Evo III
Hertugen
Ja du må nesten detJa, ja. Får prøve et eller annet hipster-nek i stedet.
Ja du må nesten detJa, ja. Får prøve et eller annet hipster-nek i stedet.
De lever minst en uke til.Hør hør, dette var jo veldig bra. Blir ikke noe salg med det første da?
God helg
Nei den må jeg få innSpurte du chat gpt om hvordan Wiim Ultra passer sammen med anlegget.
Ingen tvil om det nei, KI vet jo bedre enn de fleste.Jammen da kan en sove godt om natten, når en vet at anlegget og lyden er av førsteklasse.
Det funker med IOS enheter bedre da det kun er apple som produserer det. Ergo er det bare noen få mikrofoner man må ta hensyn til å teste for å så lage programvaren.Nei det er ikke noen egen målemikrofon, men man benytter mobil eller iPad som Ove skriver.
Visstnok skal det fungere ganske bra, i alle fall på Apple enheter. Tror det hadde noe med at mikrofonene er Apples egne, mens på Android-enheter velger den enkelte produsent litt hva de måtte ønske av mikrofoner - slik at det er flere parametere som må hensyntas av WiiM i programvare-koding.
Men hadde naturligvis vært genialt hvis Ultra fikk en oppdatering som gjør at man kan koble til en Umik-mikrofon i USB-utgangen
Det fine med roon er at jeg bare setter opp tv'n som display sammen med mine to roon endpoint. Da kommer alt opp automatisk og trådløstJa de ble nok fristet av Eversolo (og Hifi Rose) til å følge «hypen» om at streamere må ha skjerm. Men når den ikke ble større enn den er så kunne egentlig pengene vært brukt enda bedre. En cast-funksjon eller HDMI utgang for bilde kunne vært kjekt eventuelt bare laget en WiiM-app til smart-tver, som da kunne vist det samme skjermbildet.
Her kobler jeg minstejentas iPad Mini til en HDMI-adapter bak TVen når jeg skal sette meg ned for en lengre lytterunde, slik at jeg da får opp infoen i lesbar størrelse på TVen
Vis vedlegget 1066162
Men strengt tatt så er det jo egentlig nok å ha iPaden foran seg
Dust!Wiim Ultra passer kanskje ikke optimalt inn i Hertugens anlegg med McIntosh, Tannoy og Technics fordi kvaliteten på Wiim Ultra ikke helt matcher de andre komponentene. Mens den tilbyr god streaming, er byggekvalitet, lydsignatur og DAC-ytelse underlegen sammenlignet med high-end utstyr. For å få mest ut av systemet, vil en mer avansert streamer være et bedre valg.
Da får du bare inn presidentkandidaters debatterHva om du legger inn denne.
McIntosh MB50 Streamer/Dac
Wiim Ultra passer kanskje ikke optimalt inn i Hertugens anlegg med McIntosh, Tannoy og Technics fordi kvaliteten på Wiim Ultra ikke helt matcher de andre komponentene. Mens den tilbyr god streaming, er byggekvalitet, lydsignatur og DAC-ytelse underlegen sammenlignet med high-end utstyr. For å få mest ut av systemet, vil en mer avansert streamer være et bedre valg.
Med litt flere ord:
»
Wiim Ultra er en høykvalitets streaming-enhet som støtter høyoppløst lyd og tilbyr god funksjonalitet til en rimelig pris. Den er et godt valg for mange brukere som ønsker å strømme musikk fra ulike tjenester. Men i et high-end lydsystem som ditt, med komponenter som McIntosh, Tannoy og Technics, kan Wiim Ultra virke som et litt underlegen valg på grunn av følgende årsaker:
1. **Konstruksjon og lydkvalitet**: McIntosh og Tannoy er kjent for ekstremt høy byggekvalitet, bruk av eksklusive materialer og overlegen lydgjengivelse. Wiim Ultra, selv om det tilbyr gode tekniske spesifikasjoner, kan ikke konkurrere med disse når det gjelder materialvalg og den totale lyden på et så avansert anlegg.
2. **Lydsignatur og ytelse**: Et McIntosh-forsterkersystem og Tannoy-høyttalere er ofte optimalisert for å hente ut maksimalt detaljnivå, dynamikk og klang. En mer avansert strømmekomponent, som for eksempel en streamer fra McIntosh, Auralic, eller Lumin, vil kunne matche disse produktene bedre i lydopplevelsen og bevare den samme lydsignaturen.
3. **DAC-kvalitet**: Selv om Wiim Ultra har støtte for høyoppløst lyd, kan DAC-en (Digital-til-Analog-Converter) som brukes i Wiim Ultra være underlegen sammenlignet med high-end DAC-er fra produsenter som McIntosh eller andre som bruker premium DAC-komponenter.
4. **Signalintegritet**: High-end systemer som ditt kan være følsomme for små forskjeller i signalstyrke, jitter, eller andre elektroniske faktorer som kan påvirke lydkvaliteten. Wiim Ultra er laget for å fungere godt i hverdagslige oppsett, men high-end systemer krever kanskje mer sofistikert håndtering av signalet.
Kort sagt, Wiim Ultra er ikke nødvendigvis "dårlig", men den er kanskje ikke i samme liga som resten av komponentene i ditt anlegg. Hvis målet ditt er å maksimere lydkvaliteten, vil en mer high-end streamer passe bedre sammen med McIntosh og Tannoy, og bidra til en mer sømløs opplevelse med resten av anlegget.»
Okei. Jeg gi AI beskjed.Nå bruker han den som en ren streamer og ikke dac ?
Ai er ikke så godt oppdatert .Okei. Jeg gi AI beskjed.
Du må sove du nåOkei. Jeg gi AI beskjed.
NægguHva om du legger inn denne.
McIntosh MB50 Streamer/Dac
Og en slik fra ebayHan mangler bare de grønne led lysene fra temu så er han i mål
Det høres ut som du er i behov av et glass hvitvin, deretter går alt så mye bedre!!Dust!
Du er forsatt ikke så god på humorDet høres ut som du er i behov av et glass hvitvin, deretter går alt så mye bedre!!
Her inne kan akkurat det være en utfordringDu er forsatt ikke så god på humor
Sant nok, noen blir jo dypt deprimerteHer inne kan akkurat det være en utfordring
Et tillegg: Mente ikke spesifikt denne tråd, mere generelt på sentralen
Er det meg du mener eller har du andre i tankene? uten at du behøver å nevne navn.Sant nok, noen blir jo dypt deprimerte
Nei ikke degEr det meg du mener eller har du andre i tankene? uten at du behøver å nevne navn.
Nettopp våknet igjen jo…!Du må sove du nå