Mat, drikke og røyk Hifi og rusmiddel

Kva drikk eg helst framfor hifi-anlegget?

  • Whisky er det rette for meg

    Stemmer: 9 25.0%
  • Druebrennevin, gjerne konjakk eller brandy

    Stemmer: 1 2.8%
  • Sidan det snart er jul - akevitt

    Stemmer: 0 0.0%
  • Blankt brennevin

    Stemmer: 1 2.8%
  • Raudvin er det korrekte

    Stemmer: 6 16.7%
  • Øl, sjølvsagt.

    Stemmer: 6 16.7%
  • Cider

    Stemmer: 0 0.0%
  • Eg held meg til kvitvin

    Stemmer: 2 5.6%
  • Det varierer med humøret.

    Stemmer: 11 30.6%
  • Framfor anlegget er eg alltid klinkande edru. Tenk på pickupen!

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    36

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.718
Antall liker
7.976
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg har lenge undrast over kva tilhøve deltakarane på Sentralen har til rusmiddel. Det er ikkje tvil om at slikt er ein av dei mest brukte (og mest morosame) tweaka ein har når det lytttast.
Vel så viktig som kva rør, kablar og signalkjelde vi brukar, er vel korleis vi kalibrerer persepsjonsapparatet vårt? Så gjer vel å svar oppriktig på fylgjande problemstilling:
Kva likar eg å nyte i tillegg til musikknytinga?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Snus og kaffe, stort sett hele tiden. Alkohol en gang i blant
 

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Innlegg
5.835
Antall liker
1.418
Sted
Steinkjer
Stort sett kaffe, men gjerne øl i helga, brygger selv og fatet står i kjøleskapet så har enkel tilgang, men foretrekker whisky om jeg kan ta den helt ut og har huset for meg selv :)
 
U

Utgatt24668

Gjest
Har prøvd marihuana en sjelden gang til musikk, som er en god opplevelse. Alkohol i begrenset mengde er også bra men ikke for mye. Ved bruk av marihuana så må man bruke den versjonen som ikke gjør deg Body high(Stein) men som øker lyttekonsentrasjonen. Det er stor forskjell på dem.

Noen mener mdma er det ultimate narkostoffet til musikk - men å ta kjemisk stoff er uaktuelt.
 
6

65finger

Gjest
Hvis man skal leke med HIFI utstyr er det lurt å ikke være under påvirkning av rusmidler
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.407
Antall liker
3.201
Forskjellige former for pale ale. Som nok ikke er øl hvis man skal være pirkete? Stemte øl, siden trådstarters liste ikke er komplett.

Ellers er kaffe et bra alternativ. Men igjen, siden trådstarters liste ikke er komplett ....

edit:

Forøvrig ....
Framfor anlegget er eg alltid klinkande edru. Tenk på pickupen!
.... hva slags tullball er det? Enhver erfaren platespilleroperatør behandler både plater og pickup skånsomt og korrekt, uansett alkoholinntak.
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.407
Antall liker
3.201
Det er helt i orden. Min oppførsel skyldes mangelfull inntak av kaffe i dag, forøvrig har jeg ingen unnskyldning.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.548
Antall liker
7.873
Torget vurderinger
0
Cubaner og whisky går bra md HiFi, men kun i moderate mengder! Kan ikke sjanse på å ødelegge vinyl på grunn av fyll!
 

equilibrium

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.10.2010
Innlegg
928
Antall liker
609
Sted
Østenfor sol og vestenfor måne
Torget vurderinger
3
En favoritt er en god bourbon, som f.eks Woodford reserve. Øl og rødt har jo også en viss frekvens. Men om man ser bort fra den subjektive hyggen så er jo ikke ildvann særlig skjerpende, tror nok enkelte andre rusmidler sånn sett vil gjøre en bedre jobb.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.791
Antall liker
11.291
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Har ikke tid til å være kresen! Drikker ALT :)
 
8

8x12_TOM

Gjest
Det variere med humør, men dårlig kaffe er nok overrepresentert. Nyte alkohol gjør jeg meget sjelden foran anlegget.
 
Topp Bunn