HiFi-handelen det aldri ble noe av. Og om kvinner.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Re: HiFi-handelen det aldri ble noe av. Og om kvin

Hva synes folkens om denne?

For et drøyt år siden hadde jeg en Electrocompaniet ECI-2, som jeg var dritt lei. Til tross for god lyd hadde den hverken mange nok innganger, hodetelefon-utgang eller fjernkontroll. Dårlig med muskler var det også, og jeg bestemte meg for å bytte den ut. Og jeg hadde selvsagt tenkt å selge den, og så bruke disse pengene på en ny.

Men dama mi hadde selvfølgelig greid å forelske seg i designet på denne ampen. Jeg avfeide først dette som nonsens, og sa at "den har vært MIN siden jeg var 17, og akter jeg å selge den, så gjør jeg det. Du er selvsagt velkommen som kjøper, jeg skal ha 4.000 for den". Men dama greide å argumentere det slik at jeg faktisk skulle ta hensyn til henne også, og dersom jeg solgte denne uten klarering for henne, spøkte det for min rett til å ha anlegget i stua. Kort sagt, dama mi er forferdelig god på kompleks logisk argumentasjon, og jeg ble nødt til å tenke meg om litt. Var selvfølgelig eitrande forbanna, og det gjorde ikke saken bedre at jeg skyldte henne 4000 spenn.

Vel, jeg gadd ikke krangle mer, og sa: "du kan få den for 2.000, dersom du ikke bryr deg med hva slags forsterker jeg kjøper meg." Greit nok for henne, så lenge hun slapp mer krangling om det. Så jeg levde i praksis på brødskiver med nugatti i 4 måneder, betalte det jeg skyldte henne og kjøpte meg min Denon PMA-1500.

Så, et halvt år senere sitter vi i stua til foreldrene hennes og snakker løselig om å installere opplegg for vaskemaskin, så vi slipper å bruke fellesvaskeriet. Plutselig sier hun: "Vi skal ikke selge den EC-forsterkeren, da? Den står jo bare der..." "HÆ???" Jeg himler med øya, men sier at det er en god idé. Som sagt, så gjort, og jeg har tenkt etpar ganger på at kvinnfolk lager VIRKELIG problemer av INGENTING noen ganger.

Er det kun for å vise makt? Eller er det i mangel på respekt?

Vel, nå i ettertid flirer jeg av hele greia, men faen så fortvila jeg var mens det sto på.......
Kan tenke meg at du var fortvilt ja ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Uff, dere har det fælt.... ;)

Men så er det nå sånn og da, at er det en komponent i ny og ne som VI virkelig ønsker ut at huset, nei DA skal den bli, leeeeeenge... Selv om den lager striper på fjernsynet når den står på og er umulig å bruke uten spesialkompetanse. Plutselig er dette underlige behovet for stadig å skifte ut deler totalt fraværende. Forstå det den som kan...

mazzy_star

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2005
Antall liker
5

Uff, dere har det fælt.... ;)

Men så er det nå sånn og da, at er det en komponent i ny og ne som VI virkelig ønsker ut at huset, nei DA skal den bli, leeeeeenge... Selv om den lager striper på fjernsynet når den står på og er umulig å bruke uten spesialkompetanse. Plutselig er dette underlige behovet for stadig å skifte ut deler totalt fraværende. Forstå det den som kan...
;D ;D

Vi har nå et omvendt problem. Endelig har vi fått noen høytalere som passer virkelig godt til resten av stua, og som jeg synes er fantastisk behagelig å lytte til. Men, min kjære er ikke fornøyd, det går visst ikke an å spille prog på disse, men jeg hører jo at det går.... Så nå har det vært et evig virrvarr av små "lyspærer" over hele stuegulvet fra ht kom i hus, (for det kan visstnok hjelpe å bytte) for ikke å snakke om alle cd'ene som ligger strødd for alt må jo lyttes til....

Men, tror nok enden på visa blir at de nye ht som kler stua må vike for noen store og mindre estestiske som kan spille prog, men kanskje ikke er fullt så gode på min musikk smak.... Og det verste er at jeg kommer til å godta, tiltross for at jeg bruker anlegget 50 % av tiden og samme andel av stua er min, nei dere har det grusomt gitt ;)

Lin

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

Men, tror nok enden på visa blir at de nye ht som kler stua må vike for noen store og mindre estestiske som kan spille prog, men kanskje ikke er fullt så gode på min musikk smak.... Og det verste er at jeg kommer til å godta,  tiltross for at jeg bruker anlegget 50 % av tiden og samme andel av stua er min, nei dere har det grusomt gitt ;)

Lin

Ja der sa du det, akkurat samme problemet har jeg. Min musikk høres mildt sagt grusom ut på "vårt" anlegg, med det resultat at jeg har bortimot hele CD-samlingen min liggende på jobben hvor jeg heldigvis kan sitte forholdsvis i fred og ro og høre musikken min uten at noen kritiserer lyden. Jammen høres den bedre ut enn hjemme og, via PC'en og øretelefoner.
Hva er prog...?? Noe har visst gått meg hus forbi...

N

nb

Gjest

Prog er slik rockeband skulle ønske de hadde spilt hadde de bare vært flinke nok til det ;D

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128

Hehe, prog (eller progressiv rock) er den ultimate perfeksjonen av sjangeren "rock". Eksempler: Genesis, Yes (fra 70-tallet, vel og merke), King Crimson, Hatfield and the North osv.

I den motsatte enden av skalaen finner vi grunge, punk og southern californian college rock. De tre sistnevnte representerer den absolutte underklassen innen rock, men appellerer likevel til den gemene hop. Ingen bombe.....

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
3.386
Torget vurderinger
2

Hva synes folkens om denne?

For et drøyt år siden hadde jeg en Electrocompaniet ECI-2, som jeg var dritt lei. Til tross for god lyd hadde den hverken mange nok innganger, hodetelefon-utgang eller fjernkontroll. Dårlig med muskler var det også, og jeg bestemte meg for å bytte den ut. Og jeg hadde selvsagt tenkt å selge den, og så bruke disse pengene på en ny
Men dama mi hadde selvfølgelig greid å forelske seg i designet på denne ampen. Jeg avfeide først dette som nonsens, og sa at "den har vært MIN siden jeg var 17, og akter jeg å selge den, så gjør jeg det. Du er selvsagt velkommen som kjøper, jeg skal ha 4.000 for den". Men dama greide å argumentere det slik at jeg faktisk skulle ta hensyn til henne også, og dersom jeg solgte denne uten klarering for henne, spøkte det for min rett til å ha anlegget i stua. Kort sagt, dama mi er forferdelig god på kompleks logisk argumentasjon, og jeg ble nødt til å tenke meg om litt. Var selvfølgelig eitrande forbanna, og det gjorde ikke saken bedre at jeg skyldte henne 4000 spenn.

Vel, jeg gadd ikke krangle mer, og sa: "du kan få den for 2.000, dersom du ikke bryr deg med hva slags forsterker jeg kjøper meg." Greit nok for henne, så lenge hun slapp mer krangling om det. Så jeg levde i praksis på brødskiver med nugatti i 4 måneder, betalte det jeg skyldte henne og kjøpte meg min Denon PMA-1500.

Så, et halvt år senere sitter vi i stua til foreldrene hennes og snakker løselig om å installere opplegg for vaskemaskin, så vi slipper å bruke fellesvaskeriet. Plutselig sier hun: "Vi skal ikke selge den EC-forsterkeren, da? Den står jo bare der..." "HÆ???" Jeg himler med øya, men sier at det er en god idé. Som sagt, så gjort, og jeg har tenkt etpar ganger på at kvinnfolk lager VIRKELIG problemer av INGENTING noen ganger.

Er det kun for å vise makt? Eller er det i mangel på respekt?

Vel, nå i ettertid flirer jeg av hele greia, men faen så fortvila jeg var mens det sto på.......

gutter... dette har vi vært igjennom før;

"la Donna est mobile "

Kvinner skifter mening, og deres veier er uransakelige. Litt som en proglåt. Men jeg vil heller være gift med " La Villa Strangiato " ( Rush ) enn med "I wanna be sedated " ( Ramones ) ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6

;D ;D

Så nå har det vært et evig virrvarr av små "lyspærer" over hele stuegulvet fra ht kom i hus, (for det kan visstnok hjelpe å bytte) for ikke å snakke om alle cd'ene som ligger strødd for alt må jo lyttes til....

Lin
Dette med små lyspærer over hele stuegulvet har jeg heller ikke fått oppleve, hvor befinner disse seg sånn til vanlig..?
Har han prøvd å snu på stikk-kontaktene, det skal visst hjelpe... ? Og før han har prøvd takteppe og lyttehatt bør han heller ikke gi opp.
Det er også noen som mener at man kan forbedre lyden ved å skifte kabler... høres rart ut i grunn, dette vet jeg lite om men det er sikkert noen her som kan hjelpe... ;D

Merkelig hvordan de må høre gjennom alle platene hver gang noe nytt kommer i hus, med den konsekvens at halvparten høres bedre ut mens resten høres verre ut, og så er vi like langt.
Jaja, de får ta seg ut, de er jo litt søte og da, mens det står på...

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
128

Hehe, hvis jeg hadde dratt denne hobbyen SÅ langt, så hadde nok min kjære revet hodet mitt av og kastet det i søppelbøtten:)

Jeg har kjøpt i snitt én ny komponent i året de siste 3 åra, og det går helt greit. Den eneste kontroversen var den overnevnte forsterkeren.

Da jeg for 2 år siden byttet ut mine enorme Matrix-høyttalere mot de langt mindre høyttalerne jeg har nå, mente flere av hennes guttevenner at jeg hadde gjort det fordi HUN ville det. Dette er selvsagt feil, og jeg har jo grunngitt byttet i flere andre tråder. Likevel sitter denne myten sterkt i folk: større hifi-utstyr = mannens ønske. Mindre hifi-utstyr = kvinnens ønske.

Helt feil, det der. Dama mi har ingenting i mot at sofaen står og hopper, hun:)

Topp Bunn