Snickers-is
Bransjeaktør
Det jeg mener er at forbrukerne har ulik oppfatning av hva som er riktig, "ferdig prutet" og dermed lik pris for alle, eller "prut i vei" og dermed forsøke å være den som ender opp med litt bedre pris enn de fleste. Så lenge forbrukerne ikke har lik oppfatning av denne problemstillingen er det ikke enkelt for en som selger utstyr å vite hva som er den beste modellen for folk flest.Anonym skrev:Mener du at en ikke skal prute på dyre produkter?Snickers-is skrev:Det står jo i grell kontrast til Anonyms behov for å "få mer enn gratis frakt"...
red. Har kjøpt flere brukte produkter i år som høyttalere og fulldempet sykkel og ved privatkjøp til en pris jeg føler er grei har jeg ikke følt noe behov for å prute og har heller ikke gjort det.
Også er det en annen problemstilling. Dersom en kunde kjøper et par høyttalere til 200 000 så føler han at han har kjøpt "mye". Dersom en kunde kjøper et par høyttalere til 10 000kr, en CDspiller til 4000, en forsterker til 8000, litt kabler, et par høyttalerstativer osv, så føler han at han har kjøpt mye. Hvem av disse er egentlig berettiget til mest rabatt i prosent? Burde man kjøpe flere ting for å få en viss rabatt? Eller burde man gi en viss rabatt for kjøp over en viss sum? Hva da med produkter som alene koster over denne summen? Skal de ha obligatorisk rabatt? Og skal denne obligatoriske rabatten gjelde alltid? Hva er i såfall poenget med listepriser?
Mange spørsmål som jeg slett ikke har svaret på.