Highway to HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Meget oppegående album 🎶🍻
    Absolutt! Men, har du lagt merke til at det skurrer litt innimellom? La i første omgang merke til det når jeg streama det, men leste meg fram til at vinylversjonen skulle være bedre. Men, merker at det skurrer på akkurat de samme stedene, så er vel noe som har skjedd under produksjonen
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Absolutt! Men, har du lagt merke til at det skurrer litt innimellom? La i første omgang merke til det når jeg streama det, men leste meg fram til at vinylversjonen skulle være bedre. Men, merker at det skurrer på akkurat de samme stedene, så er vel noe som har skjedd under produksjonen
    Hmmm settes på nå...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.465
    Antall liker
    6.144
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Måtte sette på det albumet da jeg ikke har hørt dette. Spilte mye Satriani før i tiden og må si han ikke gjør seg bort på nyere album heller. Kanskje på tide å la han få litt spille tid igjen.
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Måtte sette på det albumet da jeg ikke har hørt dette. Spilte mye Satriani før i tiden og må si han ikke gjør seg bort på nyere album heller. Kanskje på tide å la han få litt spille tid igjen.
    Hørte du det nå da?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.465
    Antall liker
    6.144
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja noe ulyd er det der, men spiller musikk på laft nivå nå. Da enkelte har funnet senga å man må ta litt hensyn.
    Men merker at har noe bedre anlegg nå en på 90 tallet når jeg spilte Satriani sist😂🤣
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    B52A7C4C-F8A3-46CE-819B-C8CA04AA9A82.jpeg

    Mitt aller første album! Ikke vinylen, men cd-plata ved siden av. Vinylen fant jeg på loftet hos fattern.
    og FOR et album det er! Ikke rart man bli AccaDacca-frelst når dette er noe av det første man får servert i barndommen. .. "Bad Boy Boogie" der…. Gåsehud🤘

    9A458BD9-C629-45C3-BAD6-FE23B523CFD3.jpeg

    Var litt andre priser før 😳
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Nei, for pussa å likegyldig til å nilytte🙈😆 har kjørt låta 2 ganger nå å detter inn i tråder på forum å nyter riffene🤷‍♂️🙈 bare velstand å grom musikk i mine ører 🤷‍♂️
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Nei, for pussa å likegyldig til å nilytte🙈😆 har kjørt låta 2 ganger nå å detter inn i tråder på forum å nyter riffene🤷‍♂️🙈 bare velstand å grom musikk i mine ører 🤷‍♂️
    Herlig! Da er det bare å nyte! Fortsatt fornøyd med de nye HT?
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Meget! De gir meg ro... om det er en måte å forklare det på 😆
    Absolutt! Jeg tenker ofte det samme. Er nysgjerrig på alt der ute, men det jeg har nå spiller bare så bra at jeg kan ikke forsvare å bytte det ut sånn helt uten grunn.
    Meeeen, jeg ser det står et par Piega MLS3 i Bergen😂😂😂 Hadde jo vært drømmen da
     
    • Liker
    Reaksjoner: T-1

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Absolutt! Jeg tenker ofte det samme. Er nysgjerrig på alt der ute, men det jeg har nå spiller bare så bra at jeg kan ikke forsvare å bytte det ut sånn helt uten grunn.
    Meeeen, jeg ser det står et par Piega MLS3 i Bergen😂😂😂 Hadde jo vært drømmen da
    De ser hvertfall helt rå ut🤩 men det gjør nå oppsettet ditt å🍻🎶🤙 har lenge grublet for meg selv over hva som gjør at jeg tar de valgene jeg gjør innen hifi. Å har vel som skrevet tidligere konkludert med at for meg handler det mye om følelser. Måten musikken blir formidlet igjennom anlegget rett og slett. Har ramlet av karusellen med hifi korrekt..
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    De ser hvertfall helt rå ut🤩 men det gjør nå oppsettet ditt å🍻🎶🤙 har lenge grublet for meg selv over hva som gjør at jeg tar de valgene jeg gjør innen hifi. Å har vel som skrevet tidligere konkludert med at for meg handler det mye om følelser. Måten musikken blir formidlet igjennom anlegget rett og slett. Har ramlet av karusellen med hifi korrekt..
    Takk for det! Ja, det er en fantastisk hobby det her🤘Har familie på Osterøy og er ofte i Bergensområdet, så hadde vært stas å kommet innom en dag og hørt anlegget ditt👌
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    90D6DAA2-D71C-4FBB-9483-59575BF34EE5.jpeg

    Når frøet først er sådd er det umulig å stoppe. Et av AcDc’s hardest kritiserte album, men et av mine favoritter. Vet ikke helt hvorfor… tror det er den råe lyden…. 🤘
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.465
    Antall liker
    6.144
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    For å slipe å tenke så mye på hva som skal spilles i kveld fant jeg ut at jeg skulle følge deg. Fungerer over all måte, å gir noen muligheter til mimring. AC/DC bringer tilbake mange minner fra ungdommen🎶😎
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    For å slipe å tenke så mye på hva som skal spilles i kveld fant jeg ut at jeg skulle følge deg. Fungerer over all måte, å gir noen muligheter til mimring. AC/DC bringer tilbake mange minner fra ungdommen🎶😎
    Blir jo litt av et press på meg da!! 😂😂
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    Får å unnlate å påføre deg unødig press/stress avslutter jeg kvelden og finner senga😂🤣

    Ha en fortsatt fin natt og god helg.
    Mvh
    Ronny
    Haha, okei. Ha en god kveld! Men, du skal vite at jeg har funnet fram en helt fantastisk plate til deg!
    Du får heller ta den i morra 🤘
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    7B44661C-A9A6-4777-A7E9-973638B64D7F.jpeg

    Gikk en dag inn på Platekompaniet i Stavanger (før det ble lagt ned) og bladde i noen hyller der. På butikkanlegget (noe Canton-greier)spilte de noe jeg ikke klarte å overse/overhøre, så jeg gikk og spurte hva det var det spilte. "Jo" sa han bak disken, "det er et svensk band, men jeg har ikke peiling på hva de egentlig heter".. jeg skal skrive det ned på en lapp til deg"

    "Skraeckoedlan"

    Jeg, som er vokst opp veldig nærme svenskegrensa skjønte fort greia😂
    Begynte så å undersøke dette nærmere og FOR et band jeg fant. Anbefaler alle å sjekke ut dette og spesielt hele det siste albumet "Eorpe"
    Hele katalogen er god men, de har jo noen absolutte høydepunkter for de som vil ta snarveien.

    ÄPPELTRÄDET :
    -universum
    -fågelsong

    SAGOR:
    -El Monstro
    -Mothra

    EORPE
    -Kung Mammut
    -Elfenbenssalarna

    Så hvis dere nå tenker at "okei, greit med mange tips, men gidder ikke høre gjennom ALLE de låtene" så, velg Elfenbenssalarna! Dæven, for en låt! Fortjener å bli spilt HØYT. Den soloen😍

     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.465
    Antall liker
    6.144
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    @Ken-Nor God morgen, å takk for stå opp musikken😎🎶
    Alle låter er nå fordøyd, et godt knipe med bra låter. Liker det jeg hører å skal gi de mer spilletid i tiden.
    Husker coveret med ansiktet på øglen, slikt cover-art man legger merke til🤘😎🎶
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    36CC241C-44FF-4C70-8D11-D474BB2142A5.jpeg
    657C9154-2359-4DAF-A6BA-AF85956D5BD6.jpeg
    9EA7EFE9-0652-4E7F-9291-4258830D122A.jpeg
    29AF0213-26B6-442F-A587-C84B665BA5B6.jpeg

    Rydder og tester litt gammalt utstyr jeg fant på loftet hjemme hos fatter’n😂
    Jammen var det lyd i det også. Litt skurring når man trykker og vrir her og der, så trenger nok litt TLC.
    Pioneer SG 550
    Pioneer SA 750
    Pioneer A-70
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    FF91FB3A-6AA8-4171-A599-8A1EA2216FE8.jpeg

    Må vel nesten bli en juleøl i dag også. Tons of rock/Beer-Flag sin Unholy Night. Råkkete øl fortjener råkkete plate, derfor var det naturlig å snurre igang Judas Priest-Ram It Down🤘

    Blir et par timer med snurring her nå før samboeren min kommer hjem og slår neven i bordet, så får bruke tiden godt😂

    Ha en fin lørdag, alle som svinger innom denna motorveien🤘
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.776
    Antall liker
    17.743
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Vis vedlegget 773506
    Må vel nesten bli en juleøl i dag også. Tons of rock/Beer-Flag sin Unholy Night. Råkkete øl fortjener råkkete plate, derfor var det naturlig å snurre igang Judas Priest-Ram It Down🤘

    Blir et par timer med snurring her nå før samboeren min kommer hjem og slår neven i bordet, så får bruke tiden godt😂

    Ha en fin lørdag, alle som svinger innom denna motorveien🤘
    Kos deg skikkelig godt i to timer🍻🤘😁
     

    Ken-Nor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.01.2020
    Innlegg
    1.156
    Antall liker
    5.069
    Sted
    Larkollen
    Torget vurderinger
    2
    307217B1-D293-4B13-95D0-D6C035C5C536.jpeg

    Ondt Blod! Fett hardcore pønkband fra det aller kaldeste nord🤘
    Skulle veldig gjerne sett de gutta her live i nærmeste fremtid

    897CD9CB-C01F-4402-9974-9718B807E4C8.jpeg

    Skulle også veldig gjerne hatt en 57 Bel Air i garasjen.. er nok større sannsynlighet for at jeg får oppfylt ønske om å se Ondt Blod😂

    Ha en god førjulstid folkens🤘
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Vi får ta en tur på privat museumet til borge som er rett borti høgget her når du skal til osterøy 🤙 der står det blant annet en sånn. Lov å sikle og drømme i det minste 🤙
    Snapchat-2084713896.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn