Fantastisk.Bare unggutten (1 år og 3 måneder) men vokser seg fint til![]()
Fantastisk.Bare unggutten (1 år og 3 måneder) men vokser seg fint til![]()
Takk for det!Fantastisk.Bare unggutten (1 år og 3 måneder) men vokser seg fint til![]()
Minnes den gang vi hadde tre Rottweilere hjemme. Du har virkelig fanget Rottweiler årvåkenheten og posituren i bildet ditt. Thumbs-up. PS: Håper han blir en snill ramp...
I begynnelsen var det uvant - alle Rottweilere vi hadde når jeg vokste opp var det avvkortet stump på, nå blir jeg mest overrasket når de ikke har hale så det hele er vel en tilvenningsak tror jeg. Rottweileren syntes jeg er best med kort kraftig hale men det skal sies at kaffekoppene har fått kjenne det her i husetHe, he. Uvant å se Rottweiler med hele halen.Vant ned kun en stump.
Jeg legger merke til at det er mye rødt og gult i snøen på bildene dine - i motsetning til i ulfgre's rottwilerbilde rett ovenfor. På hans bilde er snøen kjemisk fri for rødt og gult. Har du gjort noe med fargebalansen?En solid flott kar du hadde der ulfgre! ^ Blikket er ikke til å ta feil av - `pass på her er jeg `
----------------------------------------------------------------------------------------
Her er ett til fra samme turen.. (igår morrest, han elsker snø)
Jeg ser den - men når jeg tar bilder i RAW kan jeg til en stor grad korrigere hvitbalansen i Photoshop, ved f.eks. å endre temperaturen i bildet. Eller å velge blant en del fastsatte forhåndsvalg: "daylight", "flash" etc. etc.^ Det kan synes strengt tatt at ingen av dem har truffet WB riktig. Men, snø er djevelsk vanskelig.Dessuten, så vil snøen replikere lyset fra himmelen i stor grad. I sene ettermiddagstimer, vil omtrent alt virke blått - også med egne øyne.
Tipper ulfgres bilde er tatt sent - og JG er tatt tidligere - skal man bedømme skyggene. Derfor er de ulike. I guess.![]()
2 ?Går jeg inn på "Adjust Hue/saturation" i Photoshop, er det i praksis bare to farger i hele bildet som reagerer på spakene - cyan og blått - hvis vi ser bort fra den lille røde fargeklatten på kiterens dress. Og uansett hva jeg gjør, blir det ikke slik jeg vil ha det
Det er mange muligheter her som jeg ikke kan så mye om - men øvelse gjør vel mester. Håper jeg....2 ?Går jeg inn på "Adjust Hue/saturation" i Photoshop, er det i praksis bare to farger i hele bildet som reagerer på spakene - cyan og blått - hvis vi ser bort fra den lille røde fargeklatten på kiterens dress. Og uansett hva jeg gjør, blir det ikke slik jeg vil ha det
Vis vedlegget 238731
Godt tips.Snø, ja. Hm. Her er et billig triks: Man kan selvsagt justerre WB manuelt (og ofte blir det det beste) - men kjapp justering er rett å slett å stille WB for RAW i f. eks. LightRoom inn via WB-presetet "Flash".Da får man et godt utgangspunkt som regel - og man unngår å dra spaker i alle retninger, slik at snøen ser ut som den er forurenset.
![]()
Takk for det!Vakkert bilde. f/1.8 er din venn i månelys..
Dette er noe av det mest matnyttige om fargejustering jeg har lest på lenge. Jeg har prøvd dette på en del bilder - bare for å sjekke at jeg har skjønt oppskriften, og jeg kan ikke si annet enn at dette åpner for uante muligheter, men at det nok også krever adskillig øvelse.Til innlegg om fargejust/stikkfjerning.
Slikt kan jeg en del om og flere veier kan velges og jeg kan helt sikkert ikke alle
Men for å ta Huesaturation så vil jeg fortelle (og selvfølgelig kan en del dette) følgende.
Når en velger fargeangrepspunkt (farge) så vil den fargen markeres med et grått felt nederst (se bildene) det som er innenfor markerer omspennet , så kommet et lite litt lyser felt som markerer avrullingen for "angrepspunktet"
En kan utvide både det mørkegrå OG avrullingen ved å dra i "spakene".
Derette kan en velge å skyve på den øverste HUE som skifter fargebalansen eller en kan velge den midterste som fjerner Hue og gjør det mer nøytralt grått, men beholder styrkegraden mens den nederste gjør det hele lysere nøytralt/grått (grått = mindre og mindre fargemetning)
Farger en eventuelt ikke vil ha med i den operasjonen (altså beholde) masker en bare vekk eller visker tilbake med history brush.
Blåstikk i snøen er ikke unaturlig alltid og kan gi (om ønskelig) et inntrykk av kalde forhold og kommer vel litt med/og av lyset.
Det fine med å ta det i Huesat. er at det er raskt og enkelt og fjerner/forandrer KUN innenfor valgt og eventuelt utvidet fargeområde.
Flott å se når hunder koser seg i snøen