High End München 2016

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Nææææhhh...der ble det Hotell Rilano i Domagerstrasse 10 igjen gitt.
    Rart det der når man trives et sted :cool:
    Så var`e flybillett.
    Det er bra, Power! Vi trenger din kyndige reiseledelse.
    Takk for det de.
    I år tror jeg kanskje vi må kjøre litt stramme tøyler på fellesbespisningen, dersom dette er av interesse da.
    Flere har ytret ønske om en ny runde med forspisning av Schweinehund på Haxenbauer etter å ha blitt kvitt bukfett og magekatarr.
    Andre ønsker, demokratisk avgjørelse eller diktatoriske ûberrachung?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Er det plass igjen da? Stor pågang med folk sørfra…
    Sefogelig Dr.Dong.
    Meget hyggelig om de tar med eders "hebes corpus" til Munchen.
    De velger jo selv hvilket klientell de vil frekventere under oppholdet.
    Følger etter Fosse og frua - onsdag til søndag; Das Nikolai hotel.

    Bestilte dobbeltrom i tilfelle jeg skulle ramle borti ei hifi-interessert skreppe før avreise…

    Hva er de billigste flyalternativene?


    Dette borger for å bli hyggelige saker om man treffes i vrimmelen.
    Ad "billige" flyreiser, så kan supersaver.no være et greit sted å begynne.
    Da får man opp en lang rekke alternativer mhp avreise innefor angitte datoer og foretrukket avreise tidspunkt.
    Lykke til.
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    Nææææhhh...der ble det Hotell Rilano i Domagerstrasse 10 igjen gitt.
    Rart det der når man trives et sted :cool:
    Så var`e flybillett.
    Det er bra, Power! Vi trenger din kyndige reiseledelse.
    Takk for det de.
    I år tror jeg kanskje vi må kjøre litt stramme tøyler på fellesbespisningen, dersom dette er av interesse da.
    Flere har ytret ønske om en ny runde med forspisning av Schweinehund på Haxenbauer etter å ha blitt kvitt bukfett og magekatarr.
    Andre ønsker, demokratisk avgjørelse eller diktatoriske ûberrachung?
    Schweinhaxe på Haxnbauer er en obligatorisk programpost. Kanskje torsdag eller fredag? Nammm!!

    schwein.jpg
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Schweinhaxe på Haxnbauer er (også) et godt sted ... men dersom jeg/vi går dit i år skal jeg jammen passe på å handle med meg en ekte aquavite på Gardermoen før jeg drar; det fluidumet de serverte forrige gang var #!!vetes vond!:mad:
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    Schweinhaxe på Haxnbauer er (også) et godt sted ... men dersom jeg/vi går dit i år skal jeg jammen passe på å handle med meg en ekte aquavite på Gardermoen før jeg drar; det fluidumet de serverte forrige gang var #!!vetes vond!:mad:
    God plan, JackX. Tyskerne har ikke filla peiling på schnaps.
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Da er unge Jensen i farta, han og!

    Ned
    - fred. 6 mai med Lufthansa LH2453. Ankomst Munchen 13:55
    Tenker å ta en drosje rett til messa, om ikke jeg/vi finner en messe-buss.

    Retur
    - Man 9 mai med Lufthansa LH 2454. Ankomst Gardermoen 17:50


    Og hotleriet ble Star INN Hotel Premium i Domagkstrasse.
    - Kan gå til messa, til Biergarten, til bytrikken og Afghaner'n (om vi skulle få lyst på chinamat og lettkokt Barolo.)

    Er med på middag på Haxnbauer eller andre morsomme steder om noen reserverer.
    Skal i såfall IKKE ha snaps, men tar gjerne et par rødvin ekstra som kompensasjon.
    Eller forresten, den rødvinen de kom med sist på Haxn' var vel, om mulig, enda verre enn hva afghaner'n vanligvis varter opp med, så da står jeg over det også.
    Skjønner ikke annet enn at løsningen da må være å jekke opp en flacong kognakk og kanskje dele denne med noen FØR middagen.
    - Thorsen, melder du deg frivillig?
    Med så godt forarbeid er det bare pynte på det hele med litt skummende bayer til maten til slutt.
    Ahh.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Da er unge Jensen i farta, han og!

    Ned
    - fred. 6 mai med Lufthansa LH2453. Ankomst Munchen 13:55
    Tenker å ta en drosje rett til messa, om ikke jeg/vi finner en messe-buss.

    Retur
    - Man 9 mai med Lufthansa LH 2454. Ankomst Gardermoen 17:50


    Og hotleriet ble Star INN Hotel Premium i Domagkstrasse.
    - Kan gå til messa, til Biergarten, til bytrikken og Afghaner'n (om vi skulle få lyst på chinamat og lettkokt Barolo.)

    Er med på middag på Haxnbauer eller andre morsomme steder om noen reserverer.
    Skal i såfall IKKE ha snaps, men tar gjerne et par rødvin ekstra som kompensasjon.
    Eller forresten, den rødvinen de kom med sist på Haxn' var vel, om mulig, enda verre enn hva afghaner'n vanligvis varter opp med, så da står jeg over det også.
    Skjønner ikke annet enn at løsningen da må være å jekke opp en flacong kognakk og kanskje dele denne med noen FØR middagen.
    - Thorsen, melder du deg frivillig?
    Med så godt forarbeid er det bare pynte på det hele med litt skummende bayer til maten til slutt.
    Ahh.

    Ahhhh...der var OAS sin ur formann på plass.
    Gleder meg ;)
    Aldeles enig i dine beraktninger mhp dårlig tysk brænnvin og rotwein Morty.
    Men da serr`u har onkel Power`n en aldri så liten restaurant i kikaren som serverer kjøtt og RØDVIN som er drekkanes.
    Jeg har prøvd sjappa 2x, og den ligger ved Munchner Freiheit.
    Altså i det området No.1 vanligvis drar på gata, og blir borte.
    Så da er`e mulig å fangen inn igjen, så han ikke forsvinner på nok en av sine "walkabouts".
    Vi fant jo også drekkanes rødvin i kveldinga ved den engelske hagen i fjor.
    Så alt håb æ ikke ude, veddu :cool:
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Stemningsbilde fra omlag ett år siden, heri innbakt a riddle:

    Hva "mangler" i bildet, og hvorfor? Førstemann med rett svar blir påspandert ein Weissbier av Power i favorittbula vis-a-vis hotellet (man emm burde bo på)

    image.jpg


    Cheers!
     

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tror riktig svar skal være "Øl"...
     
    Sist redigert:

    januscp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    800
    Antall liker
    339
    Torget vurderinger
    10
    Piker, VIN og hornmusikk!!!
    Du sikter til den forfinede varianten... og da heter det vel egentlig piker, vin og sang. Den litt mer rølpete varianten jeg sikter til er Øl, fi..., og hornmusikk.
    Så det som mangler må være Øl, eller Vin. Hva Power'n og JackX har hatt i tankene gjenstår å se...
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    Piker, VIN og hornmusikk!!!
    Du sikter til den forfinede varianten... og da heter det vel egentlig piker, vin og sang. Den litt mer rølpete varianten jeg sikter til er Øl, fi..., og hornmusikk.
    Så det som mangler må være Øl, eller Vin. Hva Power'n og JackX har hatt i tankene gjenstår å se...
    Enig! Og kjenner jeg JackX rett, er det ikke den forfinede varianten det siktes til. Uansett får du nyte din weissbier i fred for meg, jeg kan ikke fordra det! :)
     

    Morty

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    529
    Antall liker
    88
    Torget vurderinger
    7
    Da er unge Jensen i farta, han og!

    Ned
    - fred. 6 mai med Lufthansa LH2453. Ankomst Munchen 13:55
    Tenker å ta en drosje rett til messa, om ikke jeg/vi finner en messe-buss.

    Retur
    - Man 9 mai med Lufthansa LH 2454. Ankomst Gardermoen 17:50


    Og hotleriet ble Star INN Hotel Premium i Domagkstrasse.
    - Kan gå til messa, til Biergarten, til bytrikken og Afghaner'n (om vi skulle få lyst på chinamat og lettkokt Barolo.)

    Er med på middag på Haxnbauer eller andre morsomme steder om noen reserverer.
    Skal i såfall IKKE ha snaps, men tar gjerne et par rødvin ekstra som kompensasjon.
    Eller forresten, den rødvinen de kom med sist på Haxn' var vel, om mulig, enda verre enn hva afghaner'n vanligvis varter opp med, så da står jeg over det også.
    Skjønner ikke annet enn at løsningen da må være å jekke opp en flacong kognakk og kanskje dele denne med noen FØR middagen.
    - Thorsen, melder du deg frivillig?
    Med så godt forarbeid er det bare pynte på det hele med litt skummende bayer til maten til slutt.
    Ahh.

    Ahhhh...der var OAS sin ur formann på plass.
    Gleder meg ;)
    Aldeles enig i dine beraktninger mhp dårlig tysk brænnvin og rotwein Morty.
    Men da serr`u har onkel Power`n en aldri så liten restaurant i kikaren som serverer kjøtt og RØDVIN som er drekkanes.
    Jeg har prøvd sjappa 2x, og den ligger ved Munchner Freiheit.
    Altså i det området No.1 vanligvis drar på gata, og blir borte.
    Så da er`e mulig å fangen inn igjen, så han ikke forsvinner på nok en av sine "walkabouts".
    Vi fant jo også drekkanes rødvin i kveldinga ved den engelske hagen i fjor.
    Så alt håb æ ikke ude, veddu :cool:
    Høres aldeles herrlich ut, mein freund!. Munchener Freiheit er jo nesten rusleavstand for oss med bosted ute i periferien. Og No.1 har jo tusla rundt her siden barnsben av, i messesammenheng åff kårs, så her føler'n seg helt trygg.:rolleyes:

    Som den ene kjekkasen sa til den andre: Du har du lyst til å være med på "gruppe"? - ta med deg kona så blir vi tre!
    - Her borger det vel for en større gruppe vil jeg tro, Power'n. Under ditt lederskap burde vi bli en bra gruppe. Jeg er med!
    Schkåll!;)
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Piker, VIN og hornmusikk!!!
    Du sikter til den forfinede varianten... og da heter det vel egentlig piker, vin og sang. Den litt mer rølpete varianten jeg sikter til er Øl, fi..., og hornmusikk.
    Så det som mangler må være Øl, eller Vin. Hva Power'n og JackX har hatt i tankene gjenstår å se...
    Enig! Og kjenner jeg JackX rett, er det ikke den forfinede varianten det siktes til. Uansett får du nyte din weissbier i fred for meg, jeg kan ikke fordra det! :)
    Korrekt! Det er ikke det forfinede svar som etterlyses men den heller rufsete utgaven:


    image.jpg


    Cheers!
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Piker, VIN og hornmusikk!!!
    Du sikter til den forfinede varianten... og da heter det vel egentlig piker, vin og sang. Den litt mer rølpete varianten jeg sikter til er Øl, fi..., og hornmusikk.
    Så det som mangler må være Øl, eller Vin. Hva Power'n og JackX har hatt i tankene gjenstår å se...
    Enig! Og kjenner jeg JackX rett, er det ikke den forfinede varianten det siktes til. Uansett får du nyte din weissbier i fred for meg, jeg kan ikke fordra det! :)
    Korrekt! Det er ikke det forfinede svar som etterlyses men den heller rufsete utgaven:


    Vis vedlegget 370072

    Cheers!


    Den snuskete utgaven er det vel du prøver å si mein Freund.
    Hun derre mørkhåra bærta i midten....... mumle mumle :rolleyes:
    Da ble det sånn at det er du som spanderer ein grosse øl på meg da JackX?
    Siden jeg står modell mener jeg :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.263
    Torget vurderinger
    23
    Schweinhaxe på Haxnbauer er (også) et godt sted ... men dersom jeg/vi går dit i år skal jeg jammen passe på å handle med meg en ekte aquavite på Gardermoen før jeg drar; det fluidumet de serverte forrige gang var #!!vetes vond!:mad:
    God plan, JackX. Tyskerne har ikke filla peiling på schnaps.
    Dette er faen steike meg det dummeste jeg har hørt!!
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    For den som ikke har filla peiling på hva forskjellen på akevitt og schnapps er (inkl urs truly) så hitsetter jeg følgende (fra Schnapps and Aquavit - History of Schnapps and Aquavit, Drink Schnapps at London Bars )


    Aquavit

    With a name meaning water of life, Aquavit is produced in Sweden, Norway, Denmark, Finland and Northern Germany. Made from fermented grain or potato mash it is distilled twice; the second distillation knocking in a spice rack of flavours.

    Schnapps
    Hailing from Northern Europe, particularly Germany, the best quality schnapps is produced from fermented corn mash. Lederhosen lovers knock it back out of small glasses and often use it as a beer chaser.

    Er en ørliten forskjell på utgangspunktet, ja - og det er muligens korn-greiene som får det til å svelle i gapet når Schweinhaxen skal jages ned
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.361
    Antall liker
    102.263
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har bedrevet reisning i Tyskland i snart 40 år, styggmye god snaps å få, særlig lokale varianter jeg har vært borti. Bl.a. en som kalles Baerenfang - eller bjørnefangern, basert på bl.a. honning (!) Stygg-god. Så er det en lokal snaps lagd på pærer, i landsbyen Spalt hvor 90% av all humle produseres... begrenset opplag. Beste jeg har fått noensinne. Og det finnes utallige andre typer snaps som er virkelig gode. Men DÅRLIGE snaps... det er helt for jævlig. Uansett opprinnelsesland.
    Dansk og svensk akevitt havner for meg i den kategorien.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.423
    Antall liker
    12.945
    Jeg har bedrevet reisning i Tyskland i snart 40 år, styggmye god snaps å få, særlig liokale varianter jeg har vært borti. Bl.a. en som kalles Baernegfang - eller bjørnefangern, basert på bl.a. honning (!) Stygg-god. Så er det en lokal snaps lagd på pærer, i landsbyen Spalt hvor 90% av all humle produseres... begrenset opplag. Beste jeg har fått noensinne. Og det finnes utallige andre typer snaps som er virkelig gode. Men DÅRLIGE snaps... det er helt for jævlig. Uansett opprinnelsesland.
    Dansk og svensk akevitt havner for meg i den kategorien.
    I Munchen har vel de fleste av oss hifinøttiser i OAS ennå tilgode å være i nærheten av de gode schnappsene du nevner Sluket.
    Det er liksom grader av flybensin som fås kjøpt, være seg til en sølle Stuka, Heinkel eller Messrschmidt.
    Så da blir det gammel jævel (Gammel Dansk) eller råsprit (Aalborg Aquevitt) eller noe svensk fusel.
    Jæveli er det okkesom.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.981
    Antall liker
    10.551
    Sted
    Skien

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.305
    Antall liker
    62.933
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rookie spørsmål; bør jeg bestille/kjøpe billett på nett, eller er det bare å møte i døren på messen med et forventningsfullt smil?
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Bare å stille seg i køen for å kjøpe ved inngangen. Tar som regel ikke lange tiden. På lørdag kan det være litt kø ved åpning, men det tar ikke så lang tid. Det er også garderobe, som du kan henge jakke i og oppbevare koffert/bag. Det kan være praktisk.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg ankommer Munchen fredag 6 Mai kl 1200. Hotellet er Rilano. Lurer på hvordan ligger messeområdet i forhold til flyplass og hotel? Kanskje like greit å dra rett til messa før innsjekking på Rilano? Noen som vet?
     

    Bulter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2003
    Innlegg
    1.658
    Antall liker
    3.082
    Du bør dra rett til messa. Bagasjen kan du sette i garderoben mens du er der. Ellers mister du for mye tid!
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det er fascinerende å se variasjoner over samme tema: boks, element, internkabling, delefilter. Og alle som en har unike og representerer den endelige løsningen.:p
     

    Janpe

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.08.2015
    Innlegg
    675
    Antall liker
    755
    Det er fascinerende å se variasjoner over samme tema: boks, element, internkabling, delefilter. Og alle som en har unike og representerer den endelige løsningen.:p
    Godt sagt!
    Kun dager igjen.....

    JP
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn