Hifi? Lofi? Midfi! Espens beskjedne hjørne på HFS

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• pelsjeger

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.04.2004
    Antall liker
    1.273
    Torget vurderinger
    4
    Herlig feelgood-tråd. Spennende musikktips og god stemning. Pluss i margen for ullsokker og beina på bordet. (y) Deilig når livet kan leves i allrom uten at elektronikk og anlegg tar over habitatet.

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.194
    Sted
    Bærum
    Vinteren endelig i anmarsj her i elitenes lekeplass!

Litt fyr i peisen og varme fra prima gitarpop via Montreal, Québec. Laughings debut er en av mine toppskiver fra 2024. Melodisk, passe crunchy og litt god, gammeldags nerdete hjerte/smerte…

Tenk Teenage Fanclub, Sloan, Lemonheads, Big Star og sånt!

IMG_8790.jpeg

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.961
    Sted
    Polen
    Bortsett fra Bach, Fleet Foxes og Dawes tror jeg ikke jeg har hørt om en eneste artist du spiller (skjønt i den grad man kan kalle Bach artist ...) :ROFLMAO: Kjenner jeg blir nysgjerrig. Skal ta en kveld å høre litt på dette. Alltid gøy å utvide den musikalske horisonten.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.747
    Sted
    Bartistan
    Vinteren endelig i anmarsj her i elitenes lekeplass!

Litt fyr i peisen og varme fra prima gitarpop via Montreal, Québec. Laughings debut er en av mine toppskiver fra 2024. Melodisk, passe crunchy og litt god, gammeldags nerdete hjerte/smerte…

Tenk Teenage Fanclub, Sloan, Lemonheads, Big Star og sånt!

Vis vedlegget 1075687
    Øyh! Ro ned da mann, jeg har ikke kommet lenger enn til låt nr 2 på Pearlfishers skiva :oops::p:giggle:

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.747
    Sted
    Bartistan
    Pearlfishers assosierte meg tilbake hit :

Mer ellevill barokk enn kammer. Svært innfalls- og innholdsrik, kanskje i overkant så for mange?
    Florlett her, massivt bombastisk der pluss en del del der i mellom

Jeg var med på å crowdfunde denne i sin tid men da var ikke fysisk format noe tema, såfremt jeg husker beint.
    Det tok par-tre år før resultatet forelå, tror jeg.

Sjekka akkurat nå og ser at den faktisk kom på vinyl også, tre år etter digitalisjomfruturen :oops:

EDIT: Kun testpressing, ser det ut til?

parafinoksen 2.0

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2024
    Antall liker
    1.961
    Sted
    Polen
    Da har jeg vært innom platene du har presentert med Jeff Tweedy, Big Star, Slaughter Beach, Dog, Waxahatchee, The Kingsbury Manx, Steve Gunn, Wilco (et navn jeg kjenner selvfølgelig, men aldri har hørt noe på), Pernice Brothers, Chris Cohen, Martin Courtney, The Jayhawks, Beulah, Frank Hammersland, The High Llamas, Mike Viola, The Pearlfishers og Laughing. Ikke i dybden naturligvis, men smakebiter av mange av låtene på hver av platene. Det tegner seg helt klart et bilde av musikklandskapet du trives i. Mange fellesnevnere. Likte dette, jeg. Behagelig, varm musikk det går an å roe helt ned til. Og vil tippe dette låter ekstra fabelaktig på vinyl.

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.194
    Sted
    Bærum
    @skranglefant: Ja, kan se den. Synes kanskje det var litt mer "all over the place" til tider. Pearlfishers er litt strammere, kanskje. Jeg er veldig fan da, har alt av dem på vinyl...

espendo

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2016
    Antall liker
    1.194
    Sted
    Bærum
    Mens jeg skrev dette, kom nyheten på andre fora at Wilco kommer med jubileumsboks for A Ghost Is Born som er tjue år nå. Alle albumene deres har kommet med ulike typer av slike boks-sett/spesialutgaver. Der er jeg komplettist, så den må altså inn i hus!

Skulle til å si at det er perfekt å bruke bonusen på sånt, men så kom jeg på at vi ikke har bonus der jeg jobber...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn