Jag var på Hifi Expo igår och det var mest rock-aktig musik som spelades överallt. Jag bad att få höra lite klassiskt och då spelades det Shostakovich, Bach och Händel. Personligen fick jag då en mycket bättre insikt i hur högtalarna uppförde sig i både större symfoniskt format, operasång etc. Än vid endast akustisk gitarr, elbas och trummor.
Till min förvåning började då folk att klaga, gå därifrån och kommentera att folk inte vill höra på klassisk musik utan rockigare grejer. Cred till utställaren Anders från Annerstedt-Hegge Acoustic AB som lät mig få lyssna och inte brydde sig om klagandet, samt själv delade sin fascination av Shostakovich 15:e.
Han var vel en broder fra øst, etter det jeg husker
Jeg var der under klassisk demo lørdagen, -forsvant fort men klaget ikke. En messe må ha rom for alle
Når det er sagt; Denne messen virket ikke være noe suksess. Billetter nedsatt til 100-lappen, nydelig høstvær og fulle uteserveringer gjorde vel at kun de mest interesserte av oss tok turen inn på Felix.
At alle byens pushere (som ikke var der) holdt åpent med gode tilbud, og som stjerneeksempel OHC et spydkast unna som viste hvordan en butikkmesse KAN gjøres, så lurer jeg på om Expo har noen fremtid.
Og de pushere som stilte ut, viste jo også «kun» varer man får se og høre i samme geografiske omegn.
Altså ingen fullstendig samlende messe dette, og ingen attraksjon man reiser til for å gå på messe, med nettop de forventninger man gjerne har til en messe i 2022.
Noe nytt og spennende?
Tja, Sonoro div.alt i ett enheter og høyttalere hørtes slett ikke verst ut og har kanskje potensiale.
Og selv om jeg ikke (foreløpig) er snurreman, så var det veldig koselig å prate litt med Dr.Kirmuss fra Colorado, om hans roste teknologi for høyere ende av platevasking/dyprensing. Interessant kar