litt senere var jeg hos srtorp og hørte Lumin D1 mot Lumin T2.
    Tror T2 var kjøpt før 2 låter ferdigspilt i Løten.;)

Det er forskjell på streamere lydmessig, men også apper og softvareoppdatering skal fungere.
    Etter det vi har sett er Lumin blant det bedre. Personlig synes jeg det er synd det mangler fargeskjerm a la Auralic, men det er viktigere at streameren er problemfri å bruke.

Jeg ser HCS opplever Bluesound appen som kjip. Det er ikke jeg enig i. Den fungerer godt og ser bra ut sammenlignet med det meste av sammenlignbare greier..
    Det er en del å hente på kjøp av dyrere/bedre streamer, men når det er sagt synes ikke jeg det finnes bedre kilde enn Node2 i et stereoanlegg når prisen er under 5000. (må helst ha bedre ekstern DAC i tillegg)

Blir nok bra med Lumin U-mini Evo. Gratulerer.:)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rene Luminskredet!
    Best resultat uten diskusjon var D1 med Weiss. U mini er helt sikkert ikke dårligere.

Det er forskjell på streamere lydmessig, men også apper og softvareoppdatering skal fungere.
    Etter det vi har sett er Lumin blant det bedre. Personlig synes jeg det er synd det mangler fargeskjerm a la Auralic, men det er viktigere at streameren er problemfri å bruke.

Jeg ser HCS opplever Bluesound appen som kjip. Det er ikke jeg enig i. Den fungerer godt og ser bra ut sammenlignet med det meste av sammenlignbare greier..
    Det er en del å hente på kjøp av dyrere/bedre streamer, men når det er sagt synes ikke jeg det finnes bedre kilde enn Node2 i et stereoanlegg når prisen er under 5000. (må helst ha bedre ekstern DAC i tillegg)

Takk for det blues :).
    Bluesound appen er helt topp den og bedre enn hos Auralic. Gleder meg til Lumin kommer ja,en uke er litt lenge men ;)

O

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Rene Luminskredet!

Bluesound appen er helt topp den og bedre enn hos Auralic. Gleder meg til Lumin kommer ja,en uke er litt lenge men ;)

O
    Og Lumin app er enda bedre enn Bluesound sin. Derav kjip. Så da er det bare å glede seg til Lumin kommer.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rene Luminskredet!

O
    Og Lumin app er enda bedre enn Bluesound sin. Derav kjip. Så da er det bare å glede seg til Lumin kommer.
    Ok så sier vi det da ;)

O

• Liker

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.468
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det som faktisk hadde litt spennende var om du hadde Bluesound enda og kunne testet de imot hverandre. Forskjell er det, men hvor store løft blir det egentlig? Det sier "litt" ikke noe om, men må høres med det anlegget og ørene en har. Jeg tror ikke en målemic ville nødvendigvis hadde fanget opp nyansene som jeg trodde jeg hørte til Lumin sin fordel.. :)

Sist redigert:

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det som faktisk hadde litt spennende var om du hadde Bluesound enda og kunne testet de imot hverandre. Forskjell er det, men hvor store løft blir det egentlig? Det sier "litt" ikke noe om, men må høres med det anlegget og ørene en har. Jeg tror ikke en målemic ville nødvendigvis hadde fanget opp nyansene som jeg trodde jeg hørte til Lumin sin fordel.. :)
    Det skal gå fint og teste de opp i mot hverandre. Skal sette Bluesound ned i stua så den blir i huset :)

O

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.527
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Blir i allefall spennende.
    Jeg har litt tungt for det, men kan en av dere med erfaring fortelle om forskjellene? D1, T2 og U1-Mini? Bare helt overordnet.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Blir i allefall spennende.
    Jeg har litt tungt for det, men kan en av dere med erfaring fortelle om forskjellene? D1, T2 og U1-Mini? Bare helt overordnet.
    U1 har ikke innebygd dac.
    D2/D1 er samme som U1 med dac.?
    T 2 ikke peiling ;)

O

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    11
    Som Blues skriver, så har vi testet Lumin D1 opp mot Node 2, hos Gismo. Vi testet med flere variabler, Bare D1, (som har innebygd dac) D1 sammen med Weis, Node 2 sammen med Weis og Og de igjen samme med Nad m51. Helt klart forskjell på alle ting vi prøvde, Med Streaming fra D1 til Weis som det mest "åpne" og med største lydbilde, "bare D1" som en god nr 2.
    Så testet vi, før jeg bestemte meg for og bytte D1 mot T2 de mot hverandre hjemme hos meg, og det var ingen fair kamp, T2 "Bedre" på det meste, Detaljer jeg ikke har hørt før dukket plutselig opp som klokke klare lyder. Så her ble det T2, bruker den som både streamer og dac, som jeg gjorde med D1.
    Men Blusound og Lumin bør kanskje ikke sammelignes, er for stor prisforskjell føler jeg. Blusound brukervennlighet og lyd er veldig bra for pengene.

Sgt Pepper

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.07.2016
    Antall liker
    408
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Enig det er mye rart og finne av musikk som ikke finnes på vinyl. Med en god streamer og dac så låter det bra også,bluesound er bra den men føler det er noe å hente med lumin.

O
    Vel og bra med streaming fra Tidal, men merk at det kan tilkoples NAS (nettverks lagring) med musikk filer. Da kan alle dine CD'er rippes og lagres, i sammen med high res downloads, og spilles med streameren. Det er derfor den støtter DSD 128 og DXD som ikke finnes som streamer musikk. DET er den store greie med streamere i mitt hode. Hos meg brukes Aurenderen 99% av tiden på denne måten. Dette blir bra!

vh

S

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Som Blues skriver, så har vi testet Lumin D1 opp mot Node 2, hos Gismo. Vi testet med flere variabler, Bare D1, (som har innebygd dac) D1 sammen med Weis, Node 2 sammen med Weis og Og de igjen samme med Nad m51. Helt klart forskjell på alle ting vi prøvde, Med Streaming fra D1 til Weis som det mest "åpne" og med største lydbilde, "bare D1" som en god nr 2.
    Så testet vi, før jeg bestemte meg for og bytte D1 mot T2 de mot hverandre hjemme hos meg, og det var ingen fair kamp, T2 "Bedre" på det meste, Detaljer jeg ikke har hørt før dukket plutselig opp som klokke klare lyder. Så her ble det T2, bruker den som både streamer og dac, som jeg gjorde med D1.
    Men Blusound og Lumin bør kanskje ikke sammelignes, er for stor prisforskjell føler jeg. Blusound brukervennlighet og lyd er veldig bra for pengene.
    Jeg vurderte også T 2 men kom til den konklusjonen oppi mitt hode at U1 mini med Kinki dacen kanskje gjør en like god jobb?.
    Nå skal det også tas med at Dacen er neste oppgradering her,en ARC dac kommer nok inn i løpet av 2020. NAS er også en ting jeg har lyst på da alt av CD plater kan settes bort,eneste jeg vil skal stå som synlig er vinylen :).

O

srtorp

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Antall liker
    1.184
    Torget vurderinger
    11
    Høres fornuftig ut Ove, Samme streamer del i U1 mini som T2, Det T2 får mest skryt for er hvor god den er mot veldig mye dyrere dac`r. Vil også tipse deg om en kjempe god Lumin side i Audio Shark forumet, Der sitter også programutviklere til Lumin og svarer nesten på timen.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.226
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Høres fornuftig ut Ove, Samme streamer del i U1 mini som T2, Det T2 får mest skryt for er hvor god den er mot veldig mye dyrere dac`r. Vil også tipse deg om en kjempe god Lumin side i Audio Shark forumet, Der sitter også programutviklere til Lumin og svarer nesten på timen.
    Takk det skal jeg sjekke ut :).

O

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn