Nå ble det litt mer oppmerksomhet rundt denne tråden enn forespeilet. Jeg håper at dette er mer positivt enn negativt.
Jeg prøver å oppsummerer litt tilbakemeldingene og svarer:
1. Påstand/kommentar: Hvis jeg ikke liker et gratis forum så kan jeg bare trekke meg tilbake og slutte å klage. Svar: Ja, det kunne jeg ha gjort. Så, hvorfor ønsker jeg istedenfor å risikere å provosere på meg flere på hifisentralen som har hjulpet meg på en lang og interessant reise? Det er utelukkende fordi jeg mener at nettsiden har et stort potensiale med alle entusiaster som er på denne siden. Selv om mye er bra, er det fortatt rom for forbedring. Derav mine innspill og kommentarer.
2: Påstand/kommentar: Dokumenter dine påstander om forskjellsbehandling eller hold kjeft: Svar: Jeg ønsker ikke å dra fram gamle debatter som forlengst er døde og begravet. Det at jeg nevner dette får stå på min egen regning. Det er en opplevelse og følelse jeg har. HVis vi legger til grunn at jeg har noe rett i det jeg skriver, skulle jeg ha ønsket at alle blir behandlet likt når vi krysser en grense (som vi alle kan gjøre i kampens hete).
3: Påstand/kommentar: Skal du bare fortsette å sutre, eller har du noen innspill til forbedring? Svar: Jeg må samtykke i denne tilbakemeldingen. Jeg er faktisk en løsningsorientert person. Jeg skal komme med noen innspill til hva jeg mener og tror man kan bli bedre på her. Se liste under. Årsaken til at jeg begynte med problemstillingen, slik jeg opplever den, var for å diskutere dette før man går på løsning.
4. Påstand/kommentar: 70-tallsmusikk er ikke dårlig, og vi hører på hva vi vil! Svar: Ja, beklager! Jeg trekker dette tilbake! jeg hører selv på 70-tallsmusikk. Jeg vet at det er en rekke flotte produksjoner fra denen tiden, og ja - mange av dem er langt bedre enn dagens loudness-dritt!
Jeg ønsker i tillegg å berømme hifisentralen av følgende grunner: Merk at tråden ikke er slettet. Selv om jeg har et litt kritisk blikk får jeg lov til å si det jeg mener. Dette er en absolutt en styrke. Det er også en styrke at man kan gå langt i snakke rett fra levra. Jeg skal ærlig innrømme at noen av kommentarene mot meg i denne tråden er vanskelig å svelge. De kan virke urettferdige og lite aktuelle osv. Selv om noen få går over stokk og stein er de fleste likevel usensurerte men likevel rettferdige og rett på sak. Dette er tross alt en styrke.
Hva tror jeg kunne ha blitt bedre (noen punkter har jeg skrevet tidligere) (PS! Dette er ikke ment som en fasit, jeg tenker "høyt" og brainstormer):
1. Jeg skulle ha ønsket at det var flere eksperter eller bransjeaktører i trådene som kunne ha svart teknisk på spørsmålene. Det er flere etablerte sannheter som jeg ikke nødvendigvis er enig i. F.eks. Mange sier at Mcintosh SS/rør (og alle andre rørforsterkere) ruller av de øverste tonene grunnet trafoene. Dette skal være lite egnet, spesielt for høyttalere som har store impedanssvigninger. Etter å ha lånt en rekke forsterkere og benchmakret disse over en periode på 8 måneder - klarer jeg ikke å høre denne påstanden. Jeg skulle ha ønsket at flere med teknisk kompetanse og dyp innsikt hadde vært med i debattene. For mye sannheter blir basert på mageføleleser etter min mening.
2. I tråder der noen spør om råd skulle jeg ha ønsket at flere hadde satt seg inn i vedkommendes behov, budsjett og utstyr. Vi lesser på med råd i hytt og pine og drukner vedkommende i råd. Å endre dette krever mer bevissthet av oss alle som skriver her inne.
3. Blokker og religioner: Det blir for mye forsvar av egen religion og for lite dypdykk og forståelse av utstyret i seg selv. Mer fokus på de faktiske egenskapene og fordypelse i hva som gjør rør til rør og horn til horn hadde vært å foretrekke.
Alt dette forenklet. Det er ikke enten eller, og det er mange gråsoner.