HJELP! Bøyd stift...dv-20

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Innlegg
57
Antall liker
6
Hei
Her om dagen skulle jeg skru av Dynavector Dv-20 av armen på platespilleren pga av salg ,men ikke pu og riaa.Fant ikke beskyttelsesdekselet da jeg skulle skru av pu.tok forsiktig av pluggene på pu med pinsett,men så når jeg da satt med pu i hånden(trodde jeg hadde gjordt en god jobb) så jeg at stiften stod VERTIKALT på pu! Kom en del #¤"#%%&=!!!Bøyde stifte forsiktig frem igjen(stiften knakk ikke)Men er stiften ødelagt?Står stiften i rett vinkel?Hvordan vet jeg at den er ødelagt? Sitter nå med Riaa og ødelagt pu :-[...ikke noen platespiller og prøve på.Så jakten på ny platespiller må nok legges litt på is hvis jeg må kjøpe ny Dynavector Dv-20.....
Mvh
Overland
 

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Innlegg
2.828
Antall liker
10
Du er ikke den første som har opplevd dette.

Det som er mest interessant er vel om du kan leve med tanken på at den har vært bøyd, selv om den skulle spille greit. Jeg hadde ikke klart det. Du gjør nok lurest i å levere den inn for reparasjon e.l.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Den er ødelagt.

Hvorfor? Prøv dette:
Ta et sugerør, knekk det i 90 grader, og tilbake igjen. Det ser helt ut, du kan stadig bruke det, men fjæringen er
borte.

Det er nøyaktig dette som har hendt med nålefanen på din DV 20, ikke noe å gjøre, dessverre.

Dvs, om du er over middels fingerferdig, kan du førsøke dette:
Knekk nålefanen helt av, åpne hullene i hver ende med en nål, tre innpå en liten bit gitarstreng (E-streng) i pickupenden, tre så på den løse nålefane enden. Sjekk at stiften står helt beint i 90 grader når du ser pickupen forfra. Lås nålefane og gitarstreng sammen med superlim. NB, en LITEN menge superlim, IKKE nok til at det flyter over stiften, eller inn i pickuphuset.

Lykke til!

Vennlig hilsen

Morten
 
  • Liker
Reaksjoner: JMM

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Innlegg
57
Antall liker
6
Takk for svar.
Da blir det ny pu og platespiller etterhvert....man lærer så lenge man lever...
Mvh
Overland
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Ring Planetsnapa så får du sikkert svar på innbytteordning.
 

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Innlegg
57
Antall liker
6
Snakket med Håvar på tlf i dag og han sa at Dynavector ikke byttet stift på sine pu
Mvh
Overland
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Jeg mente innbytteordning, ikke bytte av stift. Mulig de ikke har innbytteordning for, eller ombygging av de rimeligste pickupene, men på modellen over kan man enten få avslag ved kjøp av ny, eller man får bygget om pickupen (ikke retipping, men ombygging). Jeg vet ikke hvilke modeller det gjelder.
 

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Innlegg
16.361
Antall liker
6.540
Torget vurderinger
2
Jeg var også så frustrerende uheldig og knekke stiften på en DV20 for noen år siden.

Fikk bytta inn hos Planetsnapa. 25% avslag på ny pu.
 

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Innlegg
57
Antall liker
6
Takker for svar.Neste pu blir nok dv-20 low da jeg har lest at den vil passe bedre med det Riaa trinnet jeg har-Dynavector P-75 mk.
Mvh
Overland
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Jeg var også så frustrerende uheldig og knekke stiften på en DV20 for noen år siden.

Fikk bytta inn hos Planetsnapa. 25% avslag på ny pu.
Sørgelig å lese om , fin pickup og......når nålefanen er inntakt vel og merke ;D

Du og Ozzy ? huffda , hadde du enda "tatt" en benz......da kan sden jo retippes...

Men den blir visst lenge borte,.....

Hør spesifikkt om innbytteording , dvs at du får 20% ca i innbytte på en ny , ved å innlevere gammel , mener dv gjør dette på alle pu s, og de billigste....

Hatr du formulert deg feil til Snapa kan han jo ha misforstått , etter mine erfaringer , strekker mannen seg uhorvelig langt for kundene sine , og ikke bare de med dyre pickups....

Lykke til !

Espen
 

overland

Hi-Fi interessert
Ble medlem
21.12.2007
Innlegg
57
Antall liker
6
Snapa er veldig behjelpelig og yter god service! Får nok et godt tilbud neste gang jeg handler
Mvh
Overland
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Fillern så skjedde det meg, 2min uoppmerksomhet med vennepars barn på lytterommet. Da måtte det jo herjes med armen til platespilleren som jeg for en sjelden gang ikke hadde satt på støvlokket. Så, Soundsmith Carmen har fått bøyd stift. Har sendt en mail til NAT. Jeg gav vel 8k for den for noen år siden. Kan stiften byttes for en rimelig penge? Kan det være en innboforsikring sak? Skal innrømme at jeg ikke driver klinisk lytting når jeg snurrer plater, så hvis noen har en tilsvarende god PU å selge meg, send meg en PM. Armen er Rega 303 på en Hanss Acoustics spiller.
 
  • Trist
Reaksjoner: HoJ

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.201
Antall liker
2.679
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Det sjedde meg og ,,, Dynavektorene har den lille gummi dempren nålen sitter inni

Gjorde som deg fant lupen å dreiden nålen til rett nedover , testet på noen plater jeg ikke var redd for ,,, funka det . Har den samme defleksion med stifte trykket som før ,,, og nålen ifht pick hus er i senter ,, sjekk og under drift

(Om du har mistet en kanal er en av spole viklingene av revet ,,,,tilmed den loddet jeg )
Ikke på ordinær måte da . )
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.268
Antall liker
9.502
Torget vurderinger
2
Er den nok år gammel så har du kanskje slitt den ut uansett? Hvor mangt timer har den gått?
Fra AT:
Lifetime of the replacement stylus is approx. 300 to 500 hours for Conical, 300 hours for Elliptical, 1000 hours for Microlinear, and 800 hours for Shibata and Special Line Contact.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.766
Antall liker
21.652
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Prøv innboforsikring.
Forøvrig er en Audio-Technica VM450ML i en RigB-kropp en heidundrandes god pickup.
1704479750378.png
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.476
Antall liker
35.314
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Har fått ødelagt to stifter samt en platespiller av en og samme vennefamilie, nå låser jeg rommet når de er på besøk....
 
Topp Bunn