High End Mässan Stockholm 2014 - 8 & 9 februar 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Diverse bilder.

392.jpg

394.jpg

(Frontend og amper: Bladelius)

Høyttaler fra Elac FS409
    Basskasse fra REL Acoustic Gibraltar G2
    Meget tight lyd, særdeles godt integrert ht og bass.
    God runner-up combo.

--------------------------------------------------------

Onda Ligera. Meget spesiell basskonstruksjon.

333.jpg

335.jpg

Onda Ligeras var skikkelig forspent med følgende produkter:

336.jpg

341.jpg

337.jpg

339.jpg

340.jpg

Som du ser av de ovenstående bilder er det noen utstillere som virkelig tar strøm på alvor.
    Men de aller fleste trakk bare rett fra veggen, and that's it.

Cheers!

Perfect sense

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    228
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Skivspelaren i Audionords rum var en Brinkmann La Grange. Denna modell är på utgående kan nämnas, där Brinkmann Balance kommer att vara toppmodellen i utbudet även fortsättningsvis.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Skivspelaren i Audionords rum var en Brinkmann La Grange. Denna modell är på utgående kan nämnas, där Brinkmann Balance kommer att vara toppmodellen i utbudet även fortsättningsvis.
    Ja, du har helt rett. Det var Ludwigs egen spiller han brukte. Takk for korrigeringen!

443.jpg

Cheers!

janke

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.10.2009
    Antall liker
    17
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    14
    Er det ingen av dere Stockholmsfarere som fikk hørt Magicos nye S3 etter at de skiftet rom og ble satt sammen med Constellation istedenfor Devialet søndag ettermiddag? Ble det noe liv i dem?

Perfect sense

Bransjeaktør
    Ble medlem
    13.05.2010
    Antall liker
    228
    Sted
    Stockholm / Sverige
    Som ett kort inspel så anser jag att Magico (i allmänhet) mår bra av elektronik som tillför kropp/volym, fundament och ett visst värmetillskott. Resultatet kan annars bli stramt, platt och för många - oengagerande. Personligen anser jag inte att Devialet är den bästa partnern. Bättre alternativ är istället Vitus, Simaudio Moon och Gryphon exempelvis. De spelar också fint med lite kraftfullare rörförstärkare; VTL, Aesthetix, Ayon.

• Liker
    Reaksjoner: KW

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    831
    Fine bilder JackX.
    Bare for å ha spurt: Er det ingen som har bilder fra rommet med Marten?

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Fine bilder JackX.
    Her er noen elendige bilder tatt med mobilkamera. Jeg hadde ikke tenkt å publisere de, men siden du spør så legger jeg de ut. Så får andre legge ut skikkelige bilder.
    Min mening og i forhold til min smak låt dette svært bra på mange områder. Var innom der først på lørdag og fikk lang tid i sweetspot på søndag. Ukjent musikk og veldig varmt i rommet, men han som holdt demoen var svært kunnskapsrik og dyktig til å fortelle gode historier.

Strømrenser:

Strømrenser.jpg

Effektforsterker:

fosterker.jpg

Helt nye diffusorer som ble brukt på sideveggen fra Svanå. Ellers ble det brukt Svanå Wing på frontveggen.

http://www.hakode.se/wing/Wing.pdf

diffusor.jpg

Syns at det var gøy at flere hadde tatt akustikken på alvor på messen. At flere av rommene også var mye større enn i Horten var også et stort pluss, her har Hotenmessen noe å lære.

John_Harald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Antall liker
    1.854
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Likte også veldig godt presentasjonen til Helgel, det samme musikksporet ble spilt to ganger.

De testet forskjellen på:
    To forskjellige avspillerprogram fra MAC, itunes mot et annet avspillerprogram.
    Standard USBkabel fra Clas Ohlson mot USBkabel fra Nordost.
    Intern DAC i den integrerte forsterkeren Helgel H80 mot en ekstern DAC fra Hegel.
    Den integrerte forsterkeren Hegel H80 mot Hegel H300.

Jeg hadde med datteren min på 12 år og hun hørte forskjell på alt. Det gjorde også jeg, med unntak av bytte av USBkabelen.

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.462
    Sted
    Skien
    Fine bilder JackX.
    Marten + MSB synes jeg spilte veldig bra, et av de bedre rommene etter mine ører. Har personlig ikke hørt Marten så bra før og dette var på en messe! De hadde også jobbet bra med rommet med tanke på akustikk, sjeldent hyggelig å se og ikke minst høre.
    Mvh: Espen L

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    831
    Fine bilder JackX.
    Marten + MSB synes jeg spilte veldig bra, et av de bedre rommene etter mine ører. Har personlig ikke hørt Marten så bra før og dette var på en messe! De hadde også jobbet bra med rommet med tanke på akustikk, sjeldent hyggelig å se og ikke minst høre.
    Mvh: Espen L
    Veldig gledelig hvis Marten (omsider) har fått dreis på messe-demoene sine. De er vel kanskje ikke kjent for spesiell god messelyd. Skulle gjerne hørt Bird 2 der. Kanskje neste år.

JackX

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Antall liker
    1.383
    Som ett kort inspel så anser jag att Magico (i allmänhet) mår bra av elektronik som tillför kropp/volym, fundament och ett visst värmetillskott. Resultatet kan annars bli stramt, platt och för många - oengagerande. Personligen anser jag inte att Devialet är den bästa partnern. Bättre alternativ är istället Vitus, Simaudio Moon och Gryphon exempelvis. De spelar också fint med lite kraftfullare rörförstärkare; VTL, Aesthetix, Ayon.
    Det er også mitt gjennomgående syn: jeg har hørt på ulike Magico - i ulike settinger, og der de har vært koblet opp med Devialet har lydinntrykket vært at det "mangler" engasjement, tilstedeværelse, parametre som selvfølgelig må være tilstede for at lytteseansen ikke skal bli noe annet enn en MP3-trivialitet.

Jeg selv går særdeles svanger med tanken om en Magico Q3. Den vil i så fall bli koblet opp med Ypsilon-produkter (bla Aelius hybride sak). Tror det er en kombinasjon som vil påkalle smil og anerkjennende nikk fra undertegnede.

Cheers!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn