Hjelp!! eg hører forsjell på kabler.

Status
Stengt for ytterligere svar.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.614
Antall liker
3.146
Torget vurderinger
0
Det er mye større forskjell mellom høyttalerkabler enn måleresultater vil "bevise" (y)
Det er mange som hører forskjell
Det er mange som IKKE hører forskjell
Det er mange som ikke bryr seg.....om kabler......annet enn utseende
 
  • Liker
Reaksjoner: KMR

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.879
Antall liker
5.539
Sted
Holmestrand
Jeg vil absolutt ikke idiotforklare noen, og for alt jeg vet så er det selvsagt mulig at andre kan høre forskjell.
Selv sørger jeg for å ha ledninger som er gode nok. Er de det så blir det ikke bedre. Og kravene for audio er ikke særlig krevende. Små spenninger, lite strøm og et forholdsvis begrenset frekvensomfang. Disse kravene kan lett tilfredstilles med rimelige ledninger.
Når lav pris sammenfaller med de tekniske kravene OG jeg får god lyd, da ville det være galskap å betale 100 laken for en «kabel» fra sydvest eller der om kring.
Dette er min vurdering. 🤗
PS! Jeg har en gang latt meg forføre til å kjøpe en RCA-ledning til 2-3000kr.
Etterpå skjønte jeg at jeg kjøpte den fordi den var så fin. 😂
PS igjen! Den fungerte brillefint akkurat som den gamle som fulgte med en kasettspiller.
Den lekre ledninga ble på et tidspunkt gitt bort til en som opplevde «et virkelig løft», og kvitterte presangen fra roteskuffa med ei flaske virkelig god vin. Som ga meg et løft. 💝
 
P

parafinoksen

Gjest
Hvem stod bak denne profilen? Garantert et ”sideprosjekt”
Minte meg litt om han som skrøt av at han hadde velutdannet familie og en onkel som hadde vært sjef i TV2. Han dukker opp med jevne mellomrom og setter i gang de samme diskusjonene. Skjønt han skriver vel på bokmål. Mye greier.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.169
Antall liker
9.495
Var det nynorsk han prøvde seg på? Jeg så "eg" og "ikkje" Utover det var det haugevis med skrivefeil, men ikke nynorsk.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn