Ønsker anbefaling Hi-Fi på stramt budsjett til nybegynner

Imagine

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2014
Antall liker
859
Sted
osøyro
Primare l22 med innebygd dac selges hos Soundgarden for 8000kr. Beste forsterker jeg har hørt under 20000kr. Banker!!!
Om du fortsatt spiller av cd plater, så ville jeg kjøpt en brukt eldre cd spiller fra Primare til noen tusen, for estetisk lekkert drivverk.
ca 2000kr til kabler.
Resten (ca 35000kr) ville jeg brukt til så gode høyttalere som mulig.
Lykke til :)
Enig med jonas her selv har jeg primare i 22 dac , og det er beste forsterkeren jeg har hadt i hus og jeg har prøvd noen. Jeg ble paff hva denne forsterkeren klarer og levere av lyd , teknologien som besitter i 22 dac har primare virkelig fått til , trur med klipsch rp 160 m så har du ville fått skikkelig hifi lyd :)

Mvh Imagine

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Har du vurdert aktive høyttalere?
Compact Mk3 - Beschreibung | ADAM Audio GmbH

Fordelen med disse er at man har en del muligheter til å tune på lyden via EQ bak på høyttalerene. Da kan man stille bass og toppen etter smak.
De koster 25.000 - pruting.
Som dac/forforsterker med en del muligheter er Parasound P5 en naturlig og god partner.
Spør etter pakkepris hos hfaudio.

Ellers så synes jeg Dynaudio er bra.

OAlex

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2006
Antall liker
1.473
Sted
Trondheim
De to viktigste kriteriene for et vellykket musikkanlegg er:
1. Det skal ikke være kjedelig å lytte til.
2. Det skal ikke være slitsomt å lytte til.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
507
Er/har vært i en lignende situasjon som din. Hvordan få til grei lyd i et lite rom?

Jeg falt ned på Dali Rubicon 2. Denne høyttaleren er sjeldent dynamisk og ren i lyden.
Kan ikke få rost disse nok. En innertier som mange nok ikke sjekker seriøst pga lite spennende fabrikat.

Jeg bruker et forsterkersett fra Quad som jeg synes låter fenomenalt. Forsterkersettet ble med over fra et tidligere anlegg.
Skulle jeg startet fra scratch ville jeg nok sterkt vurdert kjøp av Lyngdorf 2170 da jeg tror den kan gjøre mye med de uungåelige utfordringene man får i bassen i et så lite rom. Jeg har blokkert bassportene på Daliene for å få bassen under kontroll. Kan hende du må gjøre noe lignende. En Lyngdorf skal jo kunne gjøre noen gode grep med sitt korrigeringskretsløp. Den har også innebygget d/a så du trenger ikke legge så mye penger i digitalkilde.

Ut over dette ville jeg lagt litt penger i noen pene og velfungerende akustiske tiltak samt et par ok stativer.

Rubicon-2-black-ugrill_1000x1000.jpg

N48A5667.jpg

Topp Bunn