Hifisentralen ødelagt

Rocke-Rolf

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.02.2011
Antall liker
36
Torget vurderinger
19
Dette kan være en god idé, men litt usikker på hvordan det både skal settes opp, og hvordan det vil fungere i praksis.

Forslag: Ny kategori på torget kalt "Frakt" hvor man som vanlig kan "selge" eller "ønske kjøpt" frakt. Feks: "Jeg kjører fra Oslo sentrum til Trondheim fredag 18.05. Har vanlig sedan, så jeg kan ta med pappesker i størrelsen forsterkere og stativhøyttalere, men ikke noe større."

Så kan det jo evt. spesifiseres om man tar penger for det, en flaske rødvin eller gjerne gjør det gratis. Evt diskuteres det på pm.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Forslag: Ny kategori på torget kalt "Frakt" hvor man som vanlig kan "selge" eller "ønske kjøpt" frakt. Feks: "Jeg kjører fra Oslo sentrum til Trondheim fredag 18.05. Har vanlig sedan, så jeg kan ta med pappesker i størrelsen forsterkere og stativhøyttalere, men ikke noe større."

Så kan det jo evt. spesifiseres om man tar penger for det, en flaske rødvin eller gjerne gjør det gratis. Evt diskuteres det på pm.
Tanken er god, men Torget har en rekke funksjoner som ikke passer helt med dette konseptet. La meg tenke litt på det.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vi lurer litt på om det er noe behov for auksjoner, og har vurdert å bytte ut Auksjon med Gis bort/byttes. Jeg ønsket å prøve auksjoner da dette fungerer nokså bra på Audiogon. I alle tilfelle så er det nok ikke dumt å legge til gis bort/byttes, og vi skal se litt på det.
Støtter det. Det ser ikke ut til at auksjonene er ekte auksjoner uansett. Å annonsere noe med minimumsbud 5000kr og buyout på 5500 eller 6000 er ikke en auksjon, men kun en helt vanlig annonse i forkledning.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.895
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ser bedre ut nå! men så har vi dette med siste og seneste da! :rolleyes:

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.895
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
ja;om det var det siste hadde det jo vært trist
min siste annonse er feks neppe lagt ut ennå! you see?
mvh
Leif

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Hehe - som når man får høre at favorittartisten har utgitt sin siste plate. Hva - skal han slutte med å lage musikk?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Det er noen bugs på menyene på mobilversjonen på Iphonen min, men det ordner seg nok.
Jeg vet at PM varsel dytter oversikten til venstre, men utover dette finner jeg ikke så mange feil. Kom gjerne meg tilbakemeldinger på konkrete feil du/dere finner i mobilversjonen av nye HFS.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Hei! Alt nytt er jo fremmed med en gang, men man venner seg jo til etterhvert, så dette blir nok bra. Foreløpig har jeg hverken hatt problemer med å komme inn eller finne det som interesserer meg. Noe jeg ikke får til er imidlertid å få sentralen til å huske passordet mitt selv om jeg huker av på dette. Dette er jo en bagatell, og mulig det har vært svart på før, men allikevel!

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Hei! Alt nytt er jo fremmed med en gang, men man venner seg jo til etterhvert, så dette blir nok bra. Foreløpig har jeg hverken hatt problemer med å komme inn eller finne det som interesserer meg. Noe jeg ikke får til er imidlertid å få sentralen til å huske passordet mitt selv om jeg huker av på dette. Dette er jo en bagatell, og mulig det har vært svart på før, men allikevel!
Jeg vil tippe at dette ordner seg hvis du tar en liten opprensking i browseren din.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.895
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
hva er vitsen med å ha heading nyheter i alle kategorier i den mørkeblå horisontale linjen på hovedsiden og samtidig over nyeste(TAKK) fra forumet?

mvh
Leif

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.469
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Går det an å få en knapp eller noe som linker en rett tilbake til HFS2 hvis det er ting der en leter etter og ikke finner her...? Tenker bla på det lille tidsgapet ifra den 27/04.

niha

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
407
Torget vurderinger
7
Jeg vil tippe at dette ordner seg hvis du tar en liten opprensking i browseren din.
Nå røper jeg vel min manglende datakunnskp, men hvordan gjør jeg dette?

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
13.895
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
bare reformater harddisken din (på PC´n :rolleyes:), så går det nok bra! he-he
mvh
Leif

MAXhYpe

Fersking
Ble medlem
22.04.2012
Antall liker
0
fett nok, liker alt som er nytt men forstår ikke helt hvorfor de ikke kjørte med begge parallelt i en periode slik at folk kunne få gå seg til litt

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Antall innlegg per side

Et valg med visning av 10/20(25?) poster på en side hadde også vært en tilnærming av "vis alle poster"...
Dette med valg av antall poster skal jeg se nærmere på - slike ting skal vi få til.
Det har da (vel) vært på plass hele tiden? I Generelle innstillinger -> Thread Display Options -> Number of Posts to Show Per Page kan man velge mellom "Forum Default" (hva nå det enn er) og 5, 10, 30, 50, 100 innlegg per side.

Jeg tror HFS3 har endret litt på dette siden starten 01.05.2012. Til å begynne med var "Forum Default" lav (antagelig 10, 12, kanskje 15). Nå ser det ut til å være 20 akkurat som på HFS2. Like etter 01.05.2012 kunne man også eksplisitt velge 20 innlegg per side, men det valget har forsvunnet.

Sist redigert:

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Dette var en snurrig tråd

Dette var en snurrig tråd.

Igjen demonstrerer en del at de ikke har evne til å plassere innlegg i korrekt tråd. Vi har faktisk tråder for det meste.

Gratulasjoner
GjeEsp startet raskt tråden "http://www.hifisentralen.no/forumet...ratulerer-med-pning-av-nye-hifisentralen.html".

Feilmeldinger
Høvdingen har opprettet tråden "http://www.hifisentralen.no/forumet...ktba-rs/63185-feil-og-problemer-med-hfs3.html" for melding av nettopp det, og den fungerer utmerket, spesielt hvis innleggsforfatterne har nogenlunde evne til å formulere en problembeskrivelse eller et ønske (noen mangler åpenbart det). Det hjelper også med en smule tålmodighet.

Det hadde vært fint om vi kunne samle alle feil og problemer dere har med siden i denne tråden. Jeg går og legger meg nå - har holdt på siden 07 idag tidlig, og jeg orker ikke mer.

I morgen skal jeg drive med feilretting. Tusen takk for alle hyggelige tilbakemeldinger - det varmer i hjerterota!!!!!!!!

Mvh
Høvdingen
Trådorganisering
Se også tråden "http://www.hifisentralen.no/forumet...orum-bruktba-rs/63216-kategorier-pa-hfs3.html".

Brett opp ermene og hjelp til!
Noen klager altså merkelig nok på noe de får helt gratis og uten forpliktelser (utover å vise nogenlunde folkeskikk) istedenfor å brette opp ermene, ta HFS3 i bruk, bidra, snuble i noen feil og problemer for så å avdekke, analysere og rapportere dem.

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Antall liker
735
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Mulig dette har vært nent før eller er på gang

Er det mulig og dele torget i to,ett for kjøp og ett for salg ?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.100
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20

Etter litt tilvenning, synes jeg det fungerer aldeles utmerket slik det er satt opp nå. Jeg har f.eks. en del kabler til salgs - og da går jeg inn under kabler, og finner veldig fort de små turkise firkantene med en "Ø" oppi - og det tar ikke lange tiden å finne ut om det er noen som er ute etter noe av det jeg har.

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.241
Torget vurderinger
11
Vil ivertfall rette en takk og grattis til de som har jobbet med nye HFS!
"Til lags åt alle kan ingen gjera" uansett...
Litt uvant i starten,men det går seg til:)

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
enig i at dette er en noe snurrig tråd. Ting går seg til, og HFS mkIII oppleves langt bedre nå enn for en uke siden, noe lugger fortsatt, og det er opprettet tråder for å samle og diskutere dette.

Skal jeg tillate meg å være en smule frekk oppmot trådtittel, er det vel strengt talt brukerne som er de flinkeste til å ødelegge/bygge opp sentralen. Stryk det som ikke passer.

Sist redigert:

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
synes hfs 3 foreløpig er noe uoversiktlig, men det er bare en vanesak, sikker på at ting vil gå seg til og at nødvendige forandringer skjer etterhvert som ting eventuellt dukker opp, stor takk for innsatsen og jobben med å lage dette for oss :)

G

Gjestemedlem

Gjest

Jeg synes det er veldig kjekt at både salg og kjøp er samlet under hver kategori, men det er jo mulig å sortere da slik at man kan få opp alle kjøpsannonser og salgsannonser hver for seg.

ønsker.jpg

Hadde kanskje vært enda bedre å kunne trykke på en Ø-knapp og kun få Ø-annonser i en kategori, men å sortere er jo ikke så mye mer styr heller da. (Trykk på Type for å sortere)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Jeg synes det er veldig kjekt at både salg og kjøp er samlet under hver kategori, men det er jo mulig å sortere da slik at man kan få opp alle kjøpsannonser og salgsannonser hver for seg.

Vis vedlegget 136047
Hadde kanskje vært enda bedre å kunne trykke på en Ø-knapp og kun få Ø-annonser i en kategori, men å sortere er jo ikke så mye mer styr heller da. (Trykk på Type for å sortere)
Gå til Avansert søk så kan du sortere på akkurat det du ønsker.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
synes hfs 3 foreløpig er noe uoversiktlig, men det er bare en vanesak, sikker på at ting vil gå seg til og at nødvendige forandringer skjer etterhvert som ting eventuellt dukker opp, stor takk for innsatsen og jobben med å lage dette for oss :)
Enig! Jeg sliter fremdeles med å finne frem her inne, og har ikke tilegna meg / satt meg inn i alle funksjonene - men jeg er jo +50 og vel så det, så det tar kanskje litt tid for oss "godt voksne", har jeg hørt snakk om...

Irriterende å bli avlogget i eningen, uansett hvor mye jeg haker av "husk meg"-ruta..

G

Gjestemedlem

Gjest
Gå til Avansert søk så kan du sortere på akkurat det du ønsker.
Ja ser man det. Hadde ikke fått sett på det avanserte søket på torget. Det ser faktisk helt glimrende ut, og mye bedre enn forventet!

stor stas

rosros

HIFI Entusiast
Ble medlem
16.03.2007
Antall liker
71
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
10
Det er bare og ta av seg HATTEN og gratulere Høvdingen og hans stab for den nye HFS3. Jeg hadde problemer i starten med registrering og pålogging men nå går alt så mye bedere. Eneste jeg ikke finner er hvordan jeg skal redigere egene annonser for salg.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.051
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Man venner seg til det meste - og som ivrig nettsurfer i snart 20 år overlever man alt. Men synes den nye siden har blitt veldig "overlesset" og at man drukner i informasjon - og at det er mye vanskeligere "å zoome" inn på det man er interessert i. For meg lider sidene nå definitivt av Information Overload og at man blir overlesset med alt for mange inntrykk. Men som nevnt; man overlever det jo.

Edit: Og man skjønner jo (som leder av mange konverteringsprosjekter inennfor IT) at av og til er et plattformskift nødvendig.

Sist redigert:

SannaX

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2007
Antall liker
204
Torget vurderinger
1
Det eneste som kan tas vekk fra forsiden er "Forumoversikt". Nye innlegg ligger jo som egen fane og nye medlemmer trenger man vel trengt tatt ikke flashe såpass stort? Utover det synes jeg dere har gjort en formidabel jobb!!

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.962
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Det er bare og ta av seg HATTEN og gratulere Høvdingen og hans stab for den nye HFS3.
Rett skal være rett. Høvdingen "himself" får ta æren. Tror ikke det er så mange andre som har vært involvert nei :)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
11.051
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Ja vil gjerne gratulere med en god jobb til tross for at jeg litt lenger oppe synes at de nye sidene er i overkant "busy".

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Ja vil gjerne gratulere med en god jobb til tross for at jeg litt lenger oppe synes at de nye sidene er i overkant "busy".
Hvis du ser på sider som finn.no, qxl.no, ebay.no osv. så kan vi snakke om sider som er overlesset. Det kommer nok til å bli mer info fremfor mindre, men utfordringen er hvordan vi skal plassere det, og vi får ta steg etter steg.

Roberth

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2010
Antall liker
291
Torget vurderinger
20
For meg er ikke hifisentralen ødelagt, men folks gode gamle vaner som er ødelagte.

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
42.826
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Sentralen har aldri vært bedre,takker så mye til høvdingen som gjør dette mulig :)

mvh

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
10.764
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
39
Det meste er sikkert snakk om tilvenning, det jeg ikke liker er at man må oppgi grunn for allt mulig rart, rediger profil.... oppgi grunn...... slette en annonse..... oppgi grunn......... etc, synes det virker veldig tungrodd og veldig gammel østblokk tenking....... du skal angi deg selv og dine tanker/meninger. Jeg liker ikke og skulle bli kontrolert i hue og r.... synes vi har nok av kontroll i samfunnet ellers om ikke hver eneste ting man gjør innpå her skal kontroleres også. En annen ting er at hvis man sletter noe her inne være seg PM'er eller annonser så blir de tydlighvis ikke slettet, men tatt var på i (til nå) 8 år av Høvdingen....... hvorfor det ? En annen ting jeg lurer på er hvem som kan lese private PM'er ? Har moderatorer og Høvdingen fri tilgang til medlemmenes private PM'er ?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
544
Torget vurderinger
1
bare ta vekk den $#&#&#$ forumoversikten, så skal jeg klare å overleve en stund til... Jeg vet jeg kan minimere den, men poenget er at den fortsatt opptar plass og man blir påminnet om den, og at den burde ikke være der i det hele tatt fordi den er totalt unødvendig.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
Det meste er sikkert snakk om tilvenning, det jeg ikke liker er at man må oppgi grunn for allt mulig rart, rediger profil.... oppgi grunn...... slette en annonse..... oppgi grunn......... etc, synes det virker veldig tungrodd og veldig gammel østblokk tenking....... du skal angi deg selv og dine tanker/meninger. Jeg liker ikke og skulle bli kontrolert i hue og r.... synes vi har nok av kontroll i samfunnet ellers om ikke hver eneste ting man gjør innpå her skal kontroleres også. En annen ting er at hvis man sletter noe her inne være seg PM'er eller annonser så blir de tydlighvis ikke slettet, men tatt var på i (til nå) 8 år av Høvdingen....... hvorfor det ? En annen ting jeg lurer på er hvem som kan lese private PM'er ? Har moderatorer og Høvdingen fri tilgang til medlemmenes private PM'er ?
Det er ikke påkrevet å oppgi grunn for alt mulig (du kan droppe å skrive noe), men av og til kan det være veldig greit. Hvis du f.eks. sletter en annonse, så vil alle som har lagret den som favoritt få en beskjed om at den er slettet og årsaken hvorfor (hvis du gidder å skrive noe om årsaken). Hvis du hadde lagret en annonse som favoritt, og den plutselig ble borte, ville ikke du synes det var fint å få beskjed, og kanskje en årsak som f.eks. "jeg sletter annonsen da jeg har ombestemt meg"?

Når det gjelder lagring av informasjon, så blir alt lagret på alle typer forum, og det er ingenting unikt med Hifisentralen.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.203
Torget vurderinger
2
bare ta vekk den $#&#&#$ forumoversikten, så skal jeg klare å overleve en stund til... Jeg vet jeg kan minimere den, men poenget er at den fortsatt opptar plass og man blir påminnet om den, og at den burde ikke være der i det hele tatt fordi den er totalt unødvendig.
Jeg tror det er mange som bruker den nokså flittig, og den sparer serveren for en god del spørringer da den er AJAX-basert, og du kan enkelt se hva som skjer i alle avdelinger uten å refreshe hele siden.

Som du selv sier så er det bare å minimere den.

Topp Bunn