HiFi-rack gjennom Mitt Anbud el.l. Tanker om pris?

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.537
Antall liker
8.103
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ikke akkurat DIY (ikke min DIY i alle fall), men det virket som den mest naturlige plassen å spørre.

Jeg kunne tenkt meg et nytt rack til anlegget og tenker å legge ut jobben via Mitt Anbud elns for å se hva det kan koste. I den forbindelse hadde det vært flott om jeg kunne få noen innspill på hva en OK pris kunne være, i fall det skulle være noen cowboyer som svarer. 😁

HiFi_Rack_small.jpg


Dette er hva jeg tenker meg. Enkle saker som jeg relativt lett kunne laget selv om jeg bare hadde verktøy og verksted....men det har jeg altså ikke. Mål skal være ca. 120 x 50 x 50 uten bena på bildet, plus et sett hjul.

Hvis noen kan hjelpe meg å ikke bli flådd så hadde det vært kult. 😁
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.062
Antall liker
2.521
Ikea, Biltema, Jula, og de fleste trelasthandlere selger hobby/bekeplater i ferdige lengder. Samt bein i ulike lengder man kan skru fast under platen.

Siden er det bare å stable dem oppå hverandre og vips så har man parkeringsplass for hifien.

Om man likevel ikke vil gjøre jobben selv finner man omtrent priser på råvarene som kreves.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.537
Antall liker
8.103
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Råvarene har jeg kål på, men hva jobben kan koste.....
 

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2013
Innlegg
3.062
Antall liker
2.521
Et par timer kanskje arbeid. Vet ikke timepris på bedre snekkerarbeid i dag, men om man regner 8-900,- + moms er man vel i nærheten.

Man betaler gjerne tillegg for tiden som behøves for å skaffe og transportere råvarene så det kan fort balle på seg.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.537
Antall liker
8.103
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Regner med det ja. Vi får se hur det går.

Får tenke litt mer på å mekke noe selv imens....
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.881
Antall liker
17.479
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Her kommer det nok ann på hva du ser for deg. En ´handymann´ smekker dette sammen på kort tid og ber sikkert ikke om mer enn noen tusenlapper utover materialer. Vil du at en fagmann skal snekre for deg vil prisen (og kvaliteten) være en helt annen. Jeg ba om anbud på en benk for noen år siden og fikk priser på mellom 15-20k snekret av fagmenn. Da ingen (synlige) skruer, bruk at plugger/kiler fremfor skruer, 100% fit & finish osv
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.537
Antall liker
8.103
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Se der ja. 15-20 er nok ganske uaktuelt og dessverre kjenner jeg ingen handyman.

Forslaget fra PeriodeLytter om å sette ben på et par plater og deretter stable hadde gjort DIY veldig enkelt, men kanskje ikke når jeg vil ha hjul på dingsen. Da ser jeg for meg at katastrofer fort kan inntreffe.
 

gwrskien

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2014
Innlegg
193
Antall liker
45
Sted
skien
Denne fant jeg i england.. kommer på ca 9 eller 11, usikker da frakt var oppgitt til "innenfor europa" og utenfor. Noen mener da eu, skilte ca 100£ mellom de på frakta. Dim 1134x400x567mm. Heltre eik.


J-8983-l.jpg
 

gwrskien

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.05.2014
Innlegg
193
Antall liker
45
Sted
skien
Her er billig versonen.. Hobbyplater eller benkeplater og gjengestenger.

aaa.jpg
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.537
Antall liker
8.103
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Denne fant jeg i england

Det er der bildet mitt kommer fra. Har selvsagt kontaktet dem, men frakten tok prisen opp til 15+ om jeg husker rett. Før moms og evt. toll.

Nå har jeg imidlertid fått et tilbud fra en møbelsnekkerbedrift, på 7500. Må bare bli ferdig med nattevaktene og vente på at hjernen fungerer igjen.
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.002
Antall liker
1.044
Sted
Porsgrunn
Det er der bildet mitt kommer fra. Har selvsagt kontaktet dem, men frakten tok prisen opp til 15+ om jeg husker rett. Før moms og evt. toll.

Nå har jeg imidlertid fått et tilbud fra en møbelsnekkerbedrift, på 7500. Må bare bli ferdig med nattevaktene og vente på at hjernen fungerer igjen.
Jeg gjorde det samme, kontaktet en lokal møbelsnekkerbedrift som brukte eikeplater ment for trappetrinn og satte sammen de med hele sider og ramme i bunn. Sammen med to veggplater tror jeg det kom på nogenlunde det samme for 6 år siden, skal si tiden flyr. Er godt fornøyd, pusset og lakket det selv og brukte møbelknotter i bunn for at den skulle være lettere å flytte på.

Min søsters mann ble inspirert og bestilte maken, bare med skuff i toppen til fjernkontrollene. Bruker du gjengestag så kjøper du trinna på mål og kan gjøre der selv da det er enklere, men kanskje ikke like pent. Da er justeringer i fremtiden enklere å gjennomføre skulle noe større og høyere bli kjøpt inn. Lykke til med valget
 
Topp Bunn