hififorum.nu - har vi noe å lære her ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.081
    Antall liker
    6
    Nå synes jeg ikke det er så dårlig stemning her jeg da, men så er det vel og ett og annet jeg ikke har fått med meg.

    Men det er helt klart, som jeg også før har nevnt, og som jeg ser at andre nevner, lett å misoppfatte tonen i et innlegg. Spesielt om man er litt i godlag kan man ved en glipp komme til å skrive noe som er ment som en spøk, men som andre kan oppfatte som alvor. Og da er vi i gang…


    Dere kunne jo ha inngått en slags “avtale” om at når de som har sett lyset (eller hørt lyden kan vel passe bedre) diskuterer om det er den blå eller den røde kabelen som er den beste, så lar de som ikke har funnet bryteren (eller da ikke hørt lyden) disse være i fred med sine diskusjoner. Ellers blir det som om en ateist forviller seg inn på et bedehus der stemningen er høy og prøver å påpeke at: Jammen se, det er bare en helt vanlig bok, se her: vanlige sider og bokstaver, man kan bla, og til og med rive den i stykker. Det er ingenting spesielt ved denne! Vel han blir vel ikke akkurat trodd, uansett hva han hevder.

    Og om nå disse som ikke har funnet bryteren også får diskutere i fred hvor mye de har målt, og ingen forskjell er det, så får nå disse og ta seg ut uten innblanding…


    MEN


    Om nå en nybegynner skulle forville seg inn her og spørre helt troskyldig om det vil hjelpe på lyden i anlegget hans om han kjøper den der 5000 kroners kabelen, så kan begge grupper får komme frem med sitt syn. Da kan man si: Jeg kan jo ikke garantere noe, men på mitt anlegg hører jeg tydelig forskjell, mens andre så kan hevde: Vel noen sier de hører forskjell, men alle målinger som er foretatt viser at…bla, bla

    Altså skille mellom råd til nybegynnere og mer innfløkte diskusjoner blant de gamle frelste.
     

    Fush

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.01.2006
    Innlegg
    1.868
    Antall liker
    1
    Altså skille mellom råd til nybegynnere og mer innfløkte diskusjoner blant de gamle frelste.
    Jeg foreslår at dersom trådstarter ikke ønsker enkelte typer input/synspunkter i den aktuelle tråden, så skriver han det i åpningsposten. Han har da full anledning til å definere hva topic skal være.
     

    Vedlegg

    K

    knutinh

    Gjest
    Jeg foreslår at dersom trådstarter ikke ønsker enkelte typer input/synspunkter i den aktuelle tråden, så skriver han det i åpningsposten. Han har da full anledning til å definere hva topic skal være.
    Som vi har sett i tråden din og mange andre tråder så overholdes ikke dette. Hvis topic grenser opp mot religionene her på forum så starter før eller siden korstogene begge veier...

    Jeg mener at det skal være mulig å skrive "jeg vil starte en diskusjon om produkt X og ønsker innspill kun fra de som har/har prøvd produktet." Det bør også være mulig å skrive "jeg ønsker å diskutere hvordan man best utfører blindtester, de som mener at blindtester er noe dritt bes ikke å bidra".

    Samtidig vil for snevre topics føre til et fragmentert forum med lite reell meningsutveksling.

    -k
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn