Høyttalere High End på fest

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
629
Antall liker
2.717
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Har aldri hatt "fest" i mitt lytterom/kino, men et par ganger i året inviteres gode kompiser og andre nysgjerrige til lyttekveld med litt fingermat og god drikke. Da kjøres det kun med strømmemusikk (Tidal/Spotify) av alle slag, til både høyt og lavt volum. Synes selv at anlegget spiller best med litt trøkk, men det er skjelden mer enn 110dB, selv om anlegget har headroom for mye mer enn det.

IMG_9465.jpg
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
«bet youre fun at parties»

Men fra spøk til alvor, det var da voldsomt, dårlig erfaring med fest?

mvh
Bare "en smule" introvert og asosial, ihvertfall sett med andres øyne. Påtvungen sosialisering med ekstremt ekstroverte mennesker (spesielt om det er mange av dem) som skal rope, høre på ræva musikk og fullstendig endre personlighet bare fordi de har drukket litt, trigger alt som kan spores opp av sosialangst hos meg.

Men det er en annen sak. Anlegget hadde jeg som sagt ikke bekymra meg over. (prisklasse et sted mellom 200 og 300K. vil helst ikke tenke på det)
 

Jan-Helge

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2007
Innlegg
1.163
Antall liker
541
Nå er det ikke ofte jeg er på fester lenger, og de gangene jeg er det så er det fortrinnsvis på en annen kant av landet enn hvor jeg bor, men har tidvis besøk her jeg bor nå og da tar vi gjerne noen glass også uten å gå ut, å kalle det fest blir å ta litt hardt i. Anlegget benyttes da til musikk, og har alltid fått gode tilbakemeldinger fra dem som er innom, de fleste er overrasket over alderen på høyttalerne mine og synes det låter bra.

Noe voldsomt trykk spiller jeg ikke med når folk er på besøk, det er mest forbeholdt at jeg er alene hjemme eller har noen innom for en demo. Når det er sagt så hadde jeg ikke vært redd for å benytte anlegget mitt på en fest, men hadde startet det hele med å si at høyttalerne ikke er ment for å spille så høyt som størrelsen skulle tilsi, frykten ville jo være at noen tok over volumekontrollen og skrudde for optimistisk opp og skadet høyttalerne, liker å styre det selv.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Barndomskompisene mine spiller ‘In the army now’ fremdeles, så her er det jammen ikke mye grunn til samling.
Må gjennom dette helvete to ganger i året på hyttetur, men resten av turen er priceless!
Ikke mange gjenger som samles på denne måten, lengre....
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Har aldri hatt "fest" i mitt lytterom/kino, men et par ganger i året inviteres gode kompiser og andre nysgjerrige til lyttekveld med litt fingermat og god drikke. Da kjøres det kun med strømmemusikk (Tidal/Spotify) av alle slag, til både høyt og lavt volum. Synes selv at anlegget spiller best med litt trøkk, men det er skjelden mer enn 110dB, selv om anlegget har headroom for mye mer enn det.

Vis vedlegget 516369
Steike, her var mer membranareal enn jeg har stueareal
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.610
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Har aldri hatt "fest" i mitt lytterom/kino, men et par ganger i året inviteres gode kompiser og andre nysgjerrige til lyttekveld med litt fingermat og god drikke. Da kjøres det kun med strømmemusikk (Tidal/Spotify) av alle slag, til både høyt og lavt volum. Synes selv at anlegget spiller best med litt trøkk, men det er skjelden mer enn 110dB, selv om anlegget har headroom for mye mer enn det.

Vis vedlegget 516369
Absolutt en kino en skulle ha besøkt. Er det 18" i subbene, og i såfall hvilken type?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.848
Antall liker
38.598
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
tror jeg må ta en tur en dag til Kvinesdal og besøke denne karen og høre på vinunderet, bare 10min med bil fra meg :)

mvh
 

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
629
Antall liker
2.717
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Har aldri hatt "fest" i mitt lytterom/kino, men et par ganger i året inviteres gode kompiser og andre nysgjerrige til lyttekveld med litt fingermat og god drikke. Da kjøres det kun med strømmemusikk (Tidal/Spotify) av alle slag, til både høyt og lavt volum. Synes selv at anlegget spiller best med litt trøkk, men det er skjelden mer enn 110dB, selv om anlegget har headroom for mye mer enn det.
Absolutt en kino en skulle ha besøkt. Er det 18" i subbene, og i såfall hvilken type?
Du er hjertelig velkommen, er bare å ta kontakt!
Subbene er bygget av Stig Erik Tangen og er hans konstruksjon. Elementer er (utgåtte) Beyma 18G50 i fire stk 350-liters portede kasser.
 

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
629
Antall liker
2.717
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
tror jeg må ta en tur en dag til Kvinesdal og besøke denne karen og høre på vinunderet, bare 10min med bil fra meg :)

mvh
Hehe, jobber i Flekkefjord, men har aldri klart turen ut på mindre en 14 min... :cool:

Bare å ta turen opp med racerbilen, så ordner jeg demo!
 
M

MusicBear

Gjest
Har aldri hatt "fest" i mitt lytterom/kino, men et par ganger i året inviteres gode kompiser og andre nysgjerrige til lyttekveld med litt fingermat og god drikke. Da kjøres det kun med strømmemusikk (Tidal/Spotify) av alle slag, til både høyt og lavt volum. Synes selv at anlegget spiller best med litt trøkk, men det er skjelden mer enn 110dB, selv om anlegget har headroom for mye mer enn det.
Absolutt en kino en skulle ha besøkt. Er det 18" i subbene, og i såfall hvilken type?
Du er hjertelig velkommen, er bare å ta kontakt!
Subbene er bygget av Stig Erik Tangen og er hans konstruksjon. Elementer er (utgåtte) Beyma 18G50 i fire stk 350-liters portede kasser.
Vil tro 18G550 har tatt over, men hva tror du om denne driveren her, Hunsbedt?

https://www.beyma.com/products/lowmidfrequency/118PWB10FE8
 

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Innlegg
629
Antall liker
2.717
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Har aldri hatt "fest" i mitt lytterom/kino, men et par ganger i året inviteres gode kompiser og andre nysgjerrige til lyttekveld med litt fingermat og god drikke. Da kjøres det kun med strømmemusikk (Tidal/Spotify) av alle slag, til både høyt og lavt volum. Synes selv at anlegget spiller best med litt trøkk, men det er skjelden mer enn 110dB, selv om anlegget har headroom for mye mer enn det.
Absolutt en kino en skulle ha besøkt. Er det 18" i subbene, og i såfall hvilken type?
Du er hjertelig velkommen, er bare å ta kontakt!
Subbene er bygget av Stig Erik Tangen og er hans konstruksjon. Elementer er (utgåtte) Beyma 18G50 i fire stk 350-liters portede kasser.
Vil tro 18G550 har tatt over, men hva tror du om denne driveren her, Hunsbedt?

https://www.beyma.com/products/lowmidfrequency/118PWB10FE8
Har ingen erfaring med det elementet. Det har jo grei følsomhet da, og tåler nok en del juling. I rette kassen så låter det sikkert bra. Hvis jeg skulle bytte ut mine utgåtte Beyma-elementer med noe nyere fra Beyma ville jeg ha valgt 18SW1600Nd. Det er et veldig bra element som kan settes i en 300 liters portet kasse. Det er nok dyrere enn det du linket til, dog.
 
M

MarkusH

Gjest
Toten er jo rett oppi gata her;)
Sparer det til en gang jeg er på dine kanter, så får jeg håpe det er mulig å stikke nesa innom da. Langesund er jo en nydelig plass på sommeren, så da er det muligheter. :)
 
Topp Bunn