Hjelp!! Høyttaler i MDF

inselwind

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Antall liker
12.396
Sted
Toten
Torget vurderinger
11
Joda, men topp og bunn vil fortsatt være utsatt for "svingninger".
Hvor store er dem egentlig? Er det gulvstående på rundt meter'n så vil de fort bevege seg 10-12mm +/-

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
3.783
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Dersom de skal opp på « stuekvalitet» kan du legge på 3mm MDF, flushe kantene og legge på finer.
God ide, men egentlig bare brukandes om man har bygget i vannfast MDF. Du vil ikke klare å låse så mange lag med ei tynn plate utenpå, tror jeg.

TheCurious

Medlem
Ble medlem
30.04.2023
Antall liker
169
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
0
Joda, men topp og bunn vil fortsatt være utsatt for "svingninger".
Hvor store er dem egentlig? Er det gulvstående på rundt meter'n så vil de fort bevege seg 10-12mm +/-
Jeg må bare spørre, 10-12mm+- ???

Hvert lag er :
Limet
Skrudd sammen hver for seg (tror det gikk omtrent 700 skruer på en kasse )
+ Gjennomgangs bolter fra bunn til topp

Med 10mm bevegelse så vill jo stagene knekke i så tilfelle, ville jeg tro.

Og det som jeg finner litt merkelig er at selv om det er kommet sprikker så har ikke kassen endret størrelse enda 🤔

TheCurious

Medlem
Ble medlem
30.04.2023
Antall liker
169
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
0
Å fylle med polyester i alle kroker er billig, raskt og effektivt. Den blir veldig hard og metter godt slik at ting lar seg male i etterkant uten synlig skille hvor det er endeved eller ei.

Å forsegle det visuelle laget er rimelig greit. En god akrylbasert primer fungerer helt fint til formålet og er fin å jobbe med.

ting trenger ikke være så veldig kostbart heldigvis.
@inselwind
Takk for det

Jeg har nå fått tak i noe som blir kalt sperregrunn, det er en form for flytende lim med fuktsperre i, det ser egentlig ut som blått slim som blir gjennomsiktig og steinhardt. Er på det 4 strøket nå , å vurderer 4 til. Da er kassene helmalt med dette på innside og utside

Topp Bunn