HiFi anlegg sidene

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Har foreslått dette før og prøver igjen...

Det hadde vært flott om dere hadde fått til en alfabetisk sortering av disse "innleggene", da vil det hele bli langt mer oversiktlig...

Tenkt bare dersom dere plutselig har 50 anlegg inne der, nye anlegg vil jo da bli umulig å finne frem til.


Så en annen ting:
Kan dere åpne for muligheten til å vise bilder via en url?
Da kan man jo unngå denne bildestørrelsesbegrensningen.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hei Robert,

Bildene på Hifi Anlegg ligger i Alfabetisk rekkefølge, og er også satt opp til å ligge alfabetisk. Likevel ser jeg at bruker "Dynamic" ligger feil, og jeg får ikke rettet på dette. Det ser derimot ut til at alle de andre brukerne ligger slik de skal.

Det er ikke mulig å bruke linker til bilder fra andre URL under Hifi Anlegg sidene - dette av mange årsaker. Hadde det vært mulig ville vi implemtert det, men på sikt har eksterne linker en tendes til å falle bort, og det gjør ikke bilder som ligger på vår server.

Er det noe problem å laste opp bilder da ? 25kb for et bilde kan være ganske stort hvis du benytter f.eks. Photoshop til å trikse litt.

Mvh
HFS Teamet
 

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Hei Robert,

Bildene på Hifi Anlegg ligger i Alfabetisk rekkefølge, og er også satt opp til å ligge alfabetisk. Likevel ser jeg at bruker "Dynamic" ligger feil, og jeg får ikke rettet på dette. Det ser derimot ut til at alle de andre brukerne ligger slik de skal.

Det er ikke mulig å bruke linker til bilder fra andre URL under Hifi Anlegg sidene - dette av mange årsaker. Hadde det vært mulig ville vi implemtert det, men på sikt har eksterne linker en tendes til å falle bort, og det gjør ikke bilder som ligger på vår server.

Er det noe problem å laste opp bilder da ? 25kb for et bilde kan være ganske stort hvis du benytter f.eks. Photoshop til å trikse litt.

Mvh
HFS Teamet

Hehe, flaut, jeg tittet kun på "Dynamic" og de to "nabo oppsettene" ved mitt ønske om alfabetisk rekkefølge...

Neida, ingen problem med 25k bilder, 100k totalt derimot er litt lite... Sant som du sier at eksterne bilder kan falle bort, men ikke de jeg ville bruke, de er jo plassert... (ja du vet hvor).

Nei, får se om jeg ikke kan få tatt noen nye bilder, hvor jeg får med et par komponenter på hvert bilde.
 
U

UAM

Gjest
At Dynamic ligger feil er vel for at hans bruker navn begynner på t. the_best_one ::)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Takker for observasjonen UAM - du har faktisk helt rett. Dette burde jeg tenkt på med en gang.

Jaja, det er ihvertfall noe jeg ikke kan gjøre noe med.

Mvh
HFS Teamet
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
synes faktisk akkurat dette er det eneste som har blitt dårliger på denne siden etter oppdateringen.
kan dere ikke prøve å få et bilde av hele anlegget til hver, i stede for like bilder på alle? ???
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Dette er faktisk en av de få tingene vi ikke har fått til skikkelig. Egentlig skal det ikke være et bilde over brukernavnet i det hele tatt, men det ble veldig åpent og tomt uten noenting.

Noe av poenget er at du under medlemsnavnet i forumet kan se en link som sier "Hifi Anlegg", og deretter kan du gå inn å se hva vedkommende har i anlegget sitt. Når hifi diskuteres har det for mange litt betydning hva vedkommende du diskuterer med faktisk har av anlegg hjemme i stua si.

En annen ting er at vi ønsker at brukerne selv skal kunne legge ut bilder (samt slette og oppgradere når noe skiftes ut i anlegget), og det er veldig mye jobb for oss å gjøre dette manuelt etterhvert som siden fikk såpass mange lesere.

Vi forsøker vårt beste, men det vil alltid være noe som blir bedre og noe som ikke blir så bra.

Alt har med koding å gjøre, og noenting er lett å få til, mens andre ting er mindre enkelt. Dessuten kan ikke vi vite hvilket av brukerens bilder som er av hele anlegget. Det er for mange usikre parametre her.

Vi har lenge forsøkt å få med folk til å være med å jobbe med sidene, men dette har vist seg å være nærmest umulig, og da må alt sammen bli automatisert hvis det skal bli gjort.

Mvh
HFS Teamet
 
R

RODA

Gjest
Hei

Hva med å lage en funksjon som viser "uleste" anlegg?
Etterhvert blir det mye å holde styr på når det gjelder oppdateringer, og en rude gjennom alle for å se etter forandringer tar litt tid......

Noe ala måten man ser nye innlegg på på forumet.

Bare en tanke.....

Mvh
Rolf
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Heisann!

Hva er egentlig poenget med å la forretninger/forhandlere legge inn bilder av deres varer på denne siden? De har vel sin egen hjemmeside hvor folk kan titte? Litt av poenget med denne Hi-FI anlegg siden, må vel være at man skal kunne se bilder av andre privatpersoner sine anlegg. Og ikke være en reklameplass?

For min del er i hvertfall det lite interresant å se bilde av dCS-komponenter til mangfoldige tusen, uten at det står noe om høyttalere, forsterker etc. Et Hi-Fi anlegg består vel av mer enn cd-spiller, d/a konverter og en upsampler?

Så mitt forslag er å la denne siden forbeholdes de privatpersoner som har lyst til å vise (stolt) :) frem sine anlegg, og kanskje legge til en kommentar eller to om lyden osv.

Mvh
Christer
 
R

RODA

Gjest
Heisann!

Hva er egentlig poenget med å la forretninger/forhandlere legge inn bilder av deres varer på denne siden? De har vel sin egen hjemmeside hvor folk kan titte? Litt av poenget med denne Hi-FI anlegg siden, må vel være at man skal kunne se bilder av andre privatpersoner sine anlegg. Og ikke være en reklameplass?

For min del er i hvertfall det lite interresant å se bilde av dCS-komponenter til mangfoldige tusen, uten at det står noe om høyttalere, forsterker etc. Et Hi-Fi anlegg består vel av mer enn cd-spiller, d/a konverter og en upsampler?

Så mitt forslag er å la denne siden forbeholdes de privatpersoner som har lyst til å vise (stolt) :) frem sine anlegg, og kanskje legge til en kommentar eller to om lyden osv.

Mvh
Christer
STØTTES!!!

Har faktisk blitt litt provosert over denne snik-reklamen.
Dersom de har så jæv... lyst til å reklamere her, så kan de vel for F spytte inn litt penger å få gjort akkurat det. :mad:
På anlegg-siden hører det ihvertfall ikke hjemme.
Det finnes da en forhandler-del på forumet.

(Phui! da fikk jeg lettet på trykket...)

Mvh
Rolf
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Heisann!

Hadde vært interessant og fått en kommentar fra Hifisentralen ang. det at forhandlere "reklamerer" på Hi-Fi anlegg sidene?!

Mvh
Christer
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hifisentralen er et sted hvor alle kan diskutere og vise frem sine anlegg.

Vi har ingen begrensning som sier at det kun gjelder forbrukere, men også forretninger har samme tilgang. Hvis en butikk eller importør ønsker å vise frem utstyr eller bilder av f.eks. butikklokaler er dette helt greit for oss.

Hvis dere ser på siden med Hifi-Anlegg er det også veldige mange privatpersoner som legger ut bilder av enkelt-gjenstander, og ikke av selve anlegget deres.

Hifisentralen er åpent for alle, og det eneste som evnt. koster noe er hvis en forretning/importør ønsker reklame-bannere på toppen av siden eller lignende. Og dette vil komme i større grad snart ettersom sidene begynner å bli dyre å drifte.

Vi ønsker faktisk større deltagelse fra bransjen - det er kun forumet som er forbeholdt vanlige brukere - der må bransjen bruke sitt "egen lille hjørne" for reklame (som forøvrig vil fortsette å være gratis).

Mvh
HFS Teamet
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Hei igjen!!

Det faktum at en eller fler på hifisentralen har tilknytning til en forhandler/butikk, har vel ingenting ting å si om det er riktig eller ikke, å "reklamere" på anlegg sidene? Forhandlere og butikker har vel egne sider? De ligger jo under linker!!

Mvh
Christer
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Hei igjen!!

Det faktum at en eller fler på hifisentralen har tilknytning til en forhandler/butikk, har vel ingenting ting å si om det er riktig eller ikke, å "reklamere" på anlegg sidene? Forhandlere og butikker har vel egne sider? De ligger jo under linker!!
Hvorfor er det ikke riktig at bransjen kan bruke Hifi-Anlegg siden ? Det er ingen regler som tilsier det motsatte. Jeg kan forstå at noen blir provosert av at Høium Hifi viser frem en CD-spiller rigg til kr. 300.000, men er ikke dette et misunnelses-fenomen fremfor en reell irritasjon over bransje-innblanding.

Ta en titt her. Hva er det som skiller dette fra det som HH la ut ?

Forøvrig var dette bare en test fra HH sin side for se hvordan sidene fungerer, og har nå blitt tatt bort.


Mvh
HFS Teamet
 

ChriSka

Medlem
Ble medlem
24.05.2003
Innlegg
24
Antall liker
0
Hei igjen Hifisentralen!

Dette blir egentlig en dum diskusjon. Men: Audio Solution har lagt ut bilde av sitt demorom. En av personene eller personen som startet Hifisentralen driver også Audio Solution. Så selvfølgelig har dere lyst til at forhandlere skal få lov til å representere sine varer her.... Hadde egentlig ikke tenkt til å bruke det som noe argument, ettersom det kan bli sett på som direkte personangrep, det er det IKKE. Men når dere bedyrer så jæ.... "riktigheten" ved å la forhandlere "annonsere" på disse sidene, må jeg bare ta det med.

Mvh
Christer
 

Robert_Blindheim

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
79
Antall liker
9
Vekker liv i denne tråden igjen jeg...

Nå har jeg vært borte noen dager og ser det har kommet 3-4 nye bidrag på HiFi-anlegg sidene, men jeg aner jo ikke hvilke...

Er det mulig å få til en lest/ny "merking" av bidragene?
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.880
Antall liker
5.726
Torget vurderinger
1
Du kan jo trykke på linken øverst til høyre som sier heter "vis 10 siste bilder" eller noe sånt. Da får du opp de 10 siste bildene som er lagt inn.

Mvh
Høvdingen
 
M

Medisin_man

Gjest
Jeg synes det kunne være rom for kommentar til anlegg'sbildene. Noen har jo noen riktig flåtte saker, og fortjener kanskje litt ros for "god støvsuging" eller spesielle oppsett.
Det er ikke ment å bli en "særtråd" under vært anlegg, men rom for noen kommentarer kunne jo være en aktualitet til vurdering.

med hyggelig velsignelse
mhv

hmv
hjertelig medfølelse vises

vmh
vis meg hjem
 
Topp Bunn