Historiens nest viktigste band?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Ang Jack White - så rager han høyt for min del

Syns dette er bæltøft.
Aaah, så han er Elton John nå… Går gjerne den veien, ja.

Og er man en person som absolutt ikke får nok av seg selv, ser jeg at speil på pianoet er løsningen.

e

PS: mest imponert over at han har fått med seg Wild Bill Hickock på slide. Trodde han var død.
Mohahahahaaaaa ;)

esp the reaper. grimmere enn vanlig :)

men for meg er det ikke mange artister som holder det gående pr dags dato som matcher nerven, intensiteten og de musikalske kvalitetene til white.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.014
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Helt enig i at Clintons forskjellige konstellasjoner også var/er sterkt toneangivende, spesielt for hiphop/rap. Selv om det i seg selv ikke er innenfor genren, så er Clinton regnet som den mest samplede artisten innenfor genren. Blant mange skylder Snoop Dog Clinton mye. Så svært viktig for dagens musikalske lydbilde er han, noe som ofte er glemt for de som ikke har spesielt varme følelser for hiphop og rap. Og han er også viktig som en slags far for funkrocken. Ikke glem at det var Clinton som i sin tid skapte lydbildet til Red Hot Chili Peppers som produsent av deres tidlige albumer. Det var nettopp fordi jeg figurerte litt som dj på første halvdel av åttitallet at jeg oppdaget RHCP i 1985 fordi han som produsent gjorde meg nysgjerrig på hva disse gutta stod for. For Clinton og Parliament/Funkadelic stod alltid på spillelisten min når jeg de på dansegulvet fikk mot nok under påvirkning av passende mengde fludium.
Hilste såvidt på George Clinton da han spilte på Lucille's Grill i New York for to og et halvt år siden (han var på tur ned trappa da jeg kom ut fra dass), morsom kar. Synd at han kutta ut lilla dreads da han bikka 70.
Kult! Har aldri hilst på fyren, men har sett ham og P-Funk Allstars live ved to anledninger. Konserten på Roskilde i 1994 på den store scenen etter midnatt er noe av det største jeg har opplevd. Danset så og si bootsa av meg omtrent 8 meter fra scenen. Når det gjelder Clinton vs Brown er det litt teit av meg å påstå at Clinton har hatt større betydning, men en ting vet vi og det er at han faktisk er den mest samplede artisten i historien. Brown kommer nok på andreplass når det gjelder antall samples.

Link Wray er tøffere enn ethvert tog!!!

Topp Bunn