Jeg er ikke den som først kritiserer forhandlere/personer. I dag har jeg, for andre gang av samme kjede, opplevd det man kan kalle for ekstremt dårlig service, eller innstilling om du vil. Jeg mener det er rimelig å dele erfaringen med dere, samt. få en liten diskusjon rundt det.
ALTSÅ: Jeg skulle en tur til Drammen og har lenge vært nysgjerrig på den nye Symphonic serie fra Patos. Jeg vet at det finnes en forhandler av Patos i byen, men har aldri vært der (før i dag), derfor parkerer jeg ved hifi center kjeden for å spørre etter veien - ja, om de har peiling på hvor denne butikken ligger. Jeg har på forhånd sjekket kartet og finner plasseringen i nærheten av hifi center kjeden.
Mannen i butikken - HIFI CENTER KJEDEN avd.Drammen bedyrer at han ikke vet hvor butikken ligger, han har faktisk aldri sett den før! Jeg spør om han har nettilgang, om han muligens kan sjekke adressen på nettet...... da blir han meget forfjamset, han mener det er en merkelig ting å spørre om: "MENER DU AT JEG SKAL FINNE UT FOR DEG, HVOR MIN KONKURRENT HOLDER TIL?"
UFF DA: Jeg satt meg så rolig ned for og prøve å forklare ham: "Dypest sett er ikke dere konkurrenter. Konkurrenten er fremtiden, nettbasert underholdning - mp3 - nedlastinger etc. Utfordringen blir å holde interessen for hifi vedlike slik at kundegrunnlaget eksisterer inn i den nærmeste fremtiden. Dere burde heller "samarbeide" - unne hverandre salg, prøve å se litt stort på det. Dere jobber mot ett felles mål. ???
Jada!! Jeg har lagt igjen kroner hos hifi-center-kjeden også, det visste antagelig ikke denne mannen noe om.. men jeg fortalte ham det 8) Hvor mange kroner jeg har lagt igjen i kjeden er uinterresant, men at det kvalifiserer til å få oppgitt en adresse skulle jeg da mene.
Dog: Jeg kommer ALDRI mer til å legge igjen valuta hos disse folka. Forrige gang dreide det seg om demo på Mcintosh preamp hos en Oslo avdeling, det er en annen historie, men Mcintosh har heldigvis andre serviceinnstilte forhandlere: (Stereofil)
Dagens historie endte godt, jeg fant fram til denne lille og koselige butikken http://www.jfssoundsystems.no/ som jeg lette etter. Tilbrakte en time eller to der med hyggelige og serviceinnstilte mennesker - og god musikk på bra anlegg. ;D
Jan Terje
P.s. Toppen av kransekaka: jeg var andremann på en uke, som kunne fortelle samme historie, for en liten uke siden visste heller ikke den ansatte på hifi senter kjeden hvor jfs holdt til....... forøvrig et steinkast unna.
!! EDIT !! - 12/1-2006: Ansatt i butikken velger til slutt, motvillig, og finne adressen. (Etter at jeg har fortalt om min begeistrelse for Mcintosh - har lenge siklet på mc 2200 og Mc220 er satt av for test til meg hos en annen forhandler, når den kommer inn. ) Han var forøvrig alene i butikken, ingen andre kunder på dette tidspunkt.
ALTSÅ: Jeg skulle en tur til Drammen og har lenge vært nysgjerrig på den nye Symphonic serie fra Patos. Jeg vet at det finnes en forhandler av Patos i byen, men har aldri vært der (før i dag), derfor parkerer jeg ved hifi center kjeden for å spørre etter veien - ja, om de har peiling på hvor denne butikken ligger. Jeg har på forhånd sjekket kartet og finner plasseringen i nærheten av hifi center kjeden.
Mannen i butikken - HIFI CENTER KJEDEN avd.Drammen bedyrer at han ikke vet hvor butikken ligger, han har faktisk aldri sett den før! Jeg spør om han har nettilgang, om han muligens kan sjekke adressen på nettet...... da blir han meget forfjamset, han mener det er en merkelig ting å spørre om: "MENER DU AT JEG SKAL FINNE UT FOR DEG, HVOR MIN KONKURRENT HOLDER TIL?"
UFF DA: Jeg satt meg så rolig ned for og prøve å forklare ham: "Dypest sett er ikke dere konkurrenter. Konkurrenten er fremtiden, nettbasert underholdning - mp3 - nedlastinger etc. Utfordringen blir å holde interessen for hifi vedlike slik at kundegrunnlaget eksisterer inn i den nærmeste fremtiden. Dere burde heller "samarbeide" - unne hverandre salg, prøve å se litt stort på det. Dere jobber mot ett felles mål. ???
Jada!! Jeg har lagt igjen kroner hos hifi-center-kjeden også, det visste antagelig ikke denne mannen noe om.. men jeg fortalte ham det 8) Hvor mange kroner jeg har lagt igjen i kjeden er uinterresant, men at det kvalifiserer til å få oppgitt en adresse skulle jeg da mene.
Dog: Jeg kommer ALDRI mer til å legge igjen valuta hos disse folka. Forrige gang dreide det seg om demo på Mcintosh preamp hos en Oslo avdeling, det er en annen historie, men Mcintosh har heldigvis andre serviceinnstilte forhandlere: (Stereofil)
Dagens historie endte godt, jeg fant fram til denne lille og koselige butikken http://www.jfssoundsystems.no/ som jeg lette etter. Tilbrakte en time eller to der med hyggelige og serviceinnstilte mennesker - og god musikk på bra anlegg. ;D
Jan Terje
P.s. Toppen av kransekaka: jeg var andremann på en uke, som kunne fortelle samme historie, for en liten uke siden visste heller ikke den ansatte på hifi senter kjeden hvor jfs holdt til....... forøvrig et steinkast unna.
!! EDIT !! - 12/1-2006: Ansatt i butikken velger til slutt, motvillig, og finne adressen. (Etter at jeg har fortalt om min begeistrelse for Mcintosh - har lenge siklet på mc 2200 og Mc220 er satt av for test til meg hos en annen forhandler, når den kommer inn. ) Han var forøvrig alene i butikken, ingen andre kunder på dette tidspunkt.