Re: HiFi-handelen det aldri ble noe av. Og om kvin
Kan tenke meg at du var fortvilt ja ;DHva synes folkens om denne?
For et drøyt år siden hadde jeg en Electrocompaniet ECI-2, som jeg var dritt lei. Til tross for god lyd hadde den hverken mange nok innganger, hodetelefon-utgang eller fjernkontroll. Dårlig med muskler var det også, og jeg bestemte meg for å bytte den ut. Og jeg hadde selvsagt tenkt å selge den, og så bruke disse pengene på en ny.
Men dama mi hadde selvfølgelig greid å forelske seg i designet på denne ampen. Jeg avfeide først dette som nonsens, og sa at "den har vært MIN siden jeg var 17, og akter jeg å selge den, så gjør jeg det. Du er selvsagt velkommen som kjøper, jeg skal ha 4.000 for den". Men dama greide å argumentere det slik at jeg faktisk skulle ta hensyn til henne også, og dersom jeg solgte denne uten klarering for henne, spøkte det for min rett til å ha anlegget i stua. Kort sagt, dama mi er forferdelig god på kompleks logisk argumentasjon, og jeg ble nødt til å tenke meg om litt. Var selvfølgelig eitrande forbanna, og det gjorde ikke saken bedre at jeg skyldte henne 4000 spenn.
Vel, jeg gadd ikke krangle mer, og sa: "du kan få den for 2.000, dersom du ikke bryr deg med hva slags forsterker jeg kjøper meg." Greit nok for henne, så lenge hun slapp mer krangling om det. Så jeg levde i praksis på brødskiver med nugatti i 4 måneder, betalte det jeg skyldte henne og kjøpte meg min Denon PMA-1500.
Så, et halvt år senere sitter vi i stua til foreldrene hennes og snakker løselig om å installere opplegg for vaskemaskin, så vi slipper å bruke fellesvaskeriet. Plutselig sier hun: "Vi skal ikke selge den EC-forsterkeren, da? Den står jo bare der..." "HÆ???" Jeg himler med øya, men sier at det er en god idé. Som sagt, så gjort, og jeg har tenkt etpar ganger på at kvinnfolk lager VIRKELIG problemer av INGENTING noen ganger.
Er det kun for å vise makt? Eller er det i mangel på respekt?
Vel, nå i ettertid flirer jeg av hele greia, men faen så fortvila jeg var mens det sto på.......