Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

J

John_M.

Gjest
Jeg har i den siste tiden utvekslet en del e-mail med firmaet Cattylink Analog Research i Hong Kong med det for øye å bestille en CD/SACD spiller. Prisen er allerede svært god, men ved å legge inn en større samlet bestilling er det muligheter for ytterligere rabatt. Firmaet opererer også med en "YEAR-END BONUS", hvor man får tilbakebetalt et beløp i slutten av året, basert på hva man har handlet for. Trolig kan man også få denne trukket fra kjøpet på forhånd, ved å avstå fra den senere utbetalingen.

Ellers har jeg registrert på div. fora rundt omkring (Danmark, Sverige, USA, UK) at ganske mange etterhvert har sendt bestillinger og jeg har ennå ikke sett noen rapporter om problemer med betaling, forsendelser eller produktene selv.

Da lurer jeg altså på om det finnes andre der ute som er fristet av prisene og kunne tenke seg å slenge inn en bestilling? Jeg har prisinformasjon for det meste de fører og sender dette gjerne til de som måtte ønske det, for sammenligning med lokale priser.

Skulle du være interessert er det bare å sende meg en PM med e-mail, så tar jeg kontakt. De praktiske detaljene blir vi helt sikkert enige om.

John M.
 

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
Hadde jeg hatt noe ledig cash fortiden kunne jeg tenkt meg et par Arum Cantus og en ny cd-spiller.

Hvilken modell tenker du på?
 
J

John_M.

Gjest
Du har selvsagt rett i at utsiden ikke vinner noen priser for godt design med det første... ;D

Tenkte jeg i alle fall burde velge noe som har blitt testet her og der og da denne får særdeles godt skussmål til en pris av $1695, bør den i alle fall gi god valuta for $750. Om den lydmessig nesten når opp til Sony's SCD-1, er den jo ikke så aller værst...

John M.
 

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
virker ikke dum den nei.
Hadde jeg bare hatt gryn så!
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
På prisene på hjemmesiden deres står det f.eks. US$7xx. Regner med at dette betyr at varen koster maks $799? Kan være interessert i å slenge meg på en bestilling, men det må evt. bli om ett par mnd.

- Christer
 
J

John_M.

Gjest
"Regner med at dette betyr at varen koster maks $799?"

Aldeles korrekt og prisen er forøvrig $738. Selv har jeg fått et bindende tilbud som gjelder frem til 30/03 og regner med å handle før dette. Totalt, inkl frakt til døra, forsikring og alt annet, kommer spilleren på $971, eller NOK 6650,- Consonance Reference SACD 2.0 ligger vel på rundt x3 dette (eller?) og har stort sett identiske spesifikasjoner (DSD1702 ser ut til være orntli' in i Kina...).

John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Aldeles korrekt og prisen er forøvrig $738.  Selv har jeg fått et bindende tilbud som gjelder frem til 30/03 og regner med å handle før dette.  Totalt, inkl frakt til døra, forsikring og alt annet, kommer spilleren på $971, eller NOK 6650,-  
Er moms inkludert i denne prisen?
 
J

John_M.

Gjest
Ja ikke sant!

Flere interesserte der ute, eller må jeg skride til verket alene? Greit nok det, men det hadde vært morsomt med flere. For ikke å snakke om en evt. grupperabatt og langt mindre fraktutgifter....

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Moms er selvsagt ikke med i den prisen, men hvem vet hvilken pris leverandøren vil oppgi på deklarasjonen...og hvilke momsutgifter man dermed ender opp med.....

John M.
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Moms er selvsagt ikke med i den prisen, men hvem vet hvilken pris leverandøren vil oppgi på deklarasjonen...og hvilke momsutgifter man dermed ender opp med.....

John M.
Jeg har brukt litt for mye på anlegg i år (vi skriver mars :-/), men det kommer feriepenger i mai ;D Dersom du bestiller, håper jeg på en testrapport.
 
J

John_M.

Gjest
Tar jeg steget så skal vel det la seg gjøre! Kanskje noen kan låne meg en "kanonspiller" å sammenligne med også?

John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Moms er selvsagt ikke med i den prisen, men hvem vet hvilken pris leverandøren vil oppgi på deklarasjonen...og hvilke momsutgifter man dermed ender opp med.....

John M.
Hmmm. Svindel altså. :mad:
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Tar jeg steget så skal vel det la seg gjøre!  Kanskje noen kan låne meg en "kanonspiller" å sammenligne med også?

John M.
Kanonspiller? Det fikser jeg ;D Har en Mark kjøpt (1997) på Elkjøp for 990,-. Fjernet plast, dyppet i linolje og røkt inn med einerved.
Fra spøk til alvor, jeg har virkelig troen på denne spilleren. Finnes det ikke noe mer om denne spilleren på nettet?
 
J

John_M.

Gjest
"Hmmm. Svindel altså."

Selvsagt ikke; kun løst tankespinn...

John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
"Hmmm. Svindel altså."

Selvsagt ikke; kun løst tankespinn...

John M.
Jeg undres stadig over at voksne folk i full offentlighet, tilsynelatende uten blygsel, forteller om hvordan de skal undra seg våre felles plikter. Hva blir det neste? Skryt om hvordan man jobber svart som trygdet?
 

glory

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2002
Innlegg
116
Antall liker
0
Husk å betale frakt på forskudd i Hong Kong. Kan koste opptil tre ganger så mye hos samme selskap(DHL,TNT, osv.) hvis du betaler i Norge..Er vel også moms på frakt :mad:
Hva med toll? Er HiFi toll fritt?
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Angående toll, man kan jo undre seg over at tollgrensen for fri import ikke har blitt forandret på langt over 20 år. :-/
 

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Innlegg
1.594
Antall liker
557
Yess. Jeg vil ha en!! :)
you got mail.

Mvh. Jærbu
 
J

John_M.

Gjest
"Jeg undres stadig over at voksne folk i full offentlighet, tilsynelatende uten blygsel, forteller om hvordan de skal undra seg våre felles plikter."

Bare så det er nevnt SOEDAL, så betaler jeg stort sett min skatt med (relativ) glede. Om jeg ellers føler at jeg blir tynt til margen på mange andre områder og derfor til tider forsøker å sno meg unna en tier her eller en Camilla der, så finner jeg det noe snodig å bli utpekt til en samfunnsfiende av rang.

Skal jeg være ærlig, så føler jeg heller at ved å velge å arbeide i helsesektoren, for luselønn og tillegg som er en ren vits i forhold til alle andre i offentlig sektor og det private, at jeg gjør samfunnet en tjeneste hver dag jeg går på jobb.

Det at en lov eller regel står nedskrevet i en bok gjør den forøvrig ikke automatisk riktig hverken praktisk, etisk eller moralsk. Akkurat der var de som skrev den amerikanske konstitusjonen inne på noe vesentlig.

Skulle du føle det alt for hardt at slike ting pågår, så får du heller tipse økokrim om det som kanskje vil skje. Send meg en PM, så får du mitt fulle navn og adresse slik at de vet hvor de skal henvende seg. Om ikke det er av interesse, kan du jo for eksempel opprette en tråd under "off Topic" og forflytte deg dit.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Da ser det ellers ut til at vi er to som bestiller. Any other takers?

John M.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Bare en liten påminnelse i beste mening: Fakturaverdien er som hovedregel grunnlaget for å fastsette varens forsikringsverdi eller erstatningsverdi, dersom den blir skadet eller blir borte. :-/ 8)
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
"Jeg undres stadig over at voksne folk i full offentlighet, tilsynelatende uten blygsel, forteller om hvordan de skal undra seg våre felles plikter."

Bare så det er nevnt SOEDAL, så betaler jeg stort sett min skatt med (relativ) glede.  Om jeg ellers føler at jeg blir tynt til margen på mange andre områder og derfor til tider forsøker å sno meg unna en tier her eller en Camilla der, så finner jeg det noe snodig å bli utpekt til en samfunnsfiende av rang.  
Snyteri og undragelse er et samfunnsproblem. Ved å handle som du gjør er du med på å forsterke dette problemet.

Skal jeg være ærlig, så føler jeg heller at ved å velge å arbeide i helsesektoren, for luselønn og tillegg som er en ren vits i forhold til alle andre i offentlig sektor og det private, at jeg gjør samfunnet en tjeneste hver dag jeg går på jobb.
Hvis dette virkelig er ment som et argument for momssvindel, så ser jeg fram til videre utdyping.
Her stiller du deg lagelig til for hogg.

Det at en lov eller regel står nedskrevet i en bok gjør den forøvrig ikke automatisk riktig hverken praktisk, etisk eller moralsk.  Akkurat der var de som skrev den amerikanske konstitusjonen inne på noe vesentlig.
Nei, man kan godt være uenig i lovverket. Veien å gå er da å prøve å påvirke det lovområdet man er uenig i. Wishmaster viser forøvrig til en link som kan være aktuell. Hvis enhver skal bestemme hvilke lover en velger å følge, ut fra eget godtbefinnede, blir det hele litt galt. Eksempler bør være unødvendig å gi.
Man må ihvertfall ved slike etiske verdivalg være klar for å motta den straffesanksjonen som samfunnet gir. I noen tilfeller er det kanskje verdt det, men momsundragelse?

Skulle du føle det alt for hardt at slike ting pågår, så får du heller tipse økokrim om det som kanskje vil skje.  Send meg en PM, så får du mitt fulle navn og adresse slik at de vet hvor de skal henvende seg.  Om ikke det er av interesse, kan du jo for eksempel opprette en tråd under "off Topic" og forflytte deg dit.

John M.
Litt irritert nå?
Jeg tror heller jeg vil oppfordre deg til å betale den hersens momsen. Betal det du plikter, og vær heller sur på at systemet er lagt opp slik. Jeg har forøvrig full forståelse for at momssystemet kan være meget irriterende, det er ikke det det går på. Spesiellt ved bruktkjøp fra utlandet kan momsen oppleves meget urettferdig.
 
J

John_M.

Gjest
"Snyteri og undragelse er et samfunnsproblem. Ved å handle som du gjør er du med på å forsterke dette problemet."

Urettferdige, grådige og/eller urimelige lover er også et samfunnsproblem, da disse er en medvirkende grunn til at snyteriet antar de dimensjoner det gjør.

"Hvis dette virkelig er ment som et argument for momssvindel...."

Absolutt ikke.  Kun min personlige og moralsk høyst tvilsomme måte å rettferdiggjøre mine handlinger på.  Hogg i vei, men gjør det i en annen tråd.

"Man må ihvertfall ved slike etiske verdivalg være klar for å motta den straffesanksjonen som samfunnet gir."

Selvsagt.  Personlige detaljer er som sagt tilgjengelige om du føler noe bør gjøres.

"Litt irritert nå?"

Ja.

Kan vi så, om du ikke er interessert i å handle fra Hong Kong, avslutte dette temaet akkurat her?  Opprett en tråd i OT, så følger jeg deg gjerne dit.

John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Jeg tror neppe at det er så fruktbart å starte noen ny diskusjon på OT. Hvis diskusjonen her kan ha fått noen til å tenke seg om en ekstra gang, så er jeg fornøyd med det. Jeg synes det var riktig å påpeke at det faktisk er svindel det er snakk om her, og at prisene som fremkommer har uærlighet som utgangspunkt.

Over og ut.
 
J

John_M.

Gjest
Bare så det er klart, så er prisene som er nevnt de FAKTISKE prisene levert fra Hong Kong. Ingen summer har vært nevnt når det gjelder moms og Hi-Fi er tollfritt.

Vennligst hold deg til fakta!

John M.
 

Kjappfot

Medlem
Ble medlem
28.01.2003
Innlegg
30
Antall liker
0
Synes det er på plass med litt moralsk støtte til Soedal her. At man er uenig i systemet, rettferdiggjør ikke automatisk at man skal snylte på det. Det ligger imidlertid (dessverre) i genene til mange at de setter seg selv foran fellesskapet. (Først meg selv, så meg selv, og blir det litt igjen, så tar jeg det også).
 
J

John_M.

Gjest
Jeg setter faktisk ikke meg selv foran felleskapet, bare så det er sagt.

Når det gjelder å snylte, kan jeg nevne at jeg flere ganger, før nye tollregler og slikt, har opplevd at tollvesenet satte avgiftene langt høyere enn de skulle være ut fra de da gjeldende regler og varens FAKTISKE verdi. Å klage (til høyeste instans) var i hvert eneste tilfelle nytteløst, da de hver gang påberopte seg retten til "skjønn". Så om jeg skal dra dette ned på det laveste, mest idiotisk mulige nivå, så tror jeg ennå de skylder meg penger....

John M.
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Synes det er på plass med litt moralsk støtte til Soedal her. At man er uenig i systemet, rettferdiggjør ikke automatisk at man skal snylte på det. Det ligger imidlertid (dessverre) i genene til mange at de setter seg selv foran fellesskapet. (Først meg selv, så meg selv, og blir det litt igjen, så tar jeg det også).
Det dette handler om er jo at Norge tar inn så forbanna mye penger i avgifter, moms, skatter osv. Så om jeg skulle ha "snyltet" litt på staten, altså betalt mindre moms, ville det vært med en god og ren samvittighet. Ser ikke hvorfor noen går imot det her, skader vel ikke dere om enkelte her på forumet velger å SPARE en krone eller to???

- Christer
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Jeg setter faktisk ikke meg selv foran felleskapet, bare så det er sagt.  

Når det gjelder å snylte, kan jeg nevne at jeg flere ganger, før nye tollregler og slikt, har opplevd at tollvesenet satte avgiftene langt høyere enn de skulle være ut fra de da gjeldende regler og varens FAKTISKE verdi.  Å klage (til høyeste instans) var i hvert eneste tilfelle nytteløst, da de hver gang påberopte seg retten til "skjønn". Så om jeg skal dra dette ned på det laveste, mest idiotisk mulige nivå, så tror jeg ennå de skylder meg penger....

John M.
Hei John,

Uten å "hive mer bensin på bålet", regner jeg med at ditt gode utgangspunkt for denne tråden ble "ødelagt" av denne "moms diskusjonen".

Synes det er "uheldig" at man skal bruke argumentasjon om moral hver gang en stiller et "hypotetisk tankespinn", og av den grunn så synes jeg Soedal gikk for langt i å utpeke deg som "svindler".
En tanke er da ikke en "svindel", og i så måte så er du etter mitt syn urettferdig behandlet.

Stå på, men det er vel best at denne moms diskusjonen "får en stille og rolig død" i all fordragelighet.

Det er forresten ikke første gangen jeg ser en slik "tanke" på forumet, men har nok ikke sett en slik reaksjon før.

Ha en god kveld,

Mvh
Geir :)
 
J

John_M.

Gjest
Tanken til Soedal var vel nettopp å "ødelegge" tråden som du sier, heller enn å få noen til å tenke på ting de ganske sikkert har tatt stilling til for lenge siden. Det siste ville i såfall være usedvanlig naivt.... ::)

Vel, det er tross alt ikke så farlig. Noen kroner hadde jeg vel spart på delte fraktutgifter per person som evt. ble med, men først og fremst hadde det vært morsomt å dele erfaringen med flere. Ikke for det, vi er jo dobbelt så mange allerede... ;D

Takker for støtten Geir og håper du har en god kveld selv!

John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Tanken min var primært å sette de oppgitte prisene i perspektiv, sekundært er det et mål å ikke la de fremkomne holdninger stå uimotsagt. At jeg ødela tråden kommer som en heldig bieffekt.

Jeg har sett tråden som er startet under OT, men velger å ikke delta i denne. Du og dine meningsfeller skal få forbrødre dere i fred. Hvis dere ikke ser problemet med å rettferdiggjøre lovbrudd med individuell rettsoppfattelse, og hvis dere ikke ser det usolidariske med momssnusk, så tror jeg nok at vi er i to forskjellige verdener. En tilnærming mellom disse to verdenene vil nok kreve mer tid enn det jeg er villig på å bruke på noe som jeg dypest sett anser som smålig egoisme.

Som nevnt i en tidligere tråd om emnet, så ser vi her en av byråkratiets såkalte dysfunksjoner i aktivitet. Individenes stadige omgåelse av lovverket fører til nye lover og regler, for å dekke opp"hullene". Disse lovene blir så igjen omgått, noe som skaper behov for flere lover osv. Byråkratiet er således selvforsterkende, i møte med egoismen. Irritasjonen over lover og avgiftspolitikk kan dermed faktisk føre til en forsterkning av det forhatte lovverket, hvis man velger å bryte loven.
Jeg synes vi har nok byråkrati allerede...
 
J

John_M.

Gjest
"Tanken min var primært å sette de oppgitte prisene i perspektiv"

Neppe.  Jeg har nevnt de priser som er opplyst fra butikk og som også står på websidene, i tillegg til total inkl. frakt og forsikring.  Priser etter momspåslag har aldri blitt oppgitt.  Det er det eneste perspektivet som er relevant i forhold til priser.  Igjen: vennligst hold deg til de foreliggende fakta eller hold deg unna!

"Du og dine meningsfeller skal få forbrødre dere i fred."

Det virker da som om tråden er åpen for alle, ikke bare mine meningsfeller?  Om du deltar eller ikke er meg forøvrig knekkende likegyldig, jeg er bare nysjerrig på utfallet av avstemmingen.

John M.
 
J

John_M.

Gjest
Til informasjon så har jeg nå kontakt med et annet firma som forhandler samme produkter, med ennå litt lavere priser.  Noen eksempler:

Korsun V8i (Red Rose Affirmation med 2x150W i stedet for 2x200W) - $931 (Red Rose tar $7000)


Opera/Consonance M100(Plus?) - $520


Ming Da MC88C (4 x KT88) 2x50W - $528


Ming Da MC300A-R (300Bx1 6SN7x2) 8W monoblokker - $920/par


Cayin CDT-15A - $440


Cayin 734A (4 x 6922, 2 x 12AU7, 4 x EL34) 2 x 40W ultralinear/2 x 20W triode - $600



John M.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
"Tanken min var primært å sette de oppgitte prisene i perspektiv"

Neppe.  Jeg har nevnt de priser som er opplyst fra butikk og som også står på websidene, i tillegg til total inkl. frakt og forsikring.  Priser etter momspåslag har aldri blitt oppgitt.  Det er det eneste perspektivet som er relevant i forhold til priser.  Igjen: vennligst hold deg til de foreliggende fakta eller hold deg unna!
Du skriver "Totalt, inkl frakt til døra, forsikring og alt annet, kommer spilleren på $971, eller NOK 6650,-"
Skal man gjøre dette lovlig, så blir prisen en annen. Det er hva jeg mener med å sette prisene i perspektiv. Prisen du oppgir"på døra" tar utgangspunkt  i nedskriving av verdien. Jeg oppfatter prisen"på døra" som å være totalprisen man må ut med. Den prisen du oppgir blir helt feil i forhold til dette. Hadde du klargjort det faktum at moms ikke var iberegnet, så hadde prisen vært lettere å forholde seg til.
Det virker da som om tråden er åpen for alle, ikke bare mine meningsfeller?  Om du deltar eller ikke er meg forøvrig knekkende likegyldig, jeg er bare nysjerrig på utfallet av avstemmingen.
Hva vil i så tilfelle denne avstemmingen si deg?
 

finn

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.07.2003
Innlegg
61
Antall liker
0
Hvilket firma da John?
Hvirker det seriøst.
Hyggelige priser iallefall.
 
Topp Bunn