Jens skrev:
Vi hadde jo i går en kort sammenligning mellom Graham/PC-1 og Triplanar/Kondo.
Førstnevnte var den soleklare vinner og eneste styrken med sistnevnte var mer varme i mellomtonen.
Har i dag kryssbyttet pickuper.
Foreløpig er bare Graham/Kondo testet og denne kombinasjonen spiller MYE bedre enn Triplanar/Kondo.
Bedre oppløsning, større lydbilde og bedre rytme.
Tilsammen en herlig og varm klang med en musikalitet i mellomtonen som jeg har manglet en stund (også i går hvor jeg syntes at det tidvis kunne bli litt for mye hifi ).
Har enda ikke fullt samme oppløsning, dynamikk, slagkraft og rytme som Graham/PC-1, men det nærmer seg på de fleste parameter og i tillegg har jeg altså en varmere og mer musikalsk klang med mer sjel.
Skal bli spennende og høre hvordan Triplanar/PC-1 klarer seg oppimot dette.
Skal ikke ødelegge denne flotte tråden med trivielt vissvas om tonearmer/pickup kombinasjoner, men siden jeg selv har sagt A så får jeg også si B.
Har nå spilt på Triplanar/PC-1 og denne kombinasjonen er nok også "bedre" enn Graham/Kondo.
Skal ikke si at forskjellen er like stor som med motsatte pickup'er, men det skyldes først og fremst at Kondo'en trivdes mye bedre i Graham enn i Triplaner.
PC-1 derimot synes å trives like godt i begge armer.
Triplanar er mer "nøytral" og teknisk enda bedre enn Graham/PC-1, mens Graham farger lyden litt mer.
Ikke dermed å forstå at Triplanar er kald og analytisk, men altså bare en tanke mer "nøytral" mens Graham "lever" litt mer.
Hva som er "best" vil være en ren smaksak og undertegnede kan ikke peke ut en egen favoritt på nåværende tidspunkt... :-\