Hi-Fi fra Hong Kong - noen interesserte?

L

Ludo

Gjest
Vi mangler vel varer for ca 80.000 HK$... og det er deprimerende og tenke på. Heldigvis - for min del så dreier det seg kun om en preamp, men jeg skulle så gjerne hatt den... For andre derimot så er det langt mere kroner en dette :(

Er veldig spent på å se hva som skjer, hva slags type respons vi får fra dem. Uansett så ryktes det at Catty er et ENK og til tider forsvinner fra markedet. Om han drar på fylla til Thailand eller hvor det ender er uvisst :mad:
 

PAR

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.04.2006
Innlegg
542
Antall liker
1
Vi mangler vel varer for ca 80.000 HK$... og det er deprimerende og tenke på. Heldigvis - for min del så dreier det seg kun om en preamp, men jeg skulle så gjerne hatt den... For andre derimot så er det langt mere kroner en dette :(

Er veldig spent på å se hva som skjer, hva slags type respons vi får fra dem. Uansett så ryktes det at Catty er et ENK og til tider forsvinner fra markedet. Om han drar på fylla til Thailand eller hvor det ender er uvisst  :mad:
76 416 NOK med dagens kurs? :eek: Ikke småsummer, sett beløpet under ett. Kan få en skikkelig fylletur, med "nogo attåt", til Thailand for det.......
 
L

Ludo

Gjest
76 416 NOK med dagens kurs?  :eek: Ikke småsummer, sett beløpet under ett. Kan få en skikkelig fylletur, med "nogo attåt", til Thailand for det.......

Det er helt sikkert at man kan få - og med våre penger så er det klart at min personlige aggresjon ovenfor Hifi-folk fra Kina bare stiger og stiger... Sitter egentlig og fantaserer om hvor mye man kan torturere et menneske for den summen ? Går det f. eks. an å betale en tannlege for 'anal trekking av visdomstenner uten bedøvelse' ?? Jeg begynner å bli ganske kreativ nå !

Får ikke håpe vi får tak i den jævelen dersom han ikke holder ord...
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.581
Antall liker
7.116
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Spikre fyren opp-ned på nærmeste kaistolpe med huet under flomålet ? ;D

Johan-Kr
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Spikre fyren opp-ned på nærmeste kaistolpe med huet under flomålet ?
Nei nei, huet over flomålet og la krabbene ta ham....... 8)




:mad: :eek: ;D ;D ;D
 
J

John_M.

Gjest
Selv har jeg alltid hatt stor sans for maurtuer og honning.....

John M.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Leit med denne utviklingen.

Det skal Einar ha: han har ikke kommet og sagt: Hva sa jeg!? i denne tråden. Da jeg så igjennom i etterkant han hadde blitt "mobbet ut" , så stilte han betimelige spørsmål som -hva dere hadde å stille opp med dersom varene ikke kom. Uregelmessigeter med produktinfo osv.

Fikk da en forståelse for at i hvert fall John M var forberedt på et eventuelt tap.
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Jeg hadde jo tenkt å bestille i en eventuell neste-bestilling; dersom alt så greit ut :-/
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Har noen peiling på hvordan det gikk med svenskene som også ventet på utstyr fra Catty? Jeg har søkt litt på nettet, men ikke funnet ut av dette. Kan jo hende politiet i Hong Kong blir ekstra interessert hvis det er snakk om flere tilfeller med.... tja, fristende å kalle det svindel etterhvert!

- josi
 
L

Ludo

Gjest
Hmm, Hanspf hadde vel kontakt med dem - kanskje han har hørt noe ?
 
J

John_M.

Gjest
Joda, jeg er absolutt forberedt på tap. Heldigvis fikk jeg brorparten av varene mine; andre er ikke så heldige. Ikke for det, et lite håp har man jo enda og om ikke annet skal det bli interessant å høre om Ludos kommunikasjon med snuten i HK.

John M.
 

JSS

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
8
Antall liker
1
ikke at det er til så mye hjelp nå, men her er tre tips som vi har lært oss som en liten eksportbedrift:

1. del-leveringer og del-betalinger. da reduserer man sjansen for tap.

2. opptre høflig uansett! selv om alt annet kan være veldig fristende. forskjellige land har forskjellige kulturkoder, og norge er i særstilling når det gjelder kunderettigheter.

3. tålmodighet. vi har fått inn alle betalinger til nå, men en tok nesten ett år (!).
 
L

Ludo

Gjest
Vel, for å ta det fra begynnelsen av :

1. Del-levering = ja, del-betaling=nei (alt ble forskuddsbetalt)
2. Opptre høflig = Absolutt i høyeste grad, etter flere dusin epost til Snowy Law / David Kwan så utrykker jeg kun skuffelse og lett irritasjon i min siste mail i tillegg til en aldri så liten info om konsekvens av brutte forpliktelser.
3. Tålmodighet ja, joda - det har jo bare gått et halvt år så der har vi nok litt å gå på :)

Må ærlig innrømme av jeg lurer på hvor dette ender hen... ???
 

JSS

Medlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
8
Antall liker
1
Vel, for å ta det fra begynnelsen av :

1. Del-levering = ja, del-betaling=nei (alt ble forskuddsbetalt)
2. Opptre høflig = Absolutt i høyeste grad, etter flere dusin epost til Snowy Law / David Kwan så utrykker jeg kun skuffelse og lett irritasjon i min siste mail i tillegg til en aldri så liten info om konsekvens av brutte forpliktelser.
3. Tålmodighet ja, joda - det har jo bare gått et halvt år så der har vi nok litt å gå på :)

Må ærlig innrømme av jeg lurer på hvor dette ender hen... ???
noen kommentarer:

1. store forskuddsbetalinger er alltid noe risikofylt utenfor norge/norden ...

2. altfor mange purringer kan også oppfattes som uhøflig. det samme med dersom viss utsagn (viss vi ikke får varene nå så ...) - da blir det lett konflikt viss leverandøren ikke kan innfri.

3. he, he - av og til må man bare gjøre det beste ut av det, send han en forespørsel om han har noen tanker om hvordan problemet kan løses til begge parter sitt beste, også kan det jo hende at dere kan klare å begrense tapet litt, et lite tap er bedre enn et stort ...

uansett, lær av det og gå videre, er slaget tapt så er det tapt, samme hva slag-analysene viser i ettertid.
 

Grumz

Medlem
Ble medlem
23.08.2004
Innlegg
39
Antall liker
16
Torget vurderinger
5
Først vil jeg bare si at jeg virkelig håper at alt ordner seg til det beste for dere.

Er ikke sikker på om dette er blitt nevnt før da jeg skumleste gjennom de 55 sidene, men har Cattylink et telefonnummer? I så tilfelle, det skulle vel vært mulig å få tak i noen som mestrer mandarin eller kantonesisk og tatt en mann-til-mann langdistansesamtale.

En ting til...
Er det bare i min nettleser www.cattylink.com ikke fungerer?

Vel uansett,
la oss håpe at alt ordner seg for greie gutter.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
De har lagt ned hjemmesiden sin.

McLaren
 
L

Ludo

Gjest
Vel, da ser det ut til at Cattylink har oppdatert sidene sine med litt ny info, datert oktober -04. Prisene på bl.a. Ming Da og Xindak har visst sunket noe, tyder på at de er aktive igjen... Skal sette igang å pushe dem til uken, sier fra når mer info dukker opp !

Vi har ikke gitt oss enda :D
 
J

John_M.

Gjest
Federasjonen trenger vel også en ny, noe irritert mail, eller hur? Kanskje med nye hentydninger til pol'ti, samt evt. spredning av dårlig PR på nettet og litt tanker rundt seriøsiteten til federasjonen selv, som ikke tar tak i ting. Uten å bli ufin selvsagt.....

John M.
 

josi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
105
Antall liker
0
Torget vurderinger
2
Bra, flott at det fortsatt jobbes med saken!!

Fint om dere holder oss oppdatert om hva som skjer (eller ikke skjer....)

Lever i håpet!
- josi
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Hei! Føler med dere som fortsatt venter på varene dere har bestilt. Var inne på Cattylink sin webside. Der skryter de nå av å være tilknyttet Paypal. Kunne det være en ide å varsle Cattylink at dere vil vurdere å sende en henvendelse til Paypal om situasjonen? Ut fra skrytet på websiden anser tydeligvis Cattylink retten til å bruke Paypal som viktig. Motsatt; Paypal er vel ikke interessert i å bli assosiert med en leverandør som svindler sine kunder?

PS. Det gjelder vel også for Visa og Mastercard. DS.
 
L

Ludo

Gjest
Godt forslag ! Jeg noterer dette, kommer til å ha en liten brainstorming med noen av de involverte for å vurdere videre fremdrift... Kom gjerne med ideér alá dette... :)
 

kairob

Medlem
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
38
Antall liker
2
Det ble nevnt at svenskene manglet varer for en tid siden, har noen vært i kontakt med dem? Vi står jo enda sterkere om vi får med oss flere.
 

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Innlegg
1.012
Antall liker
1.370
Torget vurderinger
5
Hei! Føler med dere som fortsatt venter på varene dere har bestilt. Var inne på Cattylink sin webside. Der skryter de nå av å være tilknyttet Paypal. Kunne det være en ide å varsle Cattylink at dere vil vurdere å sende en henvendelse til Paypal om situasjonen? Ut fra skrytet på websiden anser tydeligvis Cattylink retten til å bruke Paypal som viktig. Motsatt; Paypal er vel ikke interessert i å bli assosiert med en leverandør som svindler sine kunder?

PS. Det gjelder vel også for Visa og Mastercard. DS.
Betyr dette at man kan driste seg til å kjøpe noe fra Cattylink og være på den sikre siden ved å bruke Paypal? Hørte mye godllyd fra et Ming Da oppsett på messen i Horten.
 

Magnum

Medlem
Ble medlem
11.11.2002
Innlegg
23
Antall liker
0
Jeg tror nok ikke Paypal ordner opp direkte, det florerer med Paypal horrorstories på nettet, riktignok er det blitt mye bedre etter Ebay kjøpte det opp, noe som jo er en god stund siden. Dessuten er jo paypal en slags mellommann kun. Men blir Paypal transaksjonen gjennomført vha Visa eller Mastercard, så er det jo en "enkel" (enkel er aldri enkel :) ) sak. Da blir det jo full investigation med en gang, hvis varene ikke har kommet.
 

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Innlegg
222
Antall liker
1
Tanken min var ikke at PayPal eller kredittkortselskapene skulle rydde opp, men å legge press på Cattylink. I tillegg antar jeg at de nevnte selskaper ikke å utsette seg for fremtidige problemer med denne leverandøren. Hva taper man ved å gjøre et forsøk?

Hva med den kinesiske ambassade? Har dere forsøkt å få hjelp der? (Jeg synes webben til Cattylink er glorete og dermed virker en smule lite seriøs. Etter et besøk på webben til ambassaden skjønner jeg mer hvilken standard det strebes etter! ;) )

En samhandling med tilsvarende grep fra Sverige vil bare være en fordel. Ved henvendelser til de ovenfor nevnte, vil det være lurt å henvise til/ legge ved tilsvarende klager fra Sverige.

Hva PayPal kan tilby av sikkerhet til de som ønsker å forsøke seg på ny handel, finner du ved å besøke nettsiden her.
 
L

Ludo

Gjest
Jaja folkens, nå har jeg sendt alle en mail hvor jeg har bedt om assistanse til å forfølge saken mot Cattylink videre. Men så langt har svarene uteblitt. Om det skyldes latskap eller at dere faktisk har råd til å tape pengene vites ikke, men jeg er ihvertfall ikke interessert i å kjempe deres kamp alene.

Dersom jeg ikke hører noe fra dere innen etpar dager så anser jeg denne 'alliansen' som oppløst og da kan dere igrunnen ta kampen på egenhånd !
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
nå har dere gjort snowy til en rik mann en liten stund....

McLaren
 

Dr_Online

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.10.2002
Innlegg
107
Antall liker
2
Det verste med det her er at det er blitt så stille om det hele.. Det er jo veldig pinlig, men jeg håper alle dere som har tapt penger på det her klarer å legge det bak dere, og å se fremover istedet. Spesielt John M er blitt veldig stille, og det synes jeg er synd.
 

jonia

Fersking
Ble medlem
31.01.2005
Innlegg
2
Antall liker
0
Hvordan endte så dette tilslutt? Dette føles som å kjøre på en vei som kun munner ut i et juv... ingen konklusjon?
 
E

einis

Gjest
har dere egentlig beviser på bordet fra ALLE kanter? slik jeg forstår det etter å ha pratet med utallige personer som har handlet med cattylink så er de en fair forhandler. kan nevne flere som bestilte på akkurat samme tidspunkt som dette gruppekjøpet. som har fått varene og ikke nok med det -gratisvarer i tilegg...
at de sender en pulje varer så plutselig avbryter er litt suspekt...er det flere enn john m som har kildene her?
 
J

John_M.

Gjest
Morroklumpen einis. Åssen ble det med det besøket du?

John M.
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Så denne her. Kjipe greier. Noen som vet om det har skjedd noe nytt?
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Fryktelig kjedelig. Ja ja, en erfaring rikere i det minste.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.616
Sted
Østfold
Jeg kjenner også en del som har bestilt fra Cattylink. Alle har fått varene. Går det ikke an å tracke sendingen da? Dersom Cattylink vil ha ryggen fri leverer de nok gladelig ut trackingnummeret.
 
L

Ludo

Gjest
Saken er den at de sendte litt over halvparten av varene. De resterende komponentene har aldri blitt sendt fra Cattylink...
 
J

justincaz

Gjest
de 3 jeg kjenner har også fått alle varene sine.
gruppekjøp på hififorum.nu og prisjakt.nu også. :-/
 
Topp Bunn