Pr. min definisjon så er musikk fra Scooter hvit støysteinm skrev:hei
Har ikke noe svar, men hva er hvit støy.
Hilsen uvitende ???
LOTFLOL ;D ;D ;DJurassic skrev:Pr. min definisjon så er musikk fra Scooter hvit støysteinm skrev:hei
Hilsen uvitende ???
Svar nr 4 og tråden er full av fjas allerede.Jurassic skrev:Pr. min definisjon så er musikk fra Scooter hvit støysteinm skrev:hei
Hilsen uvitende ???
Yikes!marsboer skrev:18k i blåste diskanter er ikke festlig...
Vi snakker elementer med diamant membran her da.. ikke rart det koster.bendis skrev:man, de deleprisene til hifiklubben er helt latterlige. hvordan skal folk kunne reparere sine greier? de skulle ha 1000 for en dome i 6xx serien, sammenlignet med diskanter fra eltek osv er den jaggu ikke verdt 1/3del
hehe. tror du det er smykkediamant eller? : det er industrielle diamanter som står f.eks på et sagbladmarsboer skrev:Vi snakker elementer med diamant membran her da.. ikke rart det koster.bendis skrev:man, de deleprisene til hifiklubben er helt latterlige. hvordan skal folk kunne reparere sine greier? de skulle ha 1000 for en dome i 6xx serien, sammenlignet med diskanter fra eltek osv er den jaggu ikke verdt 1/3del
Hmm, sist gang jeg sjekka så ble ikke industriell diamant bare produsert ved å trykke sammen noe greier. Det var en lang og tidkrevende prosess som måtte følge helt bestemte regler. Mener det fungerte omtrent som kalkstein (eller hva det nå heter) dannes i huler. Og når man i tillegg skal lage en dome, så må man bruke ekstrem nøytaktighet. Nå var det vel også hele diskanten som kosta rundt 10k, ikke bare selve membranen.bendis skrev:hehe. tror du det er smykkediamant eller? : det er industrielle diamanter som står f.eks på et sagblad
man kan produsere diamanter av en brødskive, alt som kreves er trykk. og det koster en slikk og ingenting, særlig for å coate en ussel 1 toms dome..men PR avdelingen til b&w har kanskje overbevist deg om annet
;D ;D ;DMan skrev:Så filmen "White Noise" på ganske høyt volum her om dagen.
På baksiden av omslaget står det: "Not suitable for B&W speakers"
Fikk inntrykk av at det var noe mer avansert etter å ha sett B&W DVD'en om fremstillingen og teknologien bak D-serien. Men dette var jo selvfølgelig bare markedspropaganda, og hadde ikke den sneveste sammenheng med sannheten vil jeg tro ;Dbendis skrev:nei det ER ikke dyrt, det skal bare virke slik. selfølgelig er det industriell diamant! STØV drysset over en ramme.
tror du kulen her er en diamant ;D
hvorfor bruker man softdomer som kan trykkes inn med en fjær i enda dyrere høyttalere. fordi "diamant" har ingen særlige fordeler. b&w har alltid fokusert på glitter og stas med ditten og datten teknologi så det skal virke eksklusivt. markedsførings politikk:
Dette lurer flere på, hvorfor belastet du høytalerene med kortvarig høy belastning av hvit støy?Audior skrev:Under kortvarig høy belastning av hvit støy "døde" diskantene.
marsboer skrev:.....
Å begynne med alternative diskanter høres ut som et høyst tvilsomt prosjekt for alle bortsett fra høytalerkonstruktører. Skal noe til å velge en "bedre" matchende diskant enn en av verdens mest avanserte forskningsinstitusjoner for lyd med guruer i alle former.
Revikling er vel måten å gjøre det på ja; jeg skulle til å foreslå det samme, men hos B&W, alternativt har de "repair kits" i forskjellige fatninger, med arbeide gjort hos B&W... så noen ny diskant skal man slipe å kjøpe.Audior skrev:Etter at jeg hadde spilt ferdig en CD på høyt volum sto anlegget på en stund, hvorpå min sønn uvitende skiftet lydkilde til en MP3-spiller med FM-tuner som var tilkoblet og sto tunet utenfor stasjon. (Mac MC275 parallellkoblet gir 150 watt med god dynamikk.)
Sender forøvrig diskantene til revikling i morgen hos en kar i Stavanger, må bare finne en måte å pakke dem på uten at membranene tar skade.
Prisen er 20.000,- undernypris, som jeg tror er drøyt 100 lapper.pks skrev:Får håpe det går i orden.
Vis ikke så jeg noen 802D på bruktbørsen til samme pris som diskanter
PK
Kan ikke veldig mye om det, men tror det blir brukt en del for å måle et roms frekvensrespons. Da med tanke på å kompensere eventuelle kuler eller daler vha en equialiser. Utjevne frekvensresponsen. Blir så vidt jeg vet i hovedsak benyttet i PA-anlegg av ulike slag. Kinoer bruker vel også dette tror jeg.Er dette da kun et "test signal" som kjøres ? ( ala burn in). Har aldri hørt om dette før.jferk skrev:[Svar nr 4 og tråden er full av fjas allerede.
Hvit støy er et signal der det er en lik energimengde uansett frekvens. Konstant energitetthet. Diskantelementene tåler gjerne mindre enn basselementene og dermed er det disse som er i mest utsatt ved slike signaler.
Spørs nok om ikke diskantene må byttes.
Mvh Jostein
Audior skrev:Prisen er 20.000,- undernypris, som jeg tror er drøyt 100 lapper.pks skrev:Får håpe det går i orden.
Vis ikke så jeg noen 802D på bruktbørsen til samme pris som diskanter
PK