HiFi i Tønsberg?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er på besøk på et trist hotellrom endel denne uken. Det er et seminar jeg er med på, men lurer på om jeg skal drite i det i morgen.
Noen plasser jeg bør dra til?
Og akkurat nå er det "sweet home alabama" på pianisten der nede. Da er det nok på tide å legge seg. Ikke var han noe flink heller.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Hehe, du bor på hotellet på Oseberg Kulturhus? Du skulle vært der på fredag for to uker siden, da hadde Oslo Filharmoniske en ganske heftig konsert der.

Både HiFi-Klubben og HiFi Center-kjeden har vel filialer her uten at jeg tror at de imponerer noe særlig. Hvis du har lyst til å stikke innom her og høre på noe musikk har jeg ikke noe viktig på timeplanen i morgen formiddag. Ring meg på 95707189 om det skulle friste :)

Edit: tilbudet forutsetter høy toleranse for smårotete, ydmyke studentboliger uten design og estetikk i høysetet ;)
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Må nok si meg enig i at du bør ta deg en tur til Horten. Terje er en veldig hyggelig kar som vet hva han snakker om. Tilbudet i Tønsberg består av kjeder. Kjeder er ikke gøy i denne sammenheng, gjør seg mer i dagligvarebransjen :D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Takker for tilbudet. Nå er det frokost så får vi se hva dagen bringer.
Har allerede hørt noen antydninger om at "noen" i reisefølge mitt krever min tilstedeværelse, men vi får se.
Og Styx - så skummel som du ser ut på avataren din spørs det om jeg tør å ta turen ;D
Skulle gjerne hatt en liten seanse med DCA'ene som jeg aldri har hatt mulighet å lytte til...

Har pratet endel med Terje under messen i Horten et par ganger. Hyggelig fyr.
 

jokke90

Medlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
11
Antall liker
0
Hifi center-kjeden i tønsberg er et lite kosli sted som ikke pleier og være fullt av folk, det er ganske bra service og de har en del. Du har jo også Hifi-klubben som har et større lokale og med litt mere varer inne!
 
B

Back_Door

Gjest
Har du vurdert å besøke "High End" på Nøtterøy? ;)
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.134
Antall liker
1.174
Sted
'
Hifi center-kjeden i tønsberg er et lite kosli sted som ikke pleier og være fullt av folk...
Betyr dette av stedet er lite koselig i betydningen ikke koselig, eller betyr det at det er en liten men koselig butikk? ;)
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
;D

stedet er ganske lite, demorom med skikkelig rumlebass. hvis man treffer på innehaveren selv, så kan det være ganske hyggelig, men utover det... :-/


Betyr dette av stedet er lite koselig i betydningen ikke koselig, eller betyr det at det er en liten men koselig butikk? ;)
[/quote]
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Nøtterøy her også :)

"High End", hva, hvor? ... hvem?
 
B

Back_Door

Gjest
Har dere virkelig ikke hørt om High End?

HighEnd

Nordic Distributor of
MONTANA Loudspeakers
PBN AUDIO OLYMPIA Pre- & Poweramps
GRAND PRIX AUDIO Isolation Systems
 

Claus

Medlem
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
17
Antall liker
0
Innehaveren av hificenter kjeden er en hyggelig og imøtekommende kar, lokalet er imidlertid ikke allverden.

Hifiklubben har noe bedre lokaler, men dårligere betjening, spes. han ene fyren er fæl. Ligner på ringeren fra Notre Dame ispedd dårlig humør :-X

Det var dagens drittslenging...

CB-elektro på Teie har endel interressant, men lokalene er trange og lite oversiktlige, betjeningen stort sett hyggelige og tar seg tid.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ble nok en lite innholdsrik dag på hotellet desverre. Skal videre til Oslo i morgen. Får se om jeg får tid til å ta en liten tur innom OHFC da, siden jeg skal bo på Vika til Torsdagen.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Har dere virkelig ikke hørt om High End?

HighEnd

Nordic Distributor of
MONTANA Loudspeakers
PBN AUDIO OLYMPIA Pre- & Poweramps
GRAND PRIX AUDIO Isolation Systems
Jøss, det er jo kjempespennende. Har bodd på Nøtterøy siden August, har hørt om HighEnd og syns Montana-høyttalere er interessante, men har ikke gjort koblingen før nå :)

Takk for tipset!
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Jøss, det er jo kjempespennende. Har bodd på Nøtterøy siden August, har hørt om HighEnd og syns Montana-høyttalere er interessante, men har ikke gjort koblingen før nå :)

Takk for tipset!
Hvor på Nøtterøy ligger det?
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
I nærheten av Badeland på Kaldnes.
Sjekk; www.highend.no
Haha, i alle dager! Det er en aldri så liten sensasjon at jeg ikke har oppdaget det. Jeg går på skolen som ligger rett over veien fra Badeland :p

Jeg får skylde på markedsføringsavdelinga til HighEnd.
 

Olympia

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2003
Innlegg
281
Antall liker
8
Torget vurderinger
1
Haha, i alle dager! Det er en aldri så liten sensasjon at jeg ikke har oppdaget det. Jeg går på skolen som ligger rett over veien fra Badeland :p

Jeg får skylde på markedsføringsavdelinga til HighEnd.
Du får ta på deg lyttehatten ;D ;D ;D og få deg en demo en dag da veit du.......
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.427
Antall liker
1.142
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
15
Haha, i alle dager! Det er en aldri så liten sensasjon at jeg ikke har oppdaget det. Jeg går på skolen som ligger rett over veien fra Badeland :p

Jeg får skylde på markedsføringsavdelinga til HighEnd.

Er nok neppe High End som har flest annonser i TB ;)
 
L

Lydtekniker

Gjest
Haha, i alle dager! Det er en aldri så liten sensasjon at jeg ikke har oppdaget det. Jeg går på skolen som ligger rett over veien fra Badeland :p
OT: Idéfagskolen ja, hvilken linje?
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Bor i Tønsberg og har heller ikke fått meg med hvor High-end ligger. De har nok fått litt lite spalteplass blant alle bompengeinnleggene i tb  ;)
I gamle gode (?) dager, så var det et lokalt asyl som er dypt savnet blant enkelte i miljøet, nemlig Rolf Eldre, dvs sønnen Jan Eldre. En herlig miks av gamle AEG-vaskemaskiner og CJ, AR og annet snacks. Alltid et spennende utvalg av godt brukt, og stort sett veldig grei på innbytte. Tror nok mange, mange flere enn meg møtte sitt første nirvana i hans butikk. Gunnar Brekke i Fidelity jobba der og husker jeg  :)
Nå er det ingen slike butikker igjen, Tønsberg er ikke den letteste byen å drive skikkelig butikk i, det er nok lettere som kjede. Vi har jo også Forsman langt syd på Nøtterøy da, men han selger ikke så mye annet enn orgelpipene sine  :D
 
L

Lydtekniker

Gjest
Er Lorry lærer der fortsatt eller? :)
Går selv lydteknikk siste året på NISS, fordypning i kringkastingslyd.
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Er Lorry lærer der fortsatt eller? :)
Går selv lydteknikk siste året på NISS, fordypning i kringkastingslyd.
Lorry er ikke ass.lærer lenger, men vi har da litt kontakt med ham i forbindelse med Atech/Frontlite og livejobber. Etter Lorry har Jonas Kroon vært lærer, og nå er Thomas Larsen der på andre året. Johhny Sareussen er selvfølgelig fast inventar :)

Kan ikke si jeg angrer på at jeg valgte Idefagskolen, men det er ikke umulig at jeg begynner på NISS også... Fordypning høres fint ut ;)
 
L

Lydtekniker

Gjest
Spilte inn den første EPen med det første bandet mitt på Idéfagskolen, da var jeg 15 - ah, the good old days! Ikke noe Pro Tools og sånt tøys da nei, da var det Tascam DA88 for alle penga ;)

Lykke til videre med skolen!
 

olisn1

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.11.2004
Innlegg
532
Antall liker
4
Jeg opplevde også hifi-mekka hos Jan Eldre - byttet og kjøpte. Har fortsatt to ting igjen derfra - NAD 3020 og Thorens 160 super. Hyggelig sted, spennende med mye brukt - sjekket, overhalt og til god pris.


mvh
 

styx

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.12.2004
Innlegg
806
Antall liker
3
Spilte inn den første EPen med det første bandet mitt på Idéfagskolen, da var jeg 15 - ah, the good old days! Ikke noe Pro Tools og sånt tøys da nei, da var det Tascam DA88 for alle penga ;)

Lykke til videre med skolen!
Ah, gøy! Nå går det bare i Pro Tools HD, LT, Nuendo og en eller annen Mackie HDR-sak. Den ærverdige 24-spors båndspilleren fungerer også om man koser litt med den.

Takk det samme :)
 
L

Ludo

Gjest
Jeg opplevde også hifi-mekka hos Jan Eldre - byttet og kjøpte. Har fortsatt to ting igjen derfra - NAD 3020 og Thorens 160 super. Hyggelig sted, spennende med mye brukt - sjekket, overhalt og til god pris.
Jan Eldre solgte meg noe så spennende som Sound Dynamics, husker ikke modellnavnet. Men ihvertfall så var det plastmembran på en 12" bass, en sur mellomtone og en vanvittig skrikende horndiskant i ekte imitert plast. Kassen var i vanlig tynn spon med litt sort tre-liknende laminat og bassporten var bare en vanlig lite hull nederst på baksiden av kassen. Den gang var lyden heeelt konge, spesiellt på en god gammel Pioneer reciever med step-up trafo fra USA. Bass bass og atter bass. ::)

Jeg fikk også et uforglemmelig møte med elektrostathøyttalere der, husker så veldig godt at Mark Knopfler liksom var rundt i hele rommet :D
 

jojen

Hi-Fi interessert
Ble medlem
23.10.2004
Innlegg
96
Antall liker
2
He,he han forsynte vel hele Tønsbergdistriktet med Thorens, kjøpte min 160 der i '72, har den enda (selv om den er litt modifisert, med SME-arm og Dynavector pickup).
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Virker som om det var noe i Tønsberg likevel :)
Flere hyggelige sjeler her.....
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.990
Antall liker
231
Torget vurderinger
4
Ja, den fra S.Dynamics husker jeg, en kompis hadde den. Med en slags sølvfarget bassmembran. S.Dynamics kommer forøvrig fra samme fabrikk som PSB, Mirage, osv.
Men, ikke helt det samme :) Husker også elektrostater derfra, med bla glødende flasker fra A.Innovations, god stemning på demorommet i juletider med gløgg og kormusikk  :D



Jan Eldre solgte meg noe så spennende som Sound Dynamics, husker ikke modellnavnet. Men ihvertfall så var det plastmembran på en 12" bass, en sur mellomtone og en vanvittig skrikende horndiskant i ekte imitert plast. Kassen var i vanlig tynn spon med litt sort tre-liknende laminat og bassporten var bare en vanlig lite hull nederst på baksiden av kassen. Den gang var lyden heeelt konge, spesiellt på en god gammel Pioneer reciever med step-up trafo fra USA. Bass bass og atter bass. ::)

Jeg fikk også et uforglemmelig møte med elektrostathøyttalere der, husker så veldig godt at Mark Knopfler liksom var rundt i hele rommet :D
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.512
Antall liker
11.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ville bare si sånn avslutningsvis i denne tråden at jeg var innom OHFC i Vika i Oslo for en liten stund siden. Makan til steril butikk. Faller nok i smak hos mange andre da. Og makan til snottabaiaser som jobba der da....
Spurte om å få en demo siden jeg var i Oslo, men nei. Anlegget var ikke varmet opp...
Det var det helt sikkert.
 
Topp Bunn