decibelius
Hi-Fi freak
Faen, jeg må slutte og knipse på auto. Det blir jo bare piss i forhold til det Dere presterer.
Fotografen er sjefen, ingen tvil om det - men jeg ville ha fjernet litt av det jeg oppfatter som et overskudd av blått og cyan. Med noe slikt som resultat:Mot havet.
Vis vedlegget 256031
Takk for innspill. Jeg er litt usikker på om alt av blått og cyan bør fjernes. Meningen er at det skal være et litt kjølig uttrykk. Synes ditt resultat har for mye grønt, og jakken er litt for rød. Ser dog at jeg burde gjøre noe justering.Fotografen er sjefen, ingen tvil om det - men jeg ville ha fjernet litt av det jeg oppfatter som et overskudd av blått og cyan. Med noe slikt som resultat:Mot havet.
...
...
Som jeg sier: fotografen er sjefen. Mine justeringer er ganske sikkert feil i forhold til det du har prøvd å få frem - men de er gjort i beste mening for å få frem et fotografisk poeng. Men rødt og grønt lar seg jo manipulere:Takk for innspill. Jeg er litt usikker på om alt av blått og cyan bør fjernes. Meningen er at det skal være et litt kjølig uttrykk. Synes ditt resultat har for mye grønt, og jakken er litt for rød. Ser dog at jeg burde gjøre noe justering.Fotografen er sjefen, ingen tvil om det - men jeg ville ha fjernet litt av det jeg oppfatter som et overskudd av blått og cyan. Med noe slikt som resultat:Mot havet.
...
...
Lista Fyr.Cyber,
Det øverste bildet er av en meteorologisk stasjon, men hvilken??
Hva en ønsker kan være mangt, men om det hadde vært "riktig" eksponert og med rett hvitbalanse så ville det etter min mening havnet nærmere mitt...........med mindre det var mørkere enn "jeg innbiller" meg da sol er det ihvertfall ikke.For akkurat dette bildet er jeg litt uenig i valgene du har gjort, KW. Fargene er for rene og mettede. Den røde jakken drar blikket for mye inn mot midten av bildet. Jeg strever litt med å få et bedre resultat enn det ulfgre posta i #45.
Hvitbalanse ser veldig korrekt ut på din versjon. Det skulle kanskje vært litt mørkere. Bildet er tatt med ISO 2000.Hva en ønsker kan være mangt, men om det hadde vært "riktig" eksponert og med rett hvitbalanse så ville det etter min mening havnet nærmere mitt...........med mindre det var mørkere enn "jeg innbiller" meg da sol er det ihvertfall ikke.For akkurat dette bildet er jeg litt uenig i valgene du har gjort, KW. Fargene er for rene og mettede. Den røde jakken drar blikket for mye inn mot midten av bildet. Jeg strever litt med å få et bedre resultat enn det ulfgre posta i #45.
Med fare for at det var mørkere som sagt, men litt lysere så ville det ha vært mitt valg, ikke noe mer enn det.
Mvh.KW
Vanvittig flott. Enkelt, men allikevel så "avansert". Thumbs-up.