Ikke noe på messa som fristet, leter etter et litt annet lydbilde enn det jeg har nå. Føler jeg sitter litt fast, det skjer jo noe med bytte av amp men grunn lyden sitter igjen i høyttalerene. Er særlig 3 jeg liker og det er KEF meta Fyne og Devore.Jeg har jo sagt at slike hi-fi messer har en farlig påvirkning, men er det noen som hører på det - neeeida.
Michi på Kef Blade låt i mine ører veldig bra på Oslo Hifi Show, så vil tro McIntosh på på Reference 3 Meta låter bra
Fyne har jeg hørt flere ganger, en lyd jeg liker godt.Michi på Kef Blade låt i mine ører veldig bra på Oslo Hifi Show, så vil tro McIntosh på på Reference 3 Meta låter bra
Vært nysgjerrig på Fyne i noen år selv, men ikke hørt noen av de gulvstående. Byggekvaliteten er det i alle fall lite å si på
Jamen så kanskje dette er veien å gå??Ikke noe på messa som fristet, leter etter et litt annet lydbilde enn det jeg har nå. Føler jeg sitter litt fast, det skjer jo noe med bytte av amp men grunn lyden sitter igjen i høyttalerene. Er særlig 3 jeg liker og det er KEF meta Fyne og Devore.
Jeg sa til W.Sand i går at Fantorangene hadde messas beste lyd. Det sa jeg ikke for å være grei (for grei skal man være uansett).
Giga systemer låter jo bedre på mange måter men skal jeg vurdere en ordinær høyttaler som spiller på en helt enkel forsterker og som har et fotavtrykk som en normal høyttaler gjerne godt stykke opp mot et medium kjøleskap eller om den er mindre. Ja da hadde Fantorangene messas beste lyd i IMHO.
Jeg vet ikke om dere har det sånn men etter en messe, eller et runde i Hifi butikker i Oslo, så hender det at en lydopplevelse fester seg som et positivt minne og dukker opp igjen og igjen kommende dager. Akkurat som en vakker skog eller fjelltur. Sånn er det med lydoppplevelsen med Fantorangene. Messas beste lyd som har festet seg i minnet som et ideal på naturlig, deilig, lyttbar i timevis lyd.
Enkelheten med toveis og lite overlapp problemer. Papirmembranets magi. Litt size på basselementet. Svær kasse som pusher luft på en helt annen måte enn små. Det må jo være ting som skjer på baksiden av membranet også??
Nei jeg tar av meg hatten. Dette er faktisk første gangen på 10 år jeg fikl lyst til å kjøpe en høyttaler. Vanvittig deilig lekker finish hadde den og
Jeg vet ikke om jeg skal kommentere...skitt au!
Hesligheter er vel øye som serJeg vet ikke om jeg skal kommentere...skitt au!
Skjønner at det nå frister med skifte, men dette blir som å bytte et slott med utedass. Det finnes vel andre alternativer en disse heslighetene?
Gi det litt tid...Hesligheter er vel øye som ser
Fantorangene låt veldig bra de, kunne tenkt meg de som et par nr 2Jamen så kanskje dette er veien å gå??
Der hjalp jo ikke deg stortGi det litt tid...
Kunne tenkt meg de i stua. Pene, men er ikke sikker på at kona er enigFantorangene låt veldig bra de, kunne tenkt meg de som et par nr 2
Du må bare bli defensiv. Jeg kommer ikke med dette av ondsinnethet, bare prøver å hjelpe en venn.Der hjalp jo ikke deg stort
....Amen !Gi det litt tid...
Klipsch er jeg ferdig medHadde jeg hatt plass ville jeg også vurdert disse Vis vedlegget 955454
Jeg liker deTenker man Tannoy ligger det jo et par Prestige Yorkminster SE på markedet nå, men designet tiltaler vel ikke alle.
Tannoy Prestige Yorkminster SE | FINN torget
Vis vedlegget 955452
Fine, men der er jeg jo på samme lydDu må bare bli defensiv. Jeg kommer ikke med dette av ondsinnethet, bare prøver å hjelpe en venn.
Hva med noe slikt?
Vis vedlegget 955450
Er du sikker på det? En slik bred baffel tror jeg vil låte ganske annerledes, men har ikke hørt de så jeg snakker ikke av erfaring.Fine, men der er jeg jo på samme lyd
Hørt dem?Fine, men der er jeg jo på samme lyd
Må ikke komme med sånne fornuftige råd. Blir så kjedelig for oss sjåararPust med magen, sett høyttalere bor for noen måneder, kjøpe noe billig elendig vræl - spill på dem i mens, så etter nyttår så tar du frem dine igjen - da låter de nytt og som gull - så setter du vekk det dårlige paret til byttesyken kommer tilbake.
En annen lydsignatur i det minste.Hørt dem?
Med så omfattende baffel tipper jeg nok de ikke er sååå like. Men skjønner, du vil bort fra SF-sounden, finne noe bedre.
Det var et dårlig råd jaMå ikke komme med sånne fornuftige råd. Blir så kjedelig for oss sjåarar
Hørt de flere ganger, men ikke her hjemme.Hørt dem?
Med så omfattende baffel tipper jeg nok de ikke er sååå like. Men skjønner, du vil bort fra SF-sounden, finne noe bedre.
Liker Kudos, ikke hørt 808Fikk du hørt Kudos Titan 808 på messen? Jeg har hørt de med flere anledninger. Liker de veldig godt.
Vis vedlegget 955459
Dette er, som eg nemnde i tråden til crosswind, fascinerande: temmeleg enkel konstruksjon, relativt billige element, enkelt delefilter - og skyhøg pris. Likevel får organgutangane (og fantorangane) lovord over alt.pluss prisen på de nå er jo helt latterlig!
Sårry, trekker tilbake det jeg sa...Må ikke komme med sånne fornuftige råd. Blir så kjedelig for oss sjåarar
Altså, de er knallbra. Men til den prisen er det temmelig mange konkurrenterDette er, som eg nemnde i tråden til crosswind, fascinerande: temmeleg enkel konstruksjon, relativt billige element, enkelt delefilter - og skyhøg pris. Likevel får organgutangane (og fantorangane) lovord over alt.
Nei, eg har ikkje høyrt dei.