HiFi & Vinyl har åpnet dørene i Ski!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tirsdag 1. Februar åpnet vi dørene i Ski. Koronarestriksjoner og krevende føreforhold satte ikke demper på atmosfæren blandet de ca 20 inviterte som hadde basket seg frem snøværet : ) Tusen takk til dere alle for gode ord og varmende gaver Og en takk til Johnny Palmer Hide fra Ski bandet Number Seven Deli Som underholdt gjestene med nydelig musikk. Takk også til Rock´n Roll Catering for glimrende mat!
    Vi holder åpent (online) hver dag og fysisk hver Torsdag inntil videre. Men send en melding, så avtaler vi.
    Nye og permanent utvidende åpningstider kommer fom neste lørdag.
    Nøl heller ikke med å ta kontakt om du har hi-fi eller vinyl du vurderer å kvitte deg med.

Du finner oss i Verkstedveien 25A, 1424 SKI, på www.hifiogvinyl.no og på Facebook. Begge litt sånn workshop in progress….

Mvh
    Hifi & Vinyl
    Jørgen Wedøe
    41603211

Her noen bilder av butikken på åpningsdagen.
    2C155947-0D69-435D-B5B6-9D031F5D1305.jpeg
    944BF260-161E-42A2-A3F7-731858166A55.jpeg

1BB57754-2646-4CC6-8867-CE377E50F607.jpeg
    87AE1925-9915-4040-9D2D-294D5C4A7532.jpeg
    9562AB45-CE36-48C6-A65B-C3C61FD8CECA.jpeg

En lett nevrotisk innehaver (@jorwed_)
    3971F02F-FE80-44DE-B119-63CB44236E94.jpeg

FAE48A11-0CF2-4D91-AC5B-1B7D7BAB6A18.jpeg

Kommentarer

DoB

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    339
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    12
    Så herlig! En skikkelig hifi-butikk med tøffe bruktvarer av den litt klassiske sorten har vært savnet. Gleder meg til å ta en tur!

olisn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    706
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    6
    Fine bilder, og masse feelgood. Lykke til! 👍

(synd det er litt langt unna verdens navle, Larvik)😊

superhkm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Antall liker
    3.414
    Torget vurderinger
    2
    Ser bra ut Jørgen! Alburom :)

Må komme meg på Ski-tur.

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    2.950
    Torget vurderinger
    4
    Grattis! Blir spennende å se hva som kommer på plass i butikken ettersom utgravningene på lageret gjennomføres😉

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    38.938
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Veldig flott at du er i gang. Dette blir et bra sted å handle, og et treffsted man kan nerde litt rundt felles interesser !

Dire Wolf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    9.850
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    1
    Fantastisk. Snadder og dybde. Den 401 platespilleren da....Ser ut som noe the Rat Pack brukte i Whiskey sour modus. Sikkert mye fine plater også. Lykke til videre. Og, godtfolk, med mindre pms, dsp, adhd eller andre sjarmerende lyter hindrer en. Finn fram kredittkort, verger og/eller mindre begavede, men bemidlede venner. Bruk grunkene her.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.806
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har aldri vært på Ski, men nå fikk jeg plutselig en grunn 😊 Grattis og lykke til, Jørgen!

Frikken

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.11.2004
    Antall liker
    889
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    10
    Gratulere og lykke til. Kommer til å ta turen over fjorden for å sjekke ut denne flotte sjappa 👍

T

TT.

Gjest
    Gratulerer så mye Jørgen. Det ser flott ut. Jeg gleder meg til å ta turen når formen er bedre. Ser forresten at det er en reportasje i ØB (Østlandets Blad) i dag, men desverre er det en sk plussartikkel og får ikke lest den. Masse lykke til. 😉👍

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.11.2021
    Antall liker
    2.518
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer så mye Jørgen. Det ser flott ut. Jeg gleder meg til å ta turen når formen er bedre. Ser forresten at det er en reportasje i ØB (Østlandets Blad) i dag, men desverre er det en sk plussartikkel og får ikke lest den. Masse lykke til. 😉👍
    Hei og god bedring TT.

Det var en oppfølgningssak fra en artikkel i forrige uke:
    "
    – Vanligvis pleier jeg å oppsøke platesjapper i London eller New York. De ligger alltid i de kuleste bydelene. Nå har vi fått vår egen vinylsjappe i Ski. Det er nesten ikke til å tro, melder en henrykt Henrik Dahlstrøm.

– Ikke bare det: Her var det ikke langt mellom høydepunktene i hyllene heller, fortsetter Ski-mannen, og flekker et øre-til-øre glis mens han plukker med seg ei plate av selveste Dr. John.

Henrik Dahlstrøm holder altså til i Ski, har samlet vinyl i en årrekke og tok turen innom Stasjonsbyens splitter nye platesjappe, Jorwed HiFi & Vinyl, under åpningen tirsdag kveld. Han føler seg ekstra heldig at han bor der han bor nå. – Jeg bor i Ellingsrudåsen rett bak her, så det var bare å spasere ned til et funn av en platesjappe. Se her, Natalie Merchant også. Den må jeg ha, her skal du neimen ikke bla lenge før gullet dukket opp, fortsetter Henrik, og får et klaps på skulderen av innehaver Jørgen Wedøe med på kjøpet.

Fant frem i hopetall For det var altså tirsdag kvelddet skjedde, at nevnte Wedøe endelig kunne åpne butikken som Ski ikke har hatt på mange år, og som mange musikkinteresserte har ventet både vinter og vår på: Jorwed HiFi & Vinyl, en bruktsjappe for vinyl og hifi.

I et temmelig bortgjemt lokale på Ellingsrud industrifelt i Ski, der Ski glassmesterforretning tidligere holdt til, er det Wedøes butikk holder hus. Bortgjemt eller ikke, de vinyl- og hifi-frelste fant frem på åpningsdagen i går, i bortimot hopetall. Antallet hadde vært enda høyere hvis det ikke hadde vært for at værgudene nektet å spille på lag. Mange kunder fra Oslo måtte rett og slett snu ved Ryenkrysset på grunn av kaos på veiene. Uten at det preget humøret til herr Wedøe nevneverdig. – Jeg tror jeg har truffet en nerve hos Ski-folk med den nye butikken min - og det gleder meg stort. Jeg har fått mye god respons og begynner å få en bra skare med følgere på Facebook. Det gir meg en solid base å jobbe ut fra. – I første omgang kommer jeg til å holde åpent torsdager fra 9-17, men det går an å sende meg en melding og få til en egen avtale utover det. Jeg kommer til å være her mesteparten av tiden. Dette er jo en heltidsjobben min, understreker Wedøe, og mønstrer et ekte entusiast-glis.

Flere åpningsdager Rundt 10 000 vinylplater kommer til å være tilgjengelig i butikken til Jørgen når alt er på plass, de fleste av dem står klare allerede. I hifirommet har det også begynt å fylle seg opp, der Pink Floyd og Dire Straits knivet om den lydlige oppmerksomheten på åpningsdagen. – Etter hvert vil jeg satse på flere åpningsdager, lørdag peker seg ut som en aktuell dag, understreker Jørgen Wedøe, som er fra Bergen opprinnelig, men som har bodd i Ski i en årrekke. 52-åringen bruker mye tid på å sanke inn både vinyl og hifi-produkter. Han reiser land og strand rundt, faktisk, og målet er at utvalget av plater hele tiden skal endres og utvikles. Wedøe reparerer også defekt HiFi-utstyr selv, og har drevet med kjøp og salg av dette i mange år. – Facebook-siden til Jorwed Hifi & Vinyl er allerede blitt et digitalt møtested, hva med egen nettside der kunder kan se utvalget av vinyl og følge med på hva du har inne av hifi-utstyr? – Nettsiden er allerede etablert, og jeg jobber med å gi den nok innhold. Noe salg kan sikkert foregå der, men praten på Facebook-siden og det fysiske besøket her i butikken, er nok enda viktigere, kommenterer Jørgen.

– Like mye et møtested Wedøe er økonom av utdanning og jobbet i flere år innenfor finans og forsikring. Han vet med andre ord hvordan man gjør én krone om til to kroner. På et tidspunkt gikk han lei av pengejaget og skiftet beite til Flyktninghjelpen, der han gjennom tolv år for det meste syslet med HR og IT. Men nå er det Jorwed Hifi & Vinyl Jørgen satser på for hele seddelen. – Denne uka har jeg åpent hver dag, så blir det altså torsdager fra neste uke av. Jeg tror ikke at det kommer til å stå kø utenfor inngangsdøra her, men jeg satser på å bygge opp Jorwed Hifi & Vinyl stein på stein, med kvalitet i alle ledd. – Dette skal være et møtested for musikkinteresserte folk, like mye som en butikk, understreker Skis nyslåtte platesjappe-driver, Jørgen Wedøe."

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.062
    Gratulerer med åpningen Jorwed 🥳
    Vel blåst! Jeg bor ikke langt unna, bare en liten time, så jeg kommer garantert til å dukke opp i sjappa de.
    Det skal bli spennende å følge med fremover, og ikke minst bla i vinyl bunkene dine.
    Og sist, men ikke minst så er det tøft gjort og satse slik du gjør.
    Kudos!

Sist redigert:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    6.011
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med åpning av sjappen 😃
    Ser frem til neste tur østover, da må det settes av godt med tid til å bla i platehyllene 👍

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    4.510
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer så mye Jørgen!!!
    Må ta en tur innom en lørdag (om du er åpnen?)
    Mvh
    Morten N.A.T

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.11.2021
    Antall liker
    2.518
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    16
    Takk for mange hyggelige meldinger!

Jeg har fast åpningstid hver torsdag og annen hver lørdag. Dette blir snart kommunisert via hjemmeside og Facebook side. For alle andre dager kan dere sende en melding å høre om jeg er på plass :) Noe jeg stort sett er :) Neste lørdag 12. Februar har jeg langåpent og gode HFS rabatter! Egen sak om det kommer under Bransjenyheter snarlig!

Jørgen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…

Informasjon om bruker

Hifi&Vinyl
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
2.518
Link til alle artikler
97
Hifi&Vinyl sine annonser
Bransjenyheter
Når solen brøler - «Ut på Ski!»

Når solen brøler - «Ut på Ski!»

• 0
Da er det bare å adlyde :) Kaffen er klar. Vi sees i Verkstedveien 25A, 1424 SKI
Fortsett
Bransjenyheter
NÅ er vel Julen over!?!?

NÅ er vel Julen over!?!?

• 18
Jeg orker ikke mer pepperkake! Jeg drar til butikken og spiller litt rock’n Roll! Høyt! Og du er velkommen mellom 15-18 i dag!! GARANTERT NULL JULEMUSIKK OG SMÅKAKER!!
Fortsett
Bransjenyheter
En riktig God Jul ønskes alle våre venner!

En riktig God Jul ønskes alle våre venner!

• 1
Vi håper julefreden har senket seg i de tusen hjem og at dere får en hyggelig høytid! Vi holder åpent Lørdag 28.12. 12-17. Garantert fritt for julemusikk og pepperkaker, Her er ett godt...
Fortsett
Bransjenyheter
Hifi&Vinyl introduserer «Partnerparkering i Julestria»

Hifi&Vinyl introduserer «Partnerparkering i Julestria»

• 14
I ett uformelt samarbeid med Ski Storsenter presenterer vi «Partnerparkering i Julestria» - PiJ for kort. Konseptet er enkelt. 1. Sett Partner (og evt avkom) av på Ski Storsenter 2. Kjør så 4...
Fortsett
Bransjenyheter
Åpningstider uke 50

Åpningstider uke 50

• 0
Onsdag til Lørdag 12-17 Søndag 13-17 Velkommen! HiFi&Vinyl, Verkstedveien 25A
Fortsett
Bransjenyheter
📢 Vi justerer ned prisene på brukte vinylplater – permanent! 🎵

📢 Vi justerer ned prisene på brukte vinylplater – permanent! 🎵

• 22
Hos Hifi&Vinyl elsker vi vinyl, og vi mener musikk skal være tilgjengelig for alle. Derfor har vi tatt en viktig avgjørelse: Prisene på brukte vinylplater settes NED – for godt! Vi ser at...
Fortsett
Topp Bunn