Okey, skjønner ikke mye på teknikk.hva er galt med for høy gain?
Om forvrengning er lav, så er det vel bare spille på 10 og ikke 11
Om forvrengning er lav, så er det vel bare spille på 10 og ikke 11
AR PH6 fixed gain 58dbHei.
Dette høres veldig rart ut. 58 dB er ikke normalt MM-nivå. Når du bruker stepup så skal den inn i MM-inngang, og den antas å være lavere enn 58 dB. Dessuten mister du noe gain i trafo, det er ikke mulig å oppgi dB forsterkning med trafo universelt, den vil avhenge av internimedansen i pickup.
Dersom du ikke har forsøkt med trafo og MM-inngang så gjør det.
Flott tråd!
JA!!!Det som forundrer meg med musikktipsene her i tråden din EVO2 - hvor det blir av 10cc, har de gjort noe galt?![]()
Hadde. Vokste heldigvis fra detHar lyst til å slå et slag for Foreigner! Lurer på om den jævla åndssnobben Strilepung har den i hylla? I wanna what love is!![]()
Viktig med rett smak..Har lyst til å slå et slag for Foreigner! Lurer på om den jævla åndssnobben Strilepung har den i hylla? I wanna what love is!![]()
#metooViktig med rett smak... Liker mye av musikken til evo jeg dessverre..
Ja, det stemmer. Har en PH3 også og der er gain fast på 54 dB. Forskjellen på de to er at man må lodde på motstander på PH3 for å oppnå riktig last. For 20 år siden brukte jeg Ortofon MC30 Supreme, 0,5 mV output i PH3. Kjørte 47kOhm og det funket. Loddet på motstander så lasten ble 100 Ohm. Og jeg ble forbauset over at det ikke var forskjell på lyden. Samme opplevelse er det med Audio Tecniica AT33sa. Den funker helt fint på 47 kOhm på PH3.AR PH6 fixed gain 58db
"How Dare You!"For meg var 10cc et spennende band, inntil de 2 kreative gutta gikk ut.
Seff solgte de mere etter det.
Men selv som drittunge (ca12år) skjønte jeg hvor det gikk.
I wanna be a big boss, I wanna be the biggest boss....
10cc spiller jeg til tiderDet som forundrer meg med musikktipsene her i tråden din EVO2 - hvor det blir av 10cc, har de gjort noe galt?![]()
Foreigner har mye bra deHar lyst til å slå et slag for Foreigner! Lurer på om den jævla åndssnobben Strilepung har den i hylla? I wanna what love is!![]()
Har lyst til å slå et slag for Foreigner! Lurer på om den jævla åndssnobben Strilepung har den i hylla? I wanna know what love is!![]()
Mannen har jo god smak, selv om jeg har vanskelig for å se ham i fri dressur til noe annet enn Sheiken og Joey‘s Garage av Zappa, hvilket naturligvis er å betrakte som et sunnhetstegn av oss som ikke surrer oss inn i musikalske labyrinter, forbeholdt dem med sadomasochistiske tendenser og et langdrygt indre liv. Gåkkje an å mislike Poco
Etter betydelige oppdateringer på server og LMS, for å la squeezeboxen leve, så har jeg sortert musikksamlingen på server.Mannen har jo god smak, selv om jeg har vanskelig for å se ham i fri dressur til noe annet enn Sheiken og Joey‘s Garage av Zappa, hvilket naturligvis er å betrakte som et sunnhetstegn av oss som ikke surrer oss inn i musikalske labyrinter, forbeholdt dem med sadomasochistiske tendenser og et langdrygt indre liv. Gåkkje an å mislike Poco![]()
Må innrømme at for meg er Poco kun albumene de gav ut mellom 75-78 (Inkluderer Legend). Jeg hadde spesielt sansen for vokalen til bassisten Timothy B. Schmit. Fun fact; han kom inn i Poco da Randy Meisner gikk til Eagles, og overtok igjen for Meisner da Schmit ble bassist i Eagles. The Long Run var vel platen som ble gitt ut da Timothy kom til Eagles, og hans flotte stemme høres på I can’t tell you whyEtter betydelige oppdateringer på server og LMS, for å la squeezeboxen leve, så har jeg sortert musikksamlingen på server.
465 artister var sortert vekk, type "disse trenger jeg ikke i samlingen"
En av dem var Poco, med albumet Legend.
Jeg får si satan, og så få jeg si takk @Evo III for at du i farta skrev denne som vekket både @bluesbreaker og @Karmana
Poco er reddet og får selvfølgelig serverplass![]()
Poco får meg til å drømme om varme augustkvelder og kaldt øl. Mye fin musikk.
Nå er det bare kaldt øl, men hyggelig å se at skapkøntrien florerer.![]()
Takk det gjorde denGratulerer med flott snurre Ovehåper det gjør jobben som den skal
Ha en fortsatt fin helg
mvh
Ja måtte nesten detTV er tilbake![]()
Jo takk det er lunt herDa har jeg startet nedtellingen.... Flott å se på. Idag har jeg vært litt misunnelig på bula di evo, gidder jo ikke gå ut i garasjen å fryse ræva av meg. Hos deg ser det lunt og fint ut, kos deg
![]()
Du vant en kasse lunket vannFor meg er det helt Ok. Synes allikevel det var mer stilfullt uten. Ja og så tenkte jeg det kanskje det var en premie for å "oppdage" det![]()
Fantastisk flott!!!