Audiophile-Arve
Æresmedlem
Forståeleg, dersom det er tv der...
Vær litt obs på at bakplaten er med på å holde stivheten i konstruksjonen diagonalt. Har sett reoler kollapse pga høy vekt og ingen bakplate.IKEA sin Bestå-serie passer bra til store bokser! 40cm dyp, men dropp bakplata så får du enda bedre plass! . Kan selvsagt utstyres med fjonge dører om det skulle være ønskelig.
Vis vedlegget 656804
Vær litt obs på at bakplaten er med på å holde stivheten i konstruksjonen diagonalt. Har sett reoler kollapse pga høy vekt og ingen bakplate.
Hullsag løser alle problemer, har routing-hull i bakveggen på tv-benken min. Pent er det ikke, men jeg skal ikke se bak der uansettVær litt obs på at bakplaten er med på å holde stivheten i konstruksjonen diagonalt. Har sett reoler kollapse pga høy vekt og ingen bakplate.
UhHifi er en håpløs hobby, interiørmessig sett. Og vanlig interiør er på ingen måte tilpasset hifistandarder.
Hvis man spør i en vanlig møbelforretning om møbler som kan ha plass til hifikomponenter får man gjerne følelsen av at de tror man er gal, og at det er like før de ringer vektere eller politi. "Security, we got a live one here".
For meg endte det med å lage egen benk hvor alle mine kriterier ble fulgt opp, god plass med masse luft, høy sokkel under benken for å gi plass til alle kabler, dype skuffer med god plass osvHifi er en håpløs hobby, interiørmessig sett. Og vanlig interiør er på ingen måte tilpasset hifistandarder.
Hvis man spør i en vanlig møbelforretning om møbler som kan ha plass til hifikomponenter får man gjerne følelsen av at de tror man er gal, og at det er like før de ringer vektere eller politi. "Security, we got a live one here".
Uh
For meg endte det med å lage egen benk hvor alle mine kriterier ble fulgt opp, god plass med masse luft, høy sokkel under benken for å gi plass til alle kabler, dype skuffer med god plass osv Vis vedlegget 662792 Vis vedlegget 662793 Vis vedlegget 662794 Vis vedlegget 662795
Den eneste grunnen til at jeg ikke har byttet ut til kl. D er økonomi, siden jeg kjører 3 veis aktiv drift med aktiv deling og romkorrigering. Ser helt klart fordelen. Over tid blir dette prioritert, men nå må jeg prioritere å få ferdig "husalteret". Har gått over til til bluesound node2 og dette har gitt mersmak.Utvalget av små og velspillende bokser har aldri vært så stort som nå, hvis store er plagsomme. Aktive ht, kl D, nette drivverk, DAC, streamere osv. Mye godlyd med små fotavtrykk.
Hvilke høyttalere er dette?Jeg har ikke gjort noen spesiell innsats for gjennomtenkt løsning, men det går jo an selv med normale løsninger. Den lille IKEA-benken skjuler 4 stk Ncore monoblokker, Hypex DLCP forforsterker, laptop og ps4. Samt stikkontakter til alt sammen. Filtstoffet på fremsiden er greit nok, men må åpnes hvis man spiller ps4 eller kjører veldig guff på musikk.
De hvite dingsene på gulvet ved siden av høyttalerne skjules under tv-benken.
Vis vedlegget 656789
DIY JBL M2.Hvilke høyttalere er dette?
Veldig lekkert! Men hva gjør du når du må bak og koble om på ting?Uh
For meg endte det med å lage egen benk hvor alle mine kriterier ble fulgt opp, god plass med masse luft, høy sokkel under benken for å gi plass til alle kabler, dype skuffer med god plass osv Vis vedlegget 662792 Vis vedlegget 662793 Vis vedlegget 662794 Vis vedlegget 662795
Topp plata er dypere en hyllene slik at det er god plass i bak kant. Skuffene har skinnesystem som på enkelt vis kan koble skuffene fra seksjonen. Får da enkel tilgang til kontaktene bak skuffene.Veldig lekkert! Men hva gjør du når du må bak og koble om på ting?
Spørsmål 1: Er du nærsynt?Vel - Når hun så kreasjonene dine i garasjen så mente hun definitivt at jeg var dust. Men nå er de usynlige og alle er happy.
Vis vedlegget 657915
Virker som at du har laget deg et virkelig fint møbel der!Topp plata er dypere en hyllene slik at det er god plass i bak kant. Skuffene har skinnesystem som på enkelt vis kan koble skuffene fra seksjonen. Får da enkel tilgang til kontaktene bak skuffene.
Kva høgtalartype trur du er best for å tiltrekkja seg fruentimmer, samstudnes som dei sender svigermødre på dør?Gutar!
De må vere proaktive når de ser etter kvinnfolk og kjæledyr! Pass på å orientere damemennesket om at ho gjerne kan få bestemme kvar skåpet skal stå, så lenge ho ikkje køddar med høgtalarplasseringa.
Og når det gjeld kjæledyr: Kva er gale med eit akvarium? Det røyter ikkje heller.
subbene er nå ganske lite synlige, og dynene må jo lagres ett eller annet sted...Spørsmål 1: Er du nærsynt?
Spørmål2 : Hva sier kona til at du har stappet vinterdynene inn i bokhylla?