Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.937
    Antall liker
    4.490
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ikke for å være pirkete men det var nå Gudleik knotten hvis det var han fra Flåklypa du mente 😂 formulerte meg nok litt dårlig mente egentlig bare at siden du har så fin hifi pynt så trenger du ikke pynte til jul😘
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.407
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du får låne disse fra Jorwed… da blir Fyne bare flis :)

    IMG_0547.png
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.433
    Antall liker
    6.033
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Tja, smaken er som baken :) Tror nok disse spiller ganske så magisk i et vanlig rom :)
    Mener ikke noe negativt om hvor bra disse høyttalerene og merket er. Men ut fra størrelse trenger man nok et litt større rom og avstand en et typisk rom i Norge har. Jeg kan sefølgelig ta helt feil da jeg ikke har hørt de😁 Synes flere av modellene de lager er flotte å se på, men disse tiltaler meg ikke visuelt😉
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.445
    Antall liker
    53.901
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Mener ikke noe negativt om hvor bra disse høyttalerene og merket er. Men ut fra størrelse trenger man nok et litt større rom og avstand en et typisk rom i Norge har. Jeg kan sefølgelig ta helt feil da jeg ikke har hørt de😁 Synes flere av modellene de lager er flotte å se på, men disse tiltaler meg ikke visuelt😉
    De låter helt klart best med 4-5 meter til sweet spot.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Klassisk HFS.

    Man ser bilder, her av et par ht i millionklassen og rasedyr, og setter i gang med å synse. Det er gøy!

    Hva med det faktum at eieren antagelig har brukt masse tid og penger til plassering og akustikk, samt nøye utvalgt elektronikk for å få disse til å fungere optimalt (i sin stue)? Mange har hørt de der - ikke jeg, og jeg kjenner heller ikke eieren - og kan fortelle om skjellsettende opplevelser. Har dere hørt de der selv?

    Har dere vært i det rommet de står i nå? Vet dere hva slags utstyr de er koblet til? Jeg antar at Hifi&Vinyl har brukt noen minutter på plassering?

    Virkelig kjipt å ødelegge et salg for andre, basert på fantasi og vrøvl, selv om man ikke er potensielt kjøper selv. Ta dere sammen og gå heller en helsebringende søndagstur!
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.111
    Antall liker
    27.842
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg har hørt dem hjemme hos en OVK medlem i stuen hans med forskjellig elektronikk Bryston, VTL :) (y) men om dette er det paret vet jeg ikke?
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.273
    Antall liker
    105.729
    Torget vurderinger
    23
    Skal love dere at de spiller forrykende i et vanlig norsk hjem helt uten spesielle akustiske eller andre rommessige tiltak - har hørt de ved mange anledninger på all slags musikk og dette er noe av det beste jeg har hørt. Skal du ha bedre lyd så kreves det STORE oppofrelser enten i kr. eller kunnskap, aller helst begge deler! Dette er ikke noe fisle narrepanne saker som spiller fint på hyggelige syngedamer opp til 75 dB og så er det slutt på morroa... dette er et fullrange full size høyttalersystem med helt andre egenskaper enn gjengs mid-fi som gjerne diskuteres opp og ned her på HFS.

    Og for de som hardnakket påstår at store høyttalere MÅ ha ditto store rom, slik er det nødvendigvis ikke. Like dumt som å si at store høyttalere må ha svære forsterkere! Mange faktorer som spiller inn. Visuelle og fysiske størrelser er bare en av disse, og de blir gjerne ilagt større betydning enn hva som faktisk er.
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.911
    Antall liker
    4.031
    Sted
    Sunnmøre
    Virkelig kjipt å ødelegge et salg for andre, basert på fantasi og vrøvl, selv om man ikke er potensielt kjøper selv.
    Eg trøyster meg med at det, jamt over, ikkje er nokon grunn til å ta mine betraktningar om korkje lyd eller estetikk (i dette tilfellet det siste) særleg alvorleg, og at dette burde vera velkjent.

    I alle fall vonar eg, med handa på hjarta, at ingen let mine kommentar stå i vegen for å kjøpa høgtalarar med nypris på 2.3 mill
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.990
    Antall liker
    17.511
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Eg trøyster meg med at det, jamt over, ikkje er nokon grunn til å ta mine betraktningar om korkje lyd eller estetikk (i dette tilfellet det siste) særleg alvorleg, og at dette burde vera velkjent.

    I alle fall vonar eg, med handa på hjarta, at ingen let mine kommentar stå i vegen for å kjøpa høgtalarar med nypris på 2.3 mill
    Siterer heller et ordtak:-«Av og til er det bedre å holde munnen lukket istedenfor å åpne den og fjerner all tvil».
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.433
    Antall liker
    6.033
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Klassisk HFS.

    Man ser bilder, her av et par ht i millionklassen og rasedyr, og setter i gang med å synse. Det er gøy!

    Hva med det faktum at eieren antagelig har brukt masse tid og penger til plassering og akustikk, samt nøye utvalgt elektronikk for å få disse til å fungere optimalt (i sin stue)? Mange har hørt de der - ikke jeg, og jeg kjenner heller ikke eieren - og kan fortelle om skjellsettende opplevelser. Har dere hørt de der selv?

    Har dere vært i det rommet de står i nå? Vet dere hva slags utstyr de er koblet til? Jeg antar at Hifi&Vinyl har brukt noen minutter på plassering?

    Virkelig kjipt å ødelegge et salg for andre, basert på fantasi og vrøvl, selv om man ikke er potensielt kjøper selv. Ta dere sammen og gå heller en helsebringende søndagstur!
    Om det er meg du sikter til?
    Så har jeg ikke synset noe rundt kvalitet eller lyd på de høyttalerene. Da høyttalerene er så store (avstand mellom alle elementer), trenger man litt avstand til lytteposisjon for å få de til å summere. Så om man må sitter 2-3 meter fra vil man ikke få ut hele potensialet. Det betyr ikke at jeg sier de ikke spiller bra. På utseendet må jeg få mene hva jeg vil. Å innlegget var rettet mot innlegget jeg svarte på, skryter alltid av de merkene han skal selge😉. Jeg har selv vert like ved å handle høyttalere fra dette merket, utelukker ikke at det blir ved senere anledning.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.664
    Antall liker
    2.142
    Torget vurderinger
    8
    Tja, smaken er som baken :) Tror nok disse spiller ganske så magisk i et vanlig rom :)
    Uff alt for mange drivere og nesten umulig og integrere i en vanlig stue! Ikke var de pene heller! Tipper Fyne har fot og spilleglede disse ikke er i nærheten av
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.652
    Antall liker
    3.875
    Torget vurderinger
    96
    Skal love dere at de spiller forrykende i et vanlig norsk hjem helt uten spesielle akustiske eller andre rommessige tiltak - har hørt de ved mange anledninger på all slags musikk og dette er noe av det beste jeg har hørt. Skal du ha bedre lyd så kreves det STORE oppofrelser enten i kr. eller kunnskap, aller helst begge deler! Dette er ikke noe fisle narrepanne saker som spiller fint på hyggelige syngedamer opp til 75 dB og så er det slutt på morroa... dette er et fullrange full size høyttalersystem med helt andre egenskaper enn gjengs mid-fi som gjerne diskuteres opp og ned her på HFS.

    Og for de som hardnakket påstår at store høyttalere MÅ ha ditto store rom, slik er det nødvendigvis ikke. Like dumt som å si at store høyttalere må ha svære forsterkere! Mange faktorer som spiller inn. Visuelle og fysiske størrelser er bare en av disse, og de blir gjerne ilagt større betydning enn hva som faktisk er.
    Nei nå må jeg klype meg i armen. Sluket skryter uhemmet av kassehøyttalere :) Herlig lesning. Heftige de der da, har aldri hørt Eggleston dessverre.
    Men jeg vet at de har brukt mye Dynaudio elementer i modellene sine.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.273
    Antall liker
    105.729
    Torget vurderinger
    23
    Vel... det er kassehøyttalere og så er det kassehøyttalere.. :unsure: 6 x 12" basser pluss 12 (!!) 6" i mannshøye svintunge halvtonns traverskran-trengende gruske gjennomtenkte konstruksjoner er jo ikke akkurat dusinvare pullerter med 6,5" bass/midrange pluss en stakkars 20 mm. silkedome da.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.501
    Antall liker
    13.348
    Eier sier selv han fikk de til hjemme så det tviler jeg ikke på😁. De låter helt utrolig bra der de står nå vaffal😉.
    "Well spoken Gunner :)"

    Dette får du fint til EVO III :)
    Jeg sikker på at Fyne høyttalerne kommer til å spille så det griner i "mancaven" din forspent den saftige MacIntosh rørforsterkeren..
    Selv fikk jeg for en mannsalder siden høre at Quad ESL-63 var kilne og få til, og rock kunne de i hvert fall ikke gjengi 👎
    Dessuten skulle de pares med gode rørforsterkere!?
    Bare synsing, vrøvel og smaksforskjeller alt sammen 🤪
    Og sist, men ikke minst så sa salige Peter Walker ettertrykkelig at ESL-57 var utviklet med rørforsterekere for øyet, mens ESL-63 var utviklet med transistorforsterkere for øyet. Resten er historie som man sier.
    "You will most likely feel Fyne" etter noen dager med nye høyttalere i hus ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.445
    Antall liker
    53.901
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Uff alt for mange drivere og nesten umulig og integrere i en vanlig stue! Ikke var de pene heller! Tipper Fyne har fot og spilleglede disse ikke er i nærheten av
    Ikke helt enig med deg der, om de er pene kan seff ikke jeg tvinge deg til og synes. Men at de ikke låter bra der setter jeg ned foten😉. Lyttetrethet er det ikke uansett om du spiller lavt eller høyt, de bare fyller rommet med go’lyd. At Fyne gir fot håper jeg da på, hvis ikke har jeg driti meg ut😅.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.407
    Antall liker
    9.293
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ikke helt enig med deg der, om de er pene kan seff ikke jeg tvinge deg til og synes. Men at de ikke låter bra der setter jeg ned foten😉. Lyttetrethet er det ikke uansett om du spiller lavt eller høyt, de bare fyller rommet med go’lyd. At Fyne gir fot håper jeg da på, hvis ikke har jeg driti meg ut😅.
    Er en smule missunelig på at dere får høre disse store Eggleston :) Med tanke på hvor sinnsykt de små Nico spiller så tørr jeg ikke helt tenke på hva disse kan evne :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.445
    Antall liker
    53.901
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Er en smule missunelig på at dere får høre disse store Eggleston :) Med tanke på hvor sinnsykt de små Nico spiller så tørr jeg ikke helt tenke på hva disse kan evne :)
    Hele oppsettet ligger på ca 5mill 😅.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.086
    Antall liker
    61.079
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser folk undres litt om disse Eggleston Works Ivy Signature kan spille bra i et "vanlig rom". Jeg skal ikke uttale meg om hvordan de låter i alle rom, men der de kom fra før de ble fraktet til Ski var det god lyd.
    Dette under i lenken skrev jeg etter første besøk.
    ( Først var vi hos en annen entusiast som også hadde spennende greier, men tror mye er bytta ut nå, så det er sikkert ikke dårligere. 🙂)
    Jeg var også hos eier en tur i sommer sammen med Karmana og Hogen.
    Det meste av amper og annen elektronikk +vinylrigger var skiftet ut fra første gang, men det låt ikke akkurat dårligere.
    Jeg også var skeptisk da jeg så disse kolossene i stuerommet, men det er akkurat slik som @Sluket sier. Noe av det aller beste jeg har hørt. Det er en annen liga enn det meste rundt omkring.
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    26.445
    Antall liker
    53.901
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    79
    Fyne hadde ikke ellementet på lager, de må produsere det😢. Så da sliter jeg ikke bare med å få de opp trappen da bærehjelpen er skadet, livet er ikke lett😭.
    72054042004__FCC26F58-19B1-49A6-968D-69063FD5C713.jpeg
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    20.206
    Antall liker
    37.451
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Virkelig en hard start på ny hifi-kapittel. Når alt faller på plass så var det sikkert verdt all problem og venting.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn