Hi-Fi Messen i Horten 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har nok vært for lite på treff oppimellom, for når jeg oppdaget Keith dont go fra en annen kjent artist - så var tydligvis den ihjælspilt…😳
    Enten det eller at du er mer glad i litt rock`ere musikk Fabt aldri sweetspot hos deg i år, men det litkje eg fekk høre låt bra.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.274
    Antall liker
    6.433
    Sted
    Under stjernene
    Hva er feil med Kari Bremnes? Løsrivelse er jo et album i særklasse. Musikk av Bjørnstad, Kari på vokal og tekster av Munch.
    musikere på plata er jo heller ikke ueffen!
    Bjørnstad på piano, Bjørn Kjellemyr på bass, Marius Müller på gitar, Audun Kleive og Paolo Vinaccia på slagsaker.
    I tillegg så er denne produsert av Erik Hillestad, spilt inn i Rainbow studios med Jan Erik Hillestad bak spakene. Hørte denne for første gang på Hifi klubben i Drammen i 92 ish og har vært Kari Fan siden. Spiller denne stadig og den har jo ikke et eneste dårlig spor. Syns også resten av katlogen hennes er helknall, og stemmen er det vel også lite feil på.
    Kanskje Jan Erik Kongshaug bak spakene🫣
     

    Stover

    Tittel… itt
    Ble medlem
    03.04.2022
    Innlegg
    650
    Antall liker
    2.013
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    La forhandlerne bestemme og styre musikken er min mening. Jeg er kanskje/ kanskje ikke interessert i å lytte til en annens musikkønsker på demo for så å lytte til vedkommendes mer eller mindre troverdige eller nyttige analyse av lyden i etterkant? Musikken er kanskje ikke i min eller andres gate uansett og da er du like langt.

    Kari Bremnes treffer meg mer enn f.eks PF (hvor mange ganger koker du suppe på beinet?)
    Klarer du ikke å få noe ut av anleggets kvaliteter (ukjent oppsett og rom i tillegg) uansett hvilken musikk som spilles så bør du kanskje revurdere egne lydpreferanser.
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.476
    Antall liker
    35.314
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Suppe er godt, ikke minst suppe laget av PF.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.431
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Synes mange av låtene i disse spillelistene passer rett inn på VG lista! Trodde ærlig talt ikke at det var så mange ungdom på disse messene men meg om det!
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.147
    Antall liker
    6.623
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    La forhandlerne bestemme og styre musikken er min mening. Jeg er kanskje/ kanskje ikke interessert i å lytte til en annens musikkønsker på demo for så å lytte til vedkommendes mer eller mindre troverdige eller nyttige analyse av lyden i etterkant? Musikken er kanskje ikke i min eller andres gate uansett og da er du like langt.

    Kari Bremnes treffer meg mer enn f.eks PF (hvor mange ganger koker du suppe på beinet?)
    Klarer du ikke å få noe ut av anleggets kvaliteter (ukjent oppsett og rom i tillegg) uansett hvilken musikk som spilles så bør du kanskje revurdere egne lydpreferanser.
    Det er umulig å treffe alle.

    Velger du ut egen spilleliste er det fortsatt stor risiko for at du hører på "feil sjanger" når en random person er inne.
    Lar du folk spille favorittene sine risikerer du også at en del folk velger såpass sære ting at folk snur i døra.

    Jeg tenker kanskje at de som tar seg tid til å vente på en plass i sweetspot og som også tar seg tiden til å høre på noen låter de kjenner kanskje er hakket mer interessert, og derfor viktigere å treffe - men det kan selvsagt slå begge veier.
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Sprekker i vinduet var der før vi kom så det var en spøk, men det skjønte du sikkert:).

    Subben var en nødløsning da Roalds egne tårn ikke ble ferdig. Det var vel like greit da det egentlig var dårlig nok plass i bredden som det var.
    Fire gulvsponplater og 5 timer så var kreasjonen ferdig til elementmontasje. Roald hadde med elementer for anledning. Løsningen som ble valgt var lukket kasse med fire Seas LROY 10"i hver - enkelt og greit.
    Fnnes det viktige spec på subber annet en nok areal? Disse ble i minste laget i sammen med resten . Manglet 10 db på følsomhet, noe som gjorde gain strukturen litt på tryne. Ved å la audiolense kalibreringen rulle av under 35 Hz klarte vi opprettholde litt gain. Vi fikk i hvert fall spilt så de fleste ble fornøyd.

    8 Royer blir for spett i det stor selskap. Hjemme er arealet likt nesten 60 royer:D det holder akkurat.....

    Kassene som ble bukt på messa var på 136 liter og står på et lager(utvendig mål 43x50x90cm) Kan hentes gratis hvis noen kunne tenke seg to subber med fire Seas LROY i hver. Med litt pussing, maling og grundigere avstivning kunne jo dette blitt et par nusselige subber med ok kapasitet.

    En simulering med 20 watt til hvert element. 4ordens lavpass på 80 Hz.
    Vis vedlegget 958568
    60 Royer😳 Opplevde bassnivået på messa som mer enn tilstrekkelig..
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    60 Royer😳 Opplevde bassnivået på messa som mer enn tilstrekkelig..
    Ja, mer enn nok nivå for meg også, men det er jo ikke det det handler om når en øker arealet. Tror aldri det kommer til å synke inn hos det gjengse hififolket.
    Bassplumpet i Horten var vel mer imponerende enn bra.
     
    Sist redigert:

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    60 Royer😳 Opplevde bassnivået på messa som mer enn tilstrekkelig..
    Snekkeren har fått dosen morgenkoffein, så ikke ta alt helt bokstavelig.

    Ikke noen tiltak var gjort i rommet som adresserte bass, men aktiv deling og audiolense gir jo noen fordeler så det var lang fra det verste man har hørt, at det heller ikke var det beste får så være som messelyd var det godkjent selv om det blir noe annet når de siste to tredjedelene bidrar hjemme i ett rom som har demping i bassområdet
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    De som savner Kari Bremnes på treff har sansynligvis vært lite på treff. Synes perioden fra 1997-2020 har blitt spilt alt for mye fra den damen der.
    God musikk kan du ikke få spilt nok.
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Noe som er rimelig subjektivt. Kari Bremnes syns jeg selv er utrolig kjedelig, å engasjerer meg 0, eller mindre, mens andre kan sikkert ikke få nok av henne.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Snekkeren har fått dosen morgenkoffein, så ikke ta alt helt bokstavelig.

    Ikke noen tiltak var gjort i rommet som adresserte bass, men aktiv deling og audiolense gir jo noen fordeler så det var lang fra det verste man har hørt, at det heller ikke var det beste får så være som messelyd var det godkjent selv om det blir noe annet når de siste to tredjedelene bidrar hjemme i ett rom som har demping i bassområdet
    Satt og hørte litt elektronika i går ....jo bassen i Horten var bare grei. Seas bass er som å bli slått i maven med boksehansker med 70 cm diameter. Bløtt og behagelig, sånn de fleste vil ha det ;)
    1698067640563.png
     
    Sist redigert:

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Snekkeren har fått dosen morgenkoffein, så ikke ta alt helt bokstavelig.

    Ikke noen tiltak var gjort i rommet som adresserte bass, men aktiv deling og audiolense gir jo noen fordeler så det var lang fra det verste man har hørt, at det heller ikke var det beste får så være som messelyd var det godkjent selv om det blir noe annet når de siste to tredjedelene bidrar hjemme i ett rom som har demping i bassområdet
    Særdeles godkjent! En anelse "fet" bass i forhold til hva jeg er vant til, men det låt absolutt bra🙂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn