Hertugens hifi loft

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her må man holde konsentrasjonen oppe for å kunne holde følge i svingene ;) Kjenner jeg deg rett kommer du sikkert til å sende låneampen fra deg :rolleyes: men så kjenner jeg deg jo ikke ;)

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Det er en del forskjell i lydsignatur på Accuphase (E360) og Luxman 590AX. Veldig kort er Accu litt mindre fyldig og lysere/klarere i klangen. Antakeligvis mer nøytral og "riktig", men det er jo ikke alle som liker det. :D

Bunndraget i 590AX på lavt volum er faktisk helt sjukt.

Jeg tipper Evo plutselig sitter med en 590AX Mk2. ;D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Tipper jeg sitter med CJ ET 250 S og CJ CT 5 jeg ;)
    Accuphase låter veldig bra det,men!!!, ikke mye bedre enn den komboen jeg har. Så jeg ble enig med selger av CT 5 nå:)
    Møter han i morgen for overlevering av pre.

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    IMG_2290.jpg
    IMG_2313.JPG

Da blir oppsettet sånn,må da finne en Riaa men det burde da gå:)Accuphase har ikke de kreftene til CJ og etter rørbytte ble den veldig bra. Er utrolig takknemlig for at jeg fikk teste E 470 av Arild D. Nå fikk jeg ettertrykkelig beskjed av kona om og roe ned bytte syken her:):) så for og beholde husfreden så gjør jeg nok det ;) har troen på denne komboen!

O

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.820
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vis vedlegget 415307 Vis vedlegget 415308
    Da blir oppsettet sånn,må da finne en Riaa men det burde da gå:)Accuphase har ikke de kreftene til CJ og etter rørbytte ble den veldig bra. Er utrolig takknemlig for at jeg fikk teste E 470 av Arild D. Nå fikk jeg ettertrykkelig beskjed av kona om og roe ned bytte syken her:):) så for og beholde husfreden så gjør jeg nok det ;) har troen på denne komboen!

O
    Gratulerer, blir et pent oppsett!

Personlig er jeg veldig fan av oppsett med komponenter fra samme produsent/serie :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gratulerer! Hørte det fra selger nå. Han kommer nedover til deg ? :)

ArildD

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Antall liker
    741
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Og. Ikke minst. Vokser i takt med hi res filer med god dac! :)
    Kjører du balansert Mr O.?
    A

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    A
    Balansert ja :) takk for muligheten til og teste Accuphase i eget oppsett:) setter veldig pris på det!.
    Men ble CJ pre og da tror jeg nok jeg blir happy med det settet.

O

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    A

CJ kan ikke kjøres balansert... Og det gjør de et poeng utav..Nok av kvasi balanserte løsninger... :)

Og Evo, trodde aldri jeg skulle si det, men er nesten misunnelig på det forsterker settet..Tror det blir ypperlig til din bruk :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer! Utskiftstakten din får meg til å se ut som en nybegynner :)

Har troen på det settet der!

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Må du gjøre om loddingene i effekten igjen nå? ;D

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    A

CJ kan ikke kjøres balansert... Og det gjør de et poeng utav..Nok av kvasi balanserte løsninger... :)

Og Evo, trodde aldri jeg skulle si det, men er nesten misunnelig på det forsterker settet..Tror det blir ypperlig til din bruk :)

Det blir en flott kombo! Har aldri hatt en CT 5 i hus, men har testet ut en ACT 2, som CT 5 blir sammenliknet med. Fant en artikkel i Stereophile, hvor Sam Tellig skriver at CT 5 er en nesten like god pre som ACT 2, men bare halvparten så dyr. :)
    Spennende tider!

Mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    A

Det trodde ikke jeg heller;)

O

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    A

Det blir en flott kombo! Har aldri hatt en CT 5 i hus, men har testet ut en ACT 2, som CT 5 blir sammenliknet med. Fant en artikkel i Stereophile, hvor Sam Tellig skriver at CT 5 er en nesten like god pre som ACT 2, men bare halvparten så dyr. :)
    Spennende tider!

Mvh
    Har trua jeg nå,mister Riaa trinnet da men:( finner nok en løsning ;)

O

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.600
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hva med ASR trinnet til hpm-1100? Skulle duge det? Ligger på Torget..

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    A

Spennende tider!

Mvh

O
    Jævlig dumt, da, at jeg solgte en CJ Premier 15 RIAA for 14 dager siden!:D

Mvh

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Spennende tider!

Mvh

O
    Jævlig dumt, da, at jeg solgte en CJ Premier 15 RIAA for 14 dager siden!:D

Mvh
    Har man ikke ubetinget angrerett i 30 dager som selger da? ;D:rolleyes:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Det ser ut til at du er kommet til fornuft, Evo. Gratulerer så mye med det. Dersom du mot formodning fortsatt ikke skulle være fornøyd, later du som ingen ting, ellers blir det vel misnøye i heimen. :)

RIAA, ja. Jeg har også hatt gode erfaringer med ASR, og mini basisen ligger stadig til salgs, ofte til en grei pris, så strekk heller grensen litt om nødvendig. Uansett mener jeg det er en fordel med ekstern RIAA, slik at man kan prøve og feile litt.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det ser ut til at du er kommet til fornuft, Evo. Gratulerer så mye med det. Dersom du mot formodning fortsatt ikke skulle være fornøyd, later du som ingen ting, ellers blir det vel misnøye i heimen. :)

RIAA, ja. Jeg har også hatt gode erfaringer med ASR, og mini basisen ligger stadig til salgs, ofte til en grei pris, så strekk heller grensen litt om nødvendig. Uansett mener jeg det er en fordel med ekstern RIAA, slik at man kan prøve og feile litt.
    Hehe,må nok bare si jeg elsker lyden her da ja ;) hvis ikke blir det ingen hyggelig jul :)
    Riaa ordner seg nok.
    O

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.423
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19

Og den kom fra jorwed :) - Må nok høre på kona nå ja , lurt å bli kjent med det du har og spille inn høyttalere osv.

Ingen tvil om at du har skaffet deg et FLOTT anlegg som burde gi masse musikkglede. Bare igjen å gratulere !

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare å gjøre unna hverdagsrutinen......gratulerer! Tviler ikke på at det låter like strøkent som det ser/ blir seende ut :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

Og den kom fra jorwed :) - Må nok høre på kona nå ja , lurt å bli kjent med det du har og spille inn høyttalere osv.

Ingen tvil om at du har skaffet deg et FLOTT anlegg som burde gi masse musikkglede. Bare igjen å gratulere !
    Det tror jeg også,særlig når CJ responderte så bra på nye rør :) takk igjen!

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Endelig en prober konklusjon på forsterkerproblematikken. Det var kanskje et feilgrep å kvitte seg med Luxman så kjapt, men når vi ser resultatet slik det framstår om kort tid så var det likevel verdt det. Var litt fumling på veien mot målet, men du gjorde det riktige valget til slutt. Amati Futura skal ikke kombineres med hva som helst, de er av nobel klasse og over achievers fra lavere klasser er egentlig ikke helt riktig. Noen ganger bør man være klassebevisst. :rolleyes:

Accuphase hadde også vært fullstendig akseptabelt, og jeg liker integrerte superforsterkere. Men å fomle med transistor-pre av annet fabrikat på en CJ effekt er å rote i feil retning, selv om det er av nobelt merke.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Endelig en prober konklusjon på forsterkerproblematikken. Det var kanskje et feilgrep å kvitte seg med Luxman så kjapt, men når vi ser resultatet slik det framstår om kort tid så var det likevel verdt det. Var litt fumling på veien mot målet, men du gjorde det riktige valget til slutt. Amati Futura skal ikke kombineres med hva som helst, de er av nobel klasse og over achievers fra lavere klasser er egentlig ikke helt riktig. Noen ganger bør man være klassebevisst. :rolleyes:

Accuphase hadde også vært fullstendig akseptabelt, og jeg liker integrerte superforsterkere. Men å fomle med transistor-pre av annet fabrikat på en CJ effekt er å rote i feil retning, selv om det er av nobelt merke.
    Du har nok helt rett,baluba(igjen):)

O

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum

Veldig bra, og jeg har selv sterkt vurdert CJ til mine Futuraer. Neste oppdrag er å få Evo til å forstå at han må ofre litt på et anstendig RIAA-trinn. Fonoforsterkeren er minst like viktig som pre- og effekttrinn, og må være i samme klasse for at resultatet skal bli bra. ASR mini basis som jeg nevnte, er i nedre sjikt av hva som "går an". Det lå/ligger an Avid Pulsare ute på brukten. Sikkert bra. Men helst bør han kjøpe en Ypsilon - så kan jeg komme og høre på. :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.694
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Avid Pulsare er god, men kostbar. :(

Den er også veldig fleksibel, slik at du kan leke deg både med gain, loading og kapasitans. Den åpner også en ny dør, som heter To platespillere, eller en platespiller med to armer.

Livet er fullt av vanskelige valg! :)

Mvh

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.075
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Må roe ned kjøpegilde litt nå,Riaa kommer nok etter en stund ;)

O

V

vinyl-mannen

Gjest
    Da senker skuldrene seg og julefreden siger inn seg over heimen.:)
    mvh
    :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn