Hittil beste argument for å konvertere til Nikon

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.873
Et veldig godt argument, egentlig.

geirf2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2004
Antall liker
166
Sted
Nes Romerike
Veldig bra. Får bare håpe at de som har gjort undersøkelsen ikke er korrupte. Dette er kanskje det som må til for å få gode produkter også. At forbruker betaler for en vare som i alle ledd er gjennomtenkt og ikke bare er fokusert på pris dvs at alt flyter greit gjennom alle andre tilkommende ledd som distribusjon, importør, forhandler, garantier osv. Ja, jeg er villig til å betale for et slikt produkt.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
16.780
Sted
Østfold
Det kan se ut til at undersøkelsen til en stor del handler om informasjonsnivået og hvor interesserte de har vist seg når henvendelsen har kommet. Jeg øyner jo en mulighet for at undersøkelsen sier mer om PR-kontaktene til den enkelte produsenten enn om hvor og hvordan de produserer, men jeg har ikke studert undersøkelsen i detalj.

V

vredensgnag

Gjest
Tror ikke vi har lyst til å vite hvordan produktene vi kjøper blir produsert. Vi har hatt en kunstig positiv reallønnseffekt ved å overføre produksjon til land der det råder forhold som tok livet av mange av våre forfedre, før vi fikk ordentlige arbeidsvilkår her hjemme.

Her er introduksjonen til filmen Manufactured Landscapes - en militært drevet arbeidsleir i Kina med monteringshall på noen kilometers lengde. Joda, uttrykket militært drevet arbeidsleir er nok det mest beskrivende på vanlige arbeideres leve- og arbeidsvilkår der. Det er mange som ikke er klar over at det er Kinas militære som styrer forretningsvirksomheten i de ulike provinsene. Folkets frigjøringshær er blitt til en forretningshær, i slik utstrekning at man i de ikke-militære delene av kommunistpartiet forsøker å redusere arméens innflytelse på økonomisk liv.

Topp Bunn