Mao kan man vel egentlig si at high-end er et tullebegrep, helt uten innhold. Men det er sikkert fint å ha for de som vil heve seg over den uvaskede røkla som "bare" driver med hi-fi.High end er vel ett relativt begrep, finnes vel ingen fasit.
Mao kan man vel egentlig si at high-end er et tullebegrep, helt uten innhold. Men det er sikkert fint å ha for de som vil heve seg over den uvaskede røkla som "bare" driver med hi-fi.High end er vel ett relativt begrep, finnes vel ingen fasit.
Så slik du definerer high end så er dette da kun din subjektive mening mtp lyd preferanser. Da kan noen f.eks si at jeg har hørt alt av jbl og liker ikke lyden dermed er ikke jbl high end?Vel, Min mening er at Klipsch ikke er noe særlig, og jeg har hørt de aller billigste og dyreste og det imellom..Palladium spiller jo bra, ikke det, men iflg min mening er det ikke high end. Har ingenting med prisen å gjøre, det er bare min mening..og ila 10 år har jeg hatt og testet ca 15 høyt.par, fra 30 k til 300k, inkl Klipsch. Det er bra til hjemmekino, men ikke noe jeg ville hatt til ren stereo lyttingNettopp det jeg vil frem til.Grense er når du koser deg gløgg ihjel. Pris spiller ingen rolle
At en ikke liker Klipsch er fair nok det, men er det dermed ikke high end? Eller er det prisen som er problemet?
Deg om det, og det er helt greit. Når jeg ser hva du har av utstyr selv, så skjønner jeg at Klipsch ikke er din greie, men fantastisk for andre. High-End kommer an på ørene som hører.Vel, Min mening er at Klipsch ikke er noe særlig, og jeg har hørt de aller billigste og dyreste og det imellom..Palladium spiller jo bra, ikke det, men iflg min mening er det ikke high end. Har ingenting med prisen å gjøre, det er bare min mening..og ila 10 år har jeg hatt og testet ca 15 høyt.par, fra 30 k til 300k, inkl Klipsch. Det er bra til hjemmekino, men ikke noe jeg ville hatt til ren stereo lyttingNettopp det jeg vil frem til.Grense er når du koser deg gløgg ihjel. Pris spiller ingen rolle
At en ikke liker Klipsch er fair nok det, men er det dermed ikke high end? Eller er det prisen som er problemet?
Egentlig ikke det jeg mente, men jeg skjønner det er lett å tolke innleggene slik. La oss heller si det slik da, det er mulig Palladiu feks er high end, jeg har bare ikke sansen for det..men selvfølgelig vil svært mange andre elske det sikkert. Jeg tror uansett high end begynner i temmelig dyre prisklasser, som muligens bare nerde entusiaster beveger seg innomSå slik du definerer high end så er dette da kun din subjektive mening mtp lyd preferanser. Da kan noen f.eks si at jeg har hørt alt av jbl og liker ikke lyden dermed er ikke jbl high end?
Ok, da er vi mer enigEgentlig ikke det jeg mente, men jeg skjønner det er lett å tolke innleggene slik. La oss heller si det slik da, det er mulig Palladiu feks er high end, jeg har bare ikke sansen for det..men selvfølgelig vil svært mange andre elske det sikkert. Jeg tror uansett high end begynner i temmelig dyre prisklasser, som muligens bare nerde entusiaster beveger seg innomSå slik du definerer high end så er dette da kun din subjektive mening mtp lyd preferanser. Da kan noen f.eks si at jeg har hørt alt av jbl og liker ikke lyden dermed er ikke jbl high end?