Elektron skrev:WAVAK! Nå begynner jeg å skjønne tegningen
Elektron
Takk, spennende!emotikon skrev:
Supre beretninger som vanlig fra Hagto. Takk.
Selv skal jeg avgårde for å høre på et Wavak oppsett i dag![]()
Du gikk glipp av noe ja.kurtis skrev:Hei Hagto - jeg skjønner at jeg gikk glipp av noe viktig i går kveld, for dette var spennende. Fortsett med flere bilder så fort som mulig!
Gratulerer Arild, har forstått at det var noe uvanlig på gang hos deg, dette gleder jeg meg til å høre. Håper det ikke blir lenge til.
Hilsen Kurtis
Om du holder til i Bergen burde du ta en telefon til Peter på Audiofreaks og spörre om ikke han har ett sett CrystalCable å låne ut, det gjör mildt sagt god suksess her nede på mine 300B og relativt lettdrevne LV, (fikk mitt ht par hjem igår kveld) solid core i sölv, kan meget vel väre en god kombinasjon på rör og horn har jeg hörtElektron skrev:I anledning en lyttekveld hos meg for en tid tilbake fikk jeg låne et slankt rasedyr i sølv fra Kimber. Det spillte med en magisk oppløsning i diskant og mellomtone men litt av bassen forsvant ut til venstre. Bass er et kritisk punkt hos meg og jeg har ikke råd til å miste en eneste lille desibel. I ettertid har noen hvisket meg i øret at litt tykkelse på sølvet kan skape magi.
mvh Elektron
om.s skrev:Om du holder til i Bergen burde du ta en telefon til Peter på Audiofreaks og spörre om ikke han har ett sett CrystalCable å låne ut, det gjör mildt sagt god suksess her nede på mine 300B og relativt lettdrevne LV, (fikk mitt ht par hjem igår kveld) solid core i sölv, kan meget vel väre en god kombinasjon på rör og horn har jeg hörtElektron skrev:I anledning en lyttekveld hos meg for en tid tilbake fikk jeg låne et slankt rasedyr i sølv fra Kimber. Det spillte med en magisk oppløsning i diskant og mellomtone men litt av bassen forsvant ut til venstre. Bass er et kritisk punkt hos meg og jeg har ikke råd til å miste en eneste lille desibel. I ettertid har noen hvisket meg i øret at litt tykkelse på sølvet kan skape magi.
mvh Elektron![]()
unnskyld OT hagto...
mvh
Nå! On topic alikevel ;D fikk hjem min CrystalSpeak igår og har testet CrystalConnect også tidligere (har begge hjemme nu, og innspillingen starter) må si at disse nette kablene passer meg og min smak fortreffelig på signal siden, men hvor, og hva er det du bruker? ;DHagto skrev:om.s skrev:Om du holder til i Bergen burde du ta en telefon til Peter på Audiofreaks og spörre om ikke han har ett sett CrystalCable å låne ut, det gjör mildt sagt god suksess her nede på mine 300B og relativt lettdrevne LV, (fikk mitt ht par hjem igår kveld) solid core i sölv, kan meget vel väre en god kombinasjon på rör og horn har jeg hörtElektron skrev:I anledning en lyttekveld hos meg for en tid tilbake fikk jeg låne et slankt rasedyr i sølv fra Kimber. Det spillte med en magisk oppløsning i diskant og mellomtone men litt av bassen forsvant ut til venstre. Bass er et kritisk punkt hos meg og jeg har ikke råd til å miste en eneste lille desibel. I ettertid har noen hvisket meg i øret at litt tykkelse på sølvet kan skape magi.
mvh Elektron![]()
unnskyld OT hagto...
mvh
Crystal Cable ??? ;D
Kjøpte en Crystal Connect signalkabel av Peter. Hadde lyst til å forsøke en slik.om.s skrev:Nå! On topic alikevel ;D fikk hjem min CrystalSpeak igår og har testet CrystalConnect også tidligere (har begge hjemme nu, og innspillingen starter) må si at disse nette kablene passer meg og min smak fortreffelig på signal siden, men hvor, og hva er det du bruker? ;D
mvh
Du verden!, da startet vi likt med CC, jeg har en bruktkjøpt CrystalConnect i systemet, og fikk hjem en ny CrystalSpeak fra Peter også igår....Hagto skrev:Kjøpte en Crystal Connect signalkabel av Peter. Hadde lyst til å forsøke en slik.om.s skrev:Nå! On topic alikevel ;D fikk hjem min CrystalSpeak igår og har testet CrystalConnect også tidligere (har begge hjemme nu, og innspillingen starter) må si at disse nette kablene passer meg og min smak fortreffelig på signal siden, men hvor, og hva er det du bruker? ;D
mvh
Sprettet ny eske i går kveld. Kabelen står på innspilling nå. Er meningen at den skal forsøkes mellom cd-spiller og forsterker.
Nå har jeg selvsagt ikke kontroll på hvilken kabler du låner, men det er ikke muligens en DIY kabel basert på Crystal Cable sin "råkabel" du har prøvd...? ;D ;DElektron skrev:I anledning en lyttekveld hos meg for en tid tilbake fikk jeg låne et slankt rasedyr i sølv fra Kimber.
Hagto skrev:Elektron skrev:WAVAK! Nå begynner jeg å skjønne tegningen
Elektron
Stemmer det. Wavac MD-805M.
Nydelige monoblokker med ett 805 rør per blokk (eneste minus var at den ene blokka hadde fått seg en smekk i transporten, og det ene beskyttelsesglasset knust).
Dette traff skikkelig. Nå kom kroppen og størrelsen som Arild savnet. Skikkelig skyv i bunnen, selv på lavt lyttenivå. Var som å få større høyttalere inn i stua. Kropp, varme, størrelse, musikk, magi. Deilig!
Gratulerer Arild, endelig![]()
Blokkene koster veiledende kr 119000 per par hos Audiosoulution. Arild kjøpte dem her på bruktbørsen til en adskillig lavere, og meget akseptabel pris, etter hans mening.sydspissen skrev:...men.. :-X
119.000 NOK x 2 ...er det verd det ?
Hva slags musikk lytter Arild på ? :![]()
Det var nettopp det det var rasedyr fra Crystal Cable. ;DOMF skrev:Nå har jeg selvsagt ikke kontroll på hvilken kabler du låner, men det er ikke muligens en DIY kabel basert på Crystal Cable sin "råkabel" du har prøvd...? ;D ;DElektron skrev:I anledning en lyttekveld hos meg for en tid tilbake fikk jeg låne et slankt rasedyr i sølv fra Kimber.
Mvh
OMF
;DHagto skrev:Blokkene koster veiledende kr 119000 per par hos Audiosoulution. Arild kjøpte dem her på bruktbørsen til en adskillig lavere, og meget akseptabel pris, etter hans mening.
Vil jeg tro, bor en representant for AA (audio art altså ;D) her i Porsgrunn som har omtrent det samme du har hørt på her, det er sprettent som fy! Ble nesten slått i bakken over dynamikken fra de beskjedne Merlinkassene....cardas skrev:Er det noen som bor rett borti gata er det bare til å reise med en gang! ;D
Det spilte iriterende bra på vinyl riggen
Mvh
Andreas
Takk Gago!Gago skrev:gratulerer, hagto.
veier et par kilo, den der.
300bxls?
mteinum skrev:Så... Nissen kom. Leverte. Ville ikke gå igjen og nå spilles det Putti-plutti-pott for alle penga? ;D
He, he. Ingen kiropraktor her.Gago skrev:nissen ligger på sofaen.
hagto har ringt etter kiropraktor.
Ja det er blitt mye utstyrsbæring opp gjennom årene. Kan nok heller ikke love at det er slutt nåDiy Duke skrev:Tjae det er åbenbart din hovedbeskæftigelse ;D Meget rørende.
Gratulerer med atter en ny komponent.Hagto skrev:mteinum skrev:Så... Nissen kom. Leverte. Ville ikke gå igjen og nå spilles det Putti-plutti-pott for alle penga? ;D
Nissen får lov til å bli til over jul ;D
Siste plata i kveld er Øystein Søvåg-- Caravan.
Takk for det KW!KW skrev:Gratulerer med atter en ny komponent.Hagto skrev:mteinum skrev:Så... Nissen kom. Leverte. Ville ikke gå igjen og nå spilles det Putti-plutti-pott for alle penga? ;D
Nissen får lov til å bli til over jul ;D
Siste plata i kveld er Øystein Søvåg-- Caravan.
Kos deg med Sevåg du;D
Mvh.KW
Takker. Var litt spent på hvordan dette ville gå. Trond hos Maxwell var også litt skeptisk med så få watt på Harbeth. Fikk forsøke den noen dager først for å teste ut.om.s skrev:Se der ja, da var den på plass, grattis Hagto, nydelig sak forresten, sånn helt subjektivt;D ...
mvh
FallenA skrev:Utrolig spennende Hagto!!
Gratulerer!
Men det var vel denne du skulle testet ut på LVene dine?!![]()