K
Kurtzen
Gjest
Trenger noen gode råd her folkens.
Etter en hygggelig aften med god musikk hjemme hos meg,
har mine foresatte nå bestemt seg for å investere i godlyd hjemme.
Fra før har de en liten Rotel forsterker,Phillips cd og noen mindre Tannoy høyttalere,
kjøpt for rundt 10k for ti år siden.
Målet må være å overgå dette med god margin...
Budsjettet virker å være rundt 35k,men dette kan jeg nok tøye litt.
Dette kan kanskje virke som grei skuring,men utfordringen ligger i en stue som ikke kan sies å
være ideell lydmessig og temmelig strikte krav til plassering og utseende fra min mor.
Stuen er L-formet med åpent loft,altså full takhøyde,det er dessuten åpent over til kjøkkenet som er plassert
"inni" L-en.Mange kubikk luft og generelt vanskelige forhold for hifi mao.
Dessuten er det uberviktig at høyttalerene kan stå tett på bakvegg,for vaskehjelpa setter dem dit uansett..
De må heller ikke ruve i landskapet,idealet er B&O`s slankeste søyler...
Elektronikken må se moderne og stilrent ut,evt kunne stå i Montana.Det er aktuellt å koble til vinylsnurrer senere.
Musikksmaken er type Dylan,Davis o.l ,det stilles ikke krav om fullt trøkk.Anlegget skal også benyttes til tv/film.
Vil anta at betjeningsvennlighet er et moment.
Gallo Nucleus Diva falt i smak utseendemessig,noen som kjenner disse?
Wilson Cube one er jeg også nysgjerrig på,men må vel strekke budsjett da.
Fyr løs mine medsammensvorne ;D
Mvh
Etter en hygggelig aften med god musikk hjemme hos meg,
har mine foresatte nå bestemt seg for å investere i godlyd hjemme.
Fra før har de en liten Rotel forsterker,Phillips cd og noen mindre Tannoy høyttalere,
kjøpt for rundt 10k for ti år siden.
Målet må være å overgå dette med god margin...
Budsjettet virker å være rundt 35k,men dette kan jeg nok tøye litt.
Dette kan kanskje virke som grei skuring,men utfordringen ligger i en stue som ikke kan sies å
være ideell lydmessig og temmelig strikte krav til plassering og utseende fra min mor.
Stuen er L-formet med åpent loft,altså full takhøyde,det er dessuten åpent over til kjøkkenet som er plassert
"inni" L-en.Mange kubikk luft og generelt vanskelige forhold for hifi mao.
Dessuten er det uberviktig at høyttalerene kan stå tett på bakvegg,for vaskehjelpa setter dem dit uansett..
De må heller ikke ruve i landskapet,idealet er B&O`s slankeste søyler...
Elektronikken må se moderne og stilrent ut,evt kunne stå i Montana.Det er aktuellt å koble til vinylsnurrer senere.
Musikksmaken er type Dylan,Davis o.l ,det stilles ikke krav om fullt trøkk.Anlegget skal også benyttes til tv/film.
Vil anta at betjeningsvennlighet er et moment.
Gallo Nucleus Diva falt i smak utseendemessig,noen som kjenner disse?
Wilson Cube one er jeg også nysgjerrig på,men må vel strekke budsjett da.
Fyr løs mine medsammensvorne ;D
Mvh