Hifi-kjøpavholdenhet som nyttårsforsett.

H

Homarhus

Gjest
Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe eller bestille lyd og bilde produkter i 2007. Ikke en gang signalkabel eller audiofile strømfiltre eller møbler er lov. LCD-TV eller Plasma er ikke lov. Bota er 500 spenn til en kompis hvis jeg kjøper noe i år.
Det som er bestilt i 2006 skal hentes og betales men der stopper det.
Godt nyttår

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Antall liker
2
Høres ut som et veddemål og ikke nyttårs-forsett! ::)

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Dette hadde eg óg store planar om, heilt til planane gjekk i vasken i går, 1. januar ::) Lukke til med avhold og evt abstinensar - kunne sjølv tenke meg ein kjøpepause ei stund framover så snart tinga som er på veg har landa i kroken min. Er ikkje dumt å ta seg tid til å nyte det ein har.

Mvh. Karl

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
342
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
Gud for et kjedelig 2007 du kommer til å få Beatbox ;D ;D

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Nyttårsfortsettene mine dreier seg alltid om muligheter og ikke begrensninger, da blir året så mye bedre.
Tenk nå har du en liten jævel som sitter og styrer hifi-innkjøpene dine, det er jo det du har kona til (om du har det)  ;D
men men 500kr var da ikke all verden, gi de til kompisen din og kjør på igjen du  :-X

Edit:
For å spare 500kr, kan du jo kverke kompisen din ;D ;D ;D

J

Jurassic

Gjest
Synes faktisk det høres ut som et fint nyttårsforsett.
Finnes faktisk andre ting å bruke penger på enn hifi også. Bestemte meg for å ikke skifte ut komponenter på en stund i god tid før nyttårsaften og heller prioritere andre ting som oppussing av kjøkken og bad.
Man blir jo aldri helt fornøyd så da kan det være like greit med en pause.

Musikkmannen

Musikk i fokus
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
21.643
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Hvis du kjøper noe til 50.000 så er ikke boten på 500 så stor, d.v.s hvis du skal bryte løftet, så bør du bryte det så det monner.. ;)

O

om.s

Gjest
Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe eller bestille lyd og bilde produkter i 2007. Ikke en gang signalkabel eller audiofile strømfiltre eller møbler er lov. LCD-TV eller Plasma er ikke lov. Bota er 500 spenn til en kompis hvis jeg kjøper noe i år.
Det som er bestilt i 2006 skal hentes og betales men der stopper det.
Godt nyttår

For å se det humoristiske i det....

mvh

T

Thomas1

Gjest
Da får du et år hvor du kan bruke anlegget til å høre på musikk istedenfor å bruke musikken til å lytte på anlegget. :)

Greit tiltak, eller forsett om du vil.

U

utgatt60135

Gjest
"Etterpå startet en hifi-karusell uten like med totaltap på 100 000.- "

Siden du nå sitter på et relativt rimelig anlegg kan det være lurt å bruke energi på andre ting ja.....

J

Jurassic

Gjest
Så anleggets totalpris spiller inn på om en bør bruke penger og energi på andre ting?
Synes det er synd at enkelte skal måle interesse i kroner jeg, virker ekskluderende.

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
839
Torget vurderinger
4
Siden du nå sitter på et relativt rimelig anlegg kan det være lurt å bruke energi på andre ting ja.....
Denne uttalelsen begriper jeg ikke. Forklaring takk!

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.286
Torget vurderinger
1
Ny sløggwoofer, ny DVD, nye bakhøgtalarar, og kanskje nye stereo høgtalarar og en senter?

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Antall liker
0
Tror jeg forstår den, må være at om man har billig anlegg så har man ikke så mye cash, gjennomsnittlig stemmer sikkert det, om vi snakker om folk med stor hifi-interesse.....

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
337
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Det blir vel referert til tråden "min største hifi tabbe"

Solgte Krell Kav 300i mk2 i 1999 og Meridian 506 CDspiller. Etterpå startet en hifi-karusell uten like med totaltap på 100 000.-

U

utgatt60135

Gjest
Det blir vel referert til tråden "min største hifi tabbe"

Solgte Krell Kav 300i mk2 i 1999 og Meridian 506 CDspiller. Etterpå startet en hifi-karusell uten like med totaltap på 100 000.-
Om man har tapt 100k på HiFi bytter og har et annlegg som koster mye mindre er det kanskje greit å stoppe karusellen for en tid..

-- Med teskje -- en lite frekkis ja -- men siden han selv sier det så tåler Beatbox sikkert den..

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
454
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Jeg må prøve å kjøpe mindre cd'er i år, men vet av erfaring at det blir vanskelig, for ikke å si umulig. Det er muligens et luxusproblem å ha for mange cd'er (3000+++), men det er alvorlig nok når man ikke får spilt igjen mer en en brøkdel av samlingen.
På hardware-siden er det lettere - der er det bare litt justering av kabler som står på programmet og det er overkommelig.

C

Cyber

Gjest
Jeez, 3000 cder...det er det jeg elsker med dette forumet, jeg sitter og tenker på at jeg kjøper for mange cder og har for dyrt utstyr, så er det bare noen kjappe klikk her og alt jeg gjør blekner i forhold... ;D

Mitt nyttårsforsett er å ikke bytte ut noe av det jeg har, kun nyinnkjøp er lov. Men tror jeg må ta det litt rolig i år jeg og heller bygge opp økonomien etter et hardt 06.

H

Homarhus

Gjest
"Etterpå startet en hifi-karusell uten like med totaltap på 100 000.- "

Rimelig og rimelig fru blom. Fikk Densen B410 cd-spiller i dag. Bestilte i november altså, så det er ikke brudd.

Så nesten 40 000 totalt for et anlegg er rimelig, ja vel :)

Beàthoven

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.08.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
42
Rimelig og rimelig fru blom. Fikk Densen B410 cd-spiller i dag. Bestilte i november altså, så det er ikke brudd.

Så nesten 40 000 totalt for et anlegg er rimelig, ja vel :)
Litt offtopic, men hvordan synes du Densen B-110 låter? Hvilken lydsignatur har disse? Har kun lest knallkritikker av denne men ikke fått hørt den enda.

Virker veldig intressang det nye Densen settet. Kanskje du også har fått noen lytteinntrykk med den nye 410 spilleren ansluttet? :D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg har som nyttårsfortsett å deale i et jævla kjør, som jeg alltid har gjort.
(muligens) bortsett fra mine avantgarde uno, da jeg har veddet en kasse pils med et annet medlem her på sentralen. men får jeg en god deal på duo, så lemper jeg over en kasse pils uten å mukke.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.759
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Men du kan kjøpe jævlig mye musikk.
det gjør jeg jo stadig uansett ;D
var bedre i gamle dager, da jeg fikk skivene tilsendt for anmeldelse... :'(
savner denne frynsegoden, gitt.
trøsten får være at jeg nå har partoutkort på kino og får shitloads med dvd'er hver måned.

nei, nå er jeg dritings og skal slutte med skrytingen og krype til køys. 'night all.

J

Jurassic

Gjest
Eller til et temmelig bra anlegg på bruktbørsen....

Topp Bunn