Glimrende tips! :Horny skrev:6moons slår til med en 25 (!) siders rapport: http://6moons.com/industryfeatures/munich09/1.html
Takk for ros, det veier litt opp for at jeg måtte sitte til halv to natt til søndag og skrive rapport mens dere mesket dere på puben rett i nærheten...Morty skrev:Og nå har Roy Ervin i OAS lagt ut en glimrende reportasje på OAS' hjemmside.
Et fint glimt inn i klubblivet, både i og utenfor messa.
Veldig bra Roy Ervin!
Mvh
Morty
Sjekket du været? Jeg sverger, det har effekt. (Har satt inn noen værtråder i Forskjeller og Testmetodikk. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=35666.msg662809#msg662809)Et av de oppsettene jeg derimot koste meg aller mest med, var et som bare kostet en brøkdel av de heftigste anleggene. I et rom hvor det var vanskelig å plassere høyttalerne optimalt, spilte italienske Chario Academy Sovran til 11.700 euro fantastisk engasjerende på en Lector syvkanals forforsterker, en hybrid effektforsterker og en gammel kjenning av meg som kilde, nemlig Lector CDP-7TL. Litt varm i klangen, men ellers ypperlig holografi og oppløsning, samt en godt definert bass. Der kunne jeg blitt sittende til kuene kom hjem uten å bry meg det spor om hifi, kun lytte til musikk.
Det rare var at når jeg kom inn i samme rommet dagen etter, spilte det helt uengasjerende, så det viser hvor vanskelig det kan være å vurdere messelyd.
Skulle ønske jeg kunne skyldt på det, men jeg satt jo å jobbet med messerapporten mens de andre drakk...vredensgnag skrev:Fantastisk OAS-rapport fra messen! Den Thorens platespilleren skal jeg ha!
Deprimerende med brannen ... men kanskje også et varsko, med tanke på den lasten som går i forsterkere for tiden.
En kommentar til reaksjonen på Chario Academy Sovran høyttalerne.
Sjekket du været? Jeg sverger, det har effekt. (Har satt inn noen værtråder i Forskjeller og Testmetodikk. http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=35666.msg662809#msg662809)Et av de oppsettene jeg derimot koste meg aller mest med, var et som bare kostet en brøkdel av de heftigste anleggene. I et rom hvor det var vanskelig å plassere høyttalerne optimalt, spilte italienske Chario Academy Sovran til 11.700 euro fantastisk engasjerende på en Lector syvkanals forforsterker, en hybrid effektforsterker og en gammel kjenning av meg som kilde, nemlig Lector CDP-7TL. Litt varm i klangen, men ellers ypperlig holografi og oppløsning, samt en godt definert bass. Der kunne jeg blitt sittende til kuene kom hjem uten å bry meg det spor om hifi, kun lytte til musikk.
Det rare var at når jeg kom inn i samme rommet dagen etter, spilte det helt uengasjerende, så det viser hvor vanskelig det kan være å vurdere messelyd.
Man skal naturligvis også ta i betraktning effekten av ev. alkoholkonsum kvelden før ... ;D
Javisst, og det var noe av det jeg likte aller best. Hørte de på søndag morgen, men da hadde jeg ikke med kamera (tror jeg).orso skrev:Hva med Ascendo and Behold R.E.S.? Fikk du (eller noen andre) lyttet til de?
Behold.bjornh skrev:Demonoblokkene så stilige ut. Hvilket merke er det? Tror ikke jeg har sett før.
Hva spilte Tannoy DC10T sammen med? Klarer ikke å se hva det er på bildene.Powerpoint skrev:Min kopp med te der nede for betalbare menneskepenger på høyttalersiden ble Triangle Magellan SW2, tannoy DC10T og WLMs oppsett med sub.
Lengst opp på listen over "money no object" kom Magico M5 og TAD R1.