Hi-Fi forretninger Hifi freaks?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vedr parallellimport så mente jeg naturligvis at to importører importerer samme merke. Det kan være mange nettbutikker som selger en vare til Norge som ikke har en egen importør og dette blir ikke det samme.
Juridisk så er det vel det. Importerer man noe, så er man importør.

Det er produsenter som er nøye med dette og jeg importerer et merke (ikke hifi) selv som jeg har eksklusivitet på i Norge og dersom noen andre får importerte dette merke etterhvert så slutter jeg umiddelbart å ta det inn.
Man kan ha et agentur, og da har man "enerett" fra produsenten, men om andre land/markeders distributører selger til andre som vil importere til Norge, er ikke dette ulovlig. Produsenten kan selvsagt ta affære og slutte å selge til disse produsentene. ...Men i utgangspunktet kan alle drive parallellimport/gråimport, og det er ikke noe ulovlig ved det. Enten man importerer til seg selv eller for å selge videre.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.264
Bestillte meg en Audiolab 8300A og et sett Whaferdale Riva 4 i går på åpningstilbudet/black week/hva faen de nå kaller det. Tror det er en grei deal for 15k for forsterkeren og høyttalerene - skal brukes som stueanlegg og oppfyllt interiørkravene.

Det er befriende med en nettbutikk der det
1) står hva varen faktisk koster og det ikke fordrer fysisk oppmøte, forhandlinger og frem og tilbake for å etablere en pris
2) faktisk finnes en kjøp-knapp.

Det er mulig noen finner det fascinerende at pris man betaler er avhengig av lengre forhandlinger, få "et godt tilbud" der og da eller at faktisk prisbilde er realtivt uforutsigbart, men jeg gjør ikke det for ting som koster noen få tusenlapper og strengt tatt burde være standardisert.
 
X

X186841

Gjest
Bestilte en Audiolab 8300CD og pakka er på vei med PostNord. Hififreaks var også flink til å informere om litt forsinkelse pga. enorm pågang, PostNord hadde en økning på pakkevolum med over 40% i forhold til fjoråret så det hoper seg litt opp.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har lagt igjen en del kroner hos de og anbefales herfra. Ingen tull og tøys.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.103
Antall liker
214
Torget vurderinger
4
Personlig synes jeg det er greit å få en nettbutikk som selger litt nye merker, slik som hifi-freaks gjør.
Kan ikke huske å ha sett verken Mission, Wharfedale eller Triangle i noen butikk eller nettbutikk i Norge tidligere.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.926
Antall liker
2.000
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Chattet med dem i dag angående et produkt. Kjapt og konsist svar om auto-bias eller ei på en Quad rør. Virker som om kunnskapen ligger litt over snittet for nettdistributører :)
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.518
Antall liker
6.925
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Parallellimport er det bare bilfabrikantene som har fått et unntak på.

Det en må være obs på er at (den ofisielle) importøren da ikke har noe ansvar for å tilby garanti/reklamasjon. Da må du i såfall gå mot den som solgte deg produktet.

Johan-Kr
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.264
For folk med normal økonomi er det stort sett langt billigere å være selvassurandør enn å basere seg på den gunstige norske kjøpsloven. Sannsynligheten for at en dings feiler er svært lav, så garantien forfaller normalt ubrukt. Jeg er glad for at bilen min har garanti siden reparasjoner potensielt kan bli svært kostbare, men for forbrukerelektronikk er jeg ikke villig til å betale spesielt mye for den.

Jeg har, så vidt jeg kan huske, brukt garanti på en liten håndfull ting: Et kjøleskap (ironisk nok fra Miele), en strømforsyning til en PC, en minnebrikke på en PC og en CD-spiller for ca 25 år siden - noe annet kan jeg ikke komme på i farten.
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.156
Torget vurderinger
32
Ulempen er jo at dersom alt skal selges billig hit fra utlandet, så vil det bli umulig å høre produktene her hjemme. Det er jo lite trolig at norske importører vil tilby demo på hifi-utstyr her hjemme hvis kundene deretter bare handler på nettet i etterkant. Da vil importøren få alle utgiftene, mens nettbutikken i utlandet får alle inntektene.

Roy
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.188
Torget vurderinger
2
Ulempen er jo at dersom alt skal selges billig hit fra utlandet, så vil det bli umulig å høre produktene her hjemme. Det er jo lite trolig at norske importører vil tilby demo på hifi-utstyr her hjemme hvis kundene deretter bare handler på nettet i etterkant. Da vil importøren få alle utgiftene, mens nettbutikken i utlandet får alle inntektene.

Roy
Nettopp det der jeg ikke kunne matche i min måte å drive hifi-butikk på. Det er jo en nokså håpløs deal offisiell importør må sloss i mot, når hvem som helst kan selge på helt andre premisser.

F.eks. er dagens norske Triangle-importør hardt arbeidende, serviceminded og kunnskapsrik, det blir rått parti om folk bruker hans servicevilje, for så å bestille varen på nett etter å ha testet den. Det koker til slutt ned til at markedet ikke ønsker seg kunnskap og service, kun pris. Og så ender vi opp med kun "Rema 1000", og da har toget gått.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Mori

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.12.2007
Innlegg
58
Antall liker
25
Sted
Nærbø
Torget vurderinger
12
Har ikke fulgt med i timen.

Nå når hifi freaks har .no bak egen nettside, sender di da varene fra Norge slik at en slipper moms ?

Om ikke så ser jeg ikke helt poenget, dansk er jo ikke akkurat gresk, var null problem å bestille den gangen jeg gjorde det iallfall.
 
C

cruiser

Gjest
Er ikke noe annet enn at de har etablert ett norsk selskap, moms og alt er inkludert i prisen, norsk kjøpslov gjelder. Gratis frakt og 30 dager prøv hjemme med gratis retur. Hvorfor i himmelens navn skal man da drive å forhandle å reise land og strand rundt til norske butikker med prislister som må lastes ned "og ikke se seg blind på"
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.264
Ulempen er jo at dersom alt skal selges billig hit fra utlandet, så vil det bli umulig å høre produktene her hjemme. Det er jo lite trolig at norske importører vil tilby demo på hifi-utstyr her hjemme hvis kundene deretter bare handler på nettet i etterkant. Da vil importøren få alle utgiftene, mens nettbutikken i utlandet får alle inntektene.
Det er selvsagt et poeng, men må nesten bestemme seg for om man skal ha et spesielt sentimentalt forhold til og dermed bruke uforholdsmessig mye penger på produktgruppen "HiFi". Det meste man kjøper ellers kan greit kjøpes fra utlandet eller er allerede omfattet av fungerende konkurranse her hjemme gjennom at flere aktører selger produktene. Sett fra utsiden fremstår verdikjeden som noget irrasjonell siden volumene er små og gjerne er eneforhandlere av et produkt.

Når det kan tilbys 50% rabatt som "åpningstilbud" eller som "spesialtilbud" - og dette på kurante modeller som ikke er utgående eller støver ned på lager, sier det meg mellom annet at stykkmarginene er ganske store. Det betyr ikke at de er større enn hva de må være for at det skal gå rundt for den enkelte forhandler totalt sett (som kjent blir ingen spesielt rike av å selge HiFi). Enhver forhandler fungerer også som et lokalt monopol i det service, anbefalinger osv av naturlige årsaker er knyttet til hva vedkommende selv måtte ha i produktspekteret. For meg som handler ytterst sjelden og stort sett brukt er også verdien av lokal forhandler begrenset, men jeg skjønner selvsagt at andre kan ha et annet syn på det. Jeg handler også i de "edruelige" prisklasser så behovet for hjemlåm osv er begrenset da risken for å gå på en smell ikke er spesielt stor.

Personlig har jeg dog anstendighet nok til ikke å melke lokal forhandler for tid og lån av utstyr for deretter å handle et annet sted, men så er det også svært mange år siden jeg kjøpte et HiFi-produkt nytt.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.788
Antall liker
21.336
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
uten å ha noen formeninger om hvor saken står for trådstarters vedkommende, så er jeg grunnleggende enig med det r.e.s. og håkon rognlien påpeker overfor her.

* dersom det er litt dyrere i norge (f.eks. ca 10%), så kjøper jeg i norge.
dette anser jeg som vinn-vinn: man støtter norsk næringsliv, samtidig som man får garanti og service lokalt.

* kjøper jeg fra utlandet, så må det være store penger å spare, samtidig som jeg må belage meg på å kjøpe usett/uhørt, eventuelt at jeg kjenner dingsen fra før av.

* bruker jeg tid og kompetanse hos en forhandler (som jeg gjerne har sjekket ut prisen hos på forhånd), så kjøper jeg konsekvent av vedkommende.
det er totalt uaktuelt å få demo et sted, eller forvente at folk skal bruke tid på å besvare dine tusen spørsmål på mail, for så å gå til en nettbutikk eller annen butikk for å spare litt penger.
gjelder forresten ikke bare forhandlere, men også privatpersoner.
 
Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.264
^ så for å omformulere: Er det mer enn 10% å spare handler du gjerne fra utlandet fremfor lokalt?

Jeg har trådd en del hos forhandlere i Oslo, men det begynner å bli lenge siden med unntak av et par-tre events/messer og lignende hos forhandlere. Med et par unntak fristet det svært lite til handel. De var generelt ganske ivrige på å skulle selge meg komponenter + en relativt anstendig sum på ymse remedier (først og fremst kabler) som utgjør ingen ting for min lydopplevelse men relativt mye for forhandlerens dekningsbidrag for totalpakken. Jeg tror ikke de prøver å lure meg - jeg antar at de fullt og helt tror på historien de selv forteller, men for min del ble lysten på å legge igjen kronasje svært begrenset stort sett. Det skjedde ikke over alt, men ofte nok til at jeg relativt bevisst har valgt ikke å forholde meg til forhandlernettverket.

Jeg misliker også sterkt elementet av arabisk basar som ligger latent. Listepris / pris på nettside / osv er tydeligvis kun et utgangspunkt for en diskusjon og forhandlinger. Jeg lurer på hva en vare faktisk koster, ikke hva prisen tilfeldigvis er akkurat den dagen jeg måtte finne det opportunt å stikke innom. Jeg skjønner at prisene på kostbare ting som tas inn på bestilling er valutavhengige, men ikke på dusinvare. En ting er om avslagene på listepris er konsistente og forutsigbare, men da kan man vel like gjerne oppgi hva varen egentlig skal koste i første omgang? Vi lever i år 2017, enhver kan sjekke hva en vare koster i hele verden og lett få et tilbud fra utlandet inkl frakt og beregne hva mva vil bli. Da koker det ned til om X kroner ekstra er verdt det å handle lokalt. Det avhenger av hva X faktisk er og hvem som vurderer det. Som nevnt legger jeg personlig svært liten vekt på garanti osv da jeg nesten garantert ikke vil få bruk for den.

Dersom man beveger seg litt oppover i pris så er situasjonen at man faktisk ikke aner hva noe koster. Det finnes en prisliste (som kan lastes ned), men "alle" vet at det ikke reflekterer den faktiske prisen man kan regne med å betale. Om den ligger 10, 20 eller 30% under er i utgangspunktet ikke mulig å vite og jeg gidder ikke bruke spesielt mye tid på å finne det ut.
 
C

cruiser

Gjest
Noen av oss vil bare ha ett stereoanlegg, ikke være endel av "hififamilien" eller ha en relasjon til den lokale pusheren.
Endel norske forhandlere skyter seg selv i foten ved å ikke tilpasse seg den delen av ett potensielt kundegrunnlag
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
hififreaks.dk selger ikke til Norge. Vet de har gjort det noen ganger tidligere. Får helelr ikke kjlpt via den norske siden. Har spurt..
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.788
Antall liker
21.336
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
^ så for å omformulere: Er det mer enn 10% å spare handler du gjerne fra utlandet fremfor lokalt?

.

svar på ditt spørsmål:
jeg har ingen klare grenser for hvor mye jeg bør spare for at jeg skal gidde å handle i utlandet.
tar det på gefühlen.
koster en ting ca et par tusen, så gidder jeg ikke å spare et par hundre på utenlandshandel.
koster en ting mange tusen, så gidder jeg ikke å spare en tusing eller to på utenlandshandel.
osv.

(resten av innlegget ditt har jeg ikke lest).
 
X

X186841

Gjest
Har pakke på vei med PostNord fra hififreaks, trykket bare legg i handlekurv på hififreaks.no,skrev inn navn og adresse, valgte klarna faktura 14 dager.

hififreaks.dk selger ikke til Norge. Vet de har gjort det noen ganger tidligere. Får helelr ikke kjlpt via den norske siden. Har spurt..
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.981
Antall liker
1.226
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Denne tråden har jo sporet helt av som vanlig, men temaet er hot, så jeg bidrar med 1 innlegg off topic.

Alle i norge kan vel ikke ta en svipp tur til Horten for å høre på høyttalere eller hifi komponenter. Ikke har dem alle mod i butikk heller. Vi handler alt mulig fra internett fra hele verden i multi milliard klassen årlig. Hvorfor ikke høyttalere. Hvis det å selge hifi fra egen butikk ikke lønner seg, så betyr det enten at vi ikke trenger de fysiske butikkene eller så må dinusaurene finne opp kruttet og tilby netthandel for alle i hele landet og utland. Bare å fore nettsiden med gode tilbud på enkelte produkter til en hver tid og siden vil ha tusenvis av klikk daglig. Dette er ikke framtiden. Det har eksistert leeenge og jeg fatter ikke at norske forhandlere ikke ser potensialet ved å ha nettbutikk. De få som har gode nettbutikker går jo også best. Tilfeldig?
 
Sist redigert:

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.776
Antall liker
13.264
Det krever litt å ha en god nettside og nettbutikk. Gjerne er det en enkelt person som er ansvarlig for alt innen driften. Men som har vært diskutert før - en del av nettsidene er så dårlige at det muligens hadde vært bedre å ikke ha en. Når navigering er tungvint, priser ikke finnes, det ikke er mulig å handle eller innholdet ikke er oppdatert så stikker man gjerne ganske fort videre. Slik har det - muligens dessverre - blitt.

Det finnes nok, som cruiser påpeker, ganske mange som ikke har noen interesse av å være på hei med forhandleren og ikke gidder å bruke flere dager på å besøke forhandlere over et spredt område. Vi som bor i Oslo har jo en del muligheter, andre steder i landet er der verre.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Forskjell på hififreaks.no og hififreaks.dk


Har pakke på vei med PostNord fra hififreaks, trykket bare legg i handlekurv på hififreaks.no,skrev inn navn og adresse, valgte klarna faktura 14 dager.

hififreaks.dk selger ikke til Norge. Vet de har gjort det noen ganger tidligere. Får helelr ikke kjlpt via den norske siden. Har spurt..
 
X

X186841

Gjest
Du skrev da "Får helelr ikke kjlpt via den norske siden. Har spurt.."

Forskjell på hififreaks.no og hififreaks.dk


Har pakke på vei med PostNord fra hififreaks, trykket bare legg i handlekurv på hififreaks.no,skrev inn navn og adresse, valgte klarna faktura 14 dager.

hififreaks.dk selger ikke til Norge. Vet de har gjort det noen ganger tidligere. Får helelr ikke kjlpt via den norske siden. Har spurt..
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.042
Antall liker
8.288
Torget vurderinger
1
Ulempen er jo at dersom alt skal selges billig hit fra utlandet, så vil det bli umulig å høre produktene her hjemme. Det er jo lite trolig at norske importører vil tilby demo på hifi-utstyr her hjemme hvis kundene deretter bare handler på nettet i etterkant. Da vil importøren få alle utgiftene, mens nettbutikken i utlandet får alle inntektene.

Roy
For oss i ødemarken er dette ikke noen relevant problemstilling. Husker godt dengang amerikansk hi-fi kostet dobbelt så mye her som i USA, selv om importøren befant seg i Sverige hvor eventuelle reparasjoner utførtes. Da kan man likegodt sende den til fabrikanten.
 
C

cruiser

Gjest
Det krever litt å ha en god nettside og nettbutikk. Gjerne er det en enkelt person som er ansvarlig for alt innen driften. Men som har vært diskutert før - en del av nettsidene er så dårlige at det muligens hadde vært bedre å ikke ha en. Når navigering er tungvint, priser ikke finnes, det ikke er mulig å handle eller innholdet ikke er oppdatert så stikker man gjerne ganske fort videre. Slik har det - muligens dessverre - blitt.

Det finnes nok, som cruiser påpeker, ganske mange som ikke har noen interesse av å være på hei med forhandleren og ikke gidder å bruke flere dager på å besøke forhandlere over et spredt område. Vi som bor i Oslo har jo en del muligheter, andre steder i landet er der verre.
Fins mange muligheter, for en drøy tusenlapp pr mnd får du en helt kurant mystore.no som både gir en grei presentasjon av sortiment samt en handlekurv. Må også være mye lettere å administrere en det virrvarret av word, excel dokumenter og statiske html sider man opererer med idag.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.516
Antall liker
9.286
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg kjøper det jeg vil ha der det er billigst og mest praktisk. Det blir butikk og nett om hverandre. Tyrkiske basarbutikker med tåkepriser og trynefaktor har jeg liten sans for. Det enkleste er det beste, en grei oversikt med fornuftige priser er tingen. Og ikke minst er det viktig å ha ting på lager. Skal jeg betale noen kroner mer for en vare så forventer jeg at den er på lager. Helt tullete å betale ekstra for noe som man må vente et par uker på å få i hus.
 
M

MusicBear

Gjest
Denne tråden har jo sporet helt av som vanlig, men temaet er hot, så jeg bidrar med 1 innlegg off topic.

Alle i norge kan vel ikke ta en svipp tur til Horten for å høre på høyttalere eller hifi komponenter. Ikke har dem alle mod i butikk heller. Vi handler alt mulig fra internett fra hele verden i multi milliard klassen årlig. Hvorfor ikke høyttalere. Hvis det å selge hifi fra egen butikk ikke lønner seg, så betyr det enten at vi ikke trenger de fysiske butikkene eller så må dinusaurene finne opp kruttet og tilby netthandel for alle i hele landet og utland. Bare å fore nettsiden med gode tilbud på enkelte produkter til en hver tid og siden vil ha tusenvis av klikk daglig. Dette er ikke framtiden. Det har eksistert leeenge og jeg fatter ikke at norske forhandlere ikke ser potensialet ved å ha nettbutikk. De få som har gode nettbutikker går jo også best. Tilfeldig?


Du har noen usedvanlig gode momenter der jonas. Legger til at jeg i fjor høst var i København, besøkte bl.a. KT Radio på Vesterbrogade - himmel - for et utvalg! Ikke bare mange merker men nesten alle modellutgavene tilhørende merkene.

Gikk der nærmest som en guttunge på 10 år i en 300 m2 godteributikk på Svinesund... Følte jeg måtte unnskylde meg til de ansatte for at jeg ble der så lenge, men som jeg sa til dem så var mer å se (og høre på!) her enn på en norsk hi-fi messe.

Og betjening like hyggelig og serviceinnstilt som en jordmor når man føder for første gang - gjeldende overfor det motsatte kjønn altså. Fremfor en del norske hi-fi butikker, som har dårlig utvalg men som kjapt sier "vi kan bestille den" dersom man spør om modell A eller B. Og fester man blikket på en modell C får man et rea tilbud på kjøp før man får rettet et spørsmål man hadde tenkt.

I slike tilfeller vinner ofte internettbutikkene, som du jonas her hevder. Å gå inn i en butikk å nesten alltid få høre "har bestilt den" eller "solgte akkurat demomodellen" gjør at man nesten like gjerne kan lese seg til sakene på nett.

Så har man problemtikken med etter-klokka-fire butikkene, dvs. problemer for de som byr på butikk hele dagen mens andre driver det som en kveldshobby uten lønn. Ikke lett. Det som derimot er lett, er å velge seg butikker med personer man får tillit til, som Morten - NAT/Hallvar - Norsk Hifisenter/Roald - Renaissance Audio for å nevne tre tilfeldige i farta på strekket Oslo - Bergen.
 

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.453
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
34
Ser at den kan misforstås. Mente å kjøpe produkter via den danske siden ved bruk av den norske:)
 

whatz

Bransjeaktør
Ble medlem
24.11.2017
Innlegg
3
Antall liker
13
Det som er interessant her er jo også det at Audioaktøren er norsk importør av Triangle, og her er det et overtramp av noen som ikke respekterer landegrensene.
Hej Endpoint Audio,

Audioaktøren er IKKE norsk importør av Triangle, det er vi - I er velkommen til at tage fat i Triangle som kan bekræfte dette. :)

Hvis du ser deres distrubutørliste er Audioaktøren heller ikke nævnt:
Triangle - Revendeurs

og vi parallel importere ikke nogen af mærkerne, vi har distrubtionsretten på alle mærker der sælges på den norske side; QUAD, Triangle, Audiolab, Castle, Mission, Earthquake, Densen..

Mvh,
Daniel
HiFifreaks.dk
 

whatz

Bransjeaktør
Ble medlem
24.11.2017
Innlegg
3
Antall liker
13
Parallellimport er det bare bilfabrikantene som har fått et unntak på.

Det en må være obs på er at (den ofisielle) importøren da ikke har noe ansvar for å tilby garanti/reklamasjon. Da må du i såfall gå mot den som solgte deg produktet.

Johan-Kr
Hej Johan-Kr,

Vi er den officielle importør, og står naturligvis for garantien også, som vi tilbyder 6 års garanti af. Vi har eget værksted, og vi betaler (som vi også gør i Danmark og Sverige) fragten til værkstedet i tilfælde af man skulle være uheldig at produktet skulle fejle noget.

Mvh,
Daniel Nielsen
HiFifreaks.dk
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.156
Torget vurderinger
32
Det som er interessant her er jo også det at Audioaktøren er norsk importør av Triangle, og her er det et overtramp av noen som ikke respekterer landegrensene.
Hej Endpoint Audio,

Audioaktøren er IKKE norsk importør av Triangle, det er vi - I er velkommen til at tage fat i Triangle som kan bekræfte dette. :)

Hvis du ser deres distrubutørliste er Audioaktøren heller ikke nævnt:
Triangle - Revendeurs

og vi parallel importere ikke nogen af mærkerne, vi har distrubtionsretten på alle mærker der sælges på den norske side; QUAD, Triangle, Audiolab, Castle, Mission, Earthquake, Densen..

Mvh,
Daniel
HiFifreaks.dk
Hei

Ifølge Quad er det Neby Hifi Concept som er distributør i Norge for Quad. Link
Ifølge Audiolab er det NorLyd som er distributør i Norge for Audiolab. Link
Ifølge Densen er det Oslo Hifi Center som er distributør i Norge for Densen. Link
Ifølge Earthquake er det Østfold Hi-Fi på Jessheim som er distributør i Norge for Earthquake. Link

Når det gjelder Triangle så er trolig ikke nettsiden til franskmennene oppdatert, for Audio Aktøren fikk agenturet på Triangle i Norge så sent som i høst (det ble vel offentliggjort rundt messa i Horten i begynnelsen av oktober). Link

At ikke den nettsiden nevner Audio Aktøren trenger ikke bety at de ikke har agenturet. Dere sier jo dere har Castle-agenturet, men det står ingenting om Hifi-Freaks på Castle sine nettsider.

Spørsmålet er da om dere har overtatt agenturene som produsentene selv hevder andre har for Norge, om dere selger til Norge med produsentens godkjenning selv om det er en distributør her allerede, eller om dere selger til Norge fordi dere ikke har visst at det er norske distributører.

Det er jo et faktum at Tannoy stod på listen deres på den første siden dere hadde for Hifi-Freaks.no. Nå er den produsenten fjernet fra den norske siden.

mvh

Roy Ervin Solstad
 

S. Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2014
Innlegg
1.663
Antall liker
850
Her er det tydeligvis fritt frem, lurer på om jeg skal starte som importør av disse merkene jeg også. Plutselig starter Liengshififreak.no som billigste importør ;)

Fra spøk til revolver; dette var jo spesielt, regner med oppklaring.
 
C

cruiser

Gjest
Det som er interessant her er jo også det at Audioaktøren er norsk importør av Triangle, og her er det et overtramp av noen som ikke respekterer landegrensene.
Hej Endpoint Audio,

Audioaktøren er IKKE norsk importør av Triangle, det er vi - I er velkommen til at tage fat i Triangle som kan bekræfte dette. :)

Hvis du ser deres distrubutørliste er Audioaktøren heller ikke nævnt:
Triangle - Revendeurs

og vi parallel importere ikke nogen af mærkerne, vi har distrubtionsretten på alle mærker der sælges på den norske side; QUAD, Triangle, Audiolab, Castle, Mission, Earthquake, Densen..

Mvh,
Daniel
HiFifreaks.dk
Hei

Ifølge Quad er det Neby Hifi Concept som er distributør i Norge for Quad. Link
Ifølge Audiolab er det NorLyd som er distributør i Norge for Audiolab. Link
Ifølge Densen er det Oslo Hifi Center som er distributør i Norge for Densen. Link
Ifølge Earthquake er det Østfold Hi-Fi på Jessheim som er distributør i Norge for Earthquake. Link

Når det gjelder Triangle så er trolig ikke nettsiden til franskmennene oppdatert, for Audio Aktøren fikk agenturet på Triangle i Norge så sent som i høst (det ble vel offentliggjort rundt messa i Horten i begynnelsen av oktober). Link

At ikke den nettsiden nevner Audio Aktøren trenger ikke bety at de ikke har agenturet. Dere sier jo dere har Castle-agenturet, men det står ingenting om Hifi-Freaks på Castle sine nettsider.

Spørsmålet er da om dere har overtatt agenturene som produsentene selv hevder andre har for Norge, om dere selger til Norge med produsentens godkjenning selv om det er en distributør her allerede, eller om dere selger til Norge fordi dere ikke har visst at det er norske distributører.

Det er jo et faktum at Tannoy stod på listen deres på den første siden dere hadde for Hifi-Freaks.no. Nå er den produsenten fjernet fra den norske siden.

mvh

Roy Ervin Solstad
Tydelig endel endringer på gang, på flere av linkene dine står nå hifi freaks oppført hvor du hevder det er noen andre. F.eks Densen og Earthquake.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
direktetildig.jpg


Dette minner vel litt om Hi-fi klubbens markedsføring ca 30 år siden?

Sånn sett holder klubben prisene på varene, B&W koster det samme her som i opphavslandet og VdH steg betraktelig i pris når ny importør tok over.

Når det er sagt er det jo litt kult med "nye" merker.
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det som er interessant her er jo også det at Audioaktøren er norsk importør av Triangle, og her er det et overtramp av noen som ikke respekterer landegrensene.
Hej Endpoint Audio,

Audioaktøren er IKKE norsk importør av Triangle, det er vi - I er velkommen til at tage fat i Triangle som kan bekræfte dette. :)

Hvis du ser deres distrubutørliste er Audioaktøren heller ikke nævnt:
Triangle - Revendeurs

og vi parallel importere ikke nogen af mærkerne, vi har distrubtionsretten på alle mærker der sælges på den norske side; QUAD, Triangle, Audiolab, Castle, Mission, Earthquake, Densen..

Mvh,
Daniel
HiFifreaks.dk
Hei

Ifølge Quad er det Neby Hifi Concept som er distributør i Norge for Quad. Link
Ifølge Audiolab er det NorLyd som er distributør i Norge for Audiolab. Link
Ifølge Densen er det Oslo Hifi Center som er distributør i Norge for Densen. Link
Ifølge Earthquake er det Østfold Hi-Fi på Jessheim som er distributør i Norge for Earthquake. Link

Når det gjelder Triangle så er trolig ikke nettsiden til franskmennene oppdatert, for Audio Aktøren fikk agenturet på Triangle i Norge så sent som i høst (det ble vel offentliggjort rundt messa i Horten i begynnelsen av oktober). Link

At ikke den nettsiden nevner Audio Aktøren trenger ikke bety at de ikke har agenturet. Dere sier jo dere har Castle-agenturet, men det står ingenting om Hifi-Freaks på Castle sine nettsider.

Spørsmålet er da om dere har overtatt agenturene som produsentene selv hevder andre har for Norge, om dere selger til Norge med produsentens godkjenning selv om det er en distributør her allerede, eller om dere selger til Norge fordi dere ikke har visst at det er norske distributører.

Det er jo et faktum at Tannoy stod på listen deres på den første siden dere hadde for Hifi-Freaks.no. Nå er den produsenten fjernet fra den norske siden.

mvh

Roy Ervin Solstad
Tydelig endel endringer på gang, på flere av linkene dine står nå hifi freaks oppført hvor du hevder det er noen andre. F.eks Densen og Earthquake.
Det er vel noen innen Densen som er med på hififreaks så ikke så rart det merket er godt representert
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.156
Torget vurderinger
32
Det som er interessant her er jo også det at Audioaktøren er norsk importør av Triangle, og her er det et overtramp av noen som ikke respekterer landegrensene.
Hej Endpoint Audio,

Audioaktøren er IKKE norsk importør av Triangle, det er vi - I er velkommen til at tage fat i Triangle som kan bekræfte dette. :)

Hvis du ser deres distrubutørliste er Audioaktøren heller ikke nævnt:
Triangle - Revendeurs

og vi parallel importere ikke nogen af mærkerne, vi har distrubtionsretten på alle mærker der sælges på den norske side; QUAD, Triangle, Audiolab, Castle, Mission, Earthquake, Densen..

Mvh,
Daniel
HiFifreaks.dk
Hei

Ifølge Quad er det Neby Hifi Concept som er distributør i Norge for Quad. Link
Ifølge Audiolab er det NorLyd som er distributør i Norge for Audiolab. Link
Ifølge Densen er det Oslo Hifi Center som er distributør i Norge for Densen. Link
Ifølge Earthquake er det Østfold Hi-Fi på Jessheim som er distributør i Norge for Earthquake. Link

Når det gjelder Triangle så er trolig ikke nettsiden til franskmennene oppdatert, for Audio Aktøren fikk agenturet på Triangle i Norge så sent som i høst (det ble vel offentliggjort rundt messa i Horten i begynnelsen av oktober). Link

At ikke den nettsiden nevner Audio Aktøren trenger ikke bety at de ikke har agenturet. Dere sier jo dere har Castle-agenturet, men det står ingenting om Hifi-Freaks på Castle sine nettsider.

Spørsmålet er da om dere har overtatt agenturene som produsentene selv hevder andre har for Norge, om dere selger til Norge med produsentens godkjenning selv om det er en distributør her allerede, eller om dere selger til Norge fordi dere ikke har visst at det er norske distributører.

Det er jo et faktum at Tannoy stod på listen deres på den første siden dere hadde for Hifi-Freaks.no. Nå er den produsenten fjernet fra den norske siden.

mvh

Roy Ervin Solstad
Tydelig endel endringer på gang, på flere av linkene dine står nå hifi freaks oppført hvor du hevder det er noen andre. F.eks Densen og Earthquake.
Det interessante er jo at endringen kom ETTER at jeg la ut min post i går kveld...

Roy
 
C

cruiser

Gjest
Neste ut tipper jeg er audiolab. Norlyd kan ikke ha spesielt mye salg på dette merket, omsetningen til selve AS'et er svært lav pluss at Audiolab nesten ikke er tilgjengelig i noen hifibutikker som også reflekteres i den lave omsetningen
 

DagT

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2013
Innlegg
2.571
Antall liker
3.139
Sted
Oslo
Topp Bunn