K
knutinh
Gjest
Aha, nå forstår jeg hva du mente.I så fall var du nok litt på bærtur... eller muligens plukket du druer... Det det dreide seg om, var din passus om standardisering.
Kan med beste vilje ikke se noen standardisering av vinproduksjonen.
mvh
PS: Hvis du synes hvitvin smaker kattepiss, burde du kanskje forsøke noe annet enn sancerre.
Gitt min middelmådige forståelse for vin er det vanskelig for å meg å trekke de helt store analogiene.
Men så lenge hver og en fritt kan kjøpe den flasken med vin han måtte ønske og like så har jeg ingen problem med at disse kan være basert på velsignede druehøster, og koste alt for mye eller alt for lite alt etter vurderingsmåte. Jeg har en flaske "Trondheims Cognac"
som smakte helt greit men som sannsynligvis hadde pris basert mer på kuriositet enn innhold.
Jeg forstår det dog slik at enkelte viner og vindistrikter har et beskyttet varemerke og søker å kvalitetssikre navnet? Da kan det kanskje være aktuelt å bruke gode metoder for å sikre at kvaliteten er der. Hvis vinmonopolet importerte bare en rødvin og en hvitvin så ville jeg også ha vært ganske opptatt av at man skulle ekskludere påvirkning fra sleske produsenter eller imponerende flasker. Ville ikke du?
-k