HJELP, har kjøpt B&W 800D men hva skal jeg koble opp av utstyr til???

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Du har sagt så, og det er jo selvfølgelig derfor jeg "inviterte" deg til tråden her ;D
    Det er en smakssak, selvsagt. Men å lese opp den tråden for den nye eier av 800D paret er sikkert ikke dumt!
    Nemo tråden...

    Alternativ i samme "klasse" er jo Gryphon Encore(ej lenger i prod) og Bladelius Ymer, Classe CA400 monoblokker er jo nevnt.

    Tja... nøytrale muskler, er vel rettesnoren da...

    En stk med Adyton cordis 1.8 er sikkert heller ikke å forakte, og hvorfor ikke 4 stk i mono konfigurasjon... (Woho galskap!!)
    Classe Omega kanse...

    Uansett.... Jeg linker en drøss med youtube vids om 8** høyttalere her... er sikkert ikke så dumt det heller...

    --
    --
    --
    --
    --

    tja... litt å se på det.

    Ellers. om du søker på "Adyton Cordis 2 S og Modus forsterkersett" på finn så finner du en "brukbar kombo" skulle jeg tro.
    Rasende billig. Helt kurrante saker. Så det akkurat nå.



    mvh
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Må man sige ! Jeg tør love at i morgen i Storkøbenhavns hifi klub vil jeg kunne præsentere den bedste lyd i klubbens historie. Dette med Holton monoblokke hvor jeg har fundet frem til den bedste afkobling af strømforsyningen og det bedst mulige valg af feedback modstand. Desuden den bedste Dac/Pre vi har hørt. Dette påtrods af besøg af alskens dyrt grej.
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    928
    Duelund_Support skrev:
    Må man sige ! Jeg tør love at i morgen i Storkøbenhavns hifi klub vil jeg kunne præsentere den bedste lyd i klubbens historie. Dette med Holton monoblokke hvor jeg har fundet frem til den bedste afkobling af strømforsyningen og det bedst mulige valg af feedback modstand. Desuden den bedste Dac/Pre vi har hørt. Dette påtrods af besøg af alskens dyrt grej.
    Hvilke Holtonmoduler er det snakk om? (og hvilken dac/pre?)

    mvh
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Hm, tja, kanskje Jason eckof skulle spørre Duelund support om å bli møtt på flyplassen og hentet der imorgen?
    Jeg mener, why not? Vild ide? Jo sikkert...
    http://www.kelkoo.no/172201/t_K%F8benhavn+(CPH)__Oslo.html

    mvh
     

    jasoneckhoff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    God ide, men jeg reiser i så fall med restplass.no, ikke noe crap selskap på kelkoo...
    ;D ;D ;D
    Jason
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Jason, det gyldne skinn venter.
    Nå har du hoppet i det med høyttalerkjøp... du har baller!
    Om vår danske venn synes ideen er like god, så hopp i det Jason!

    Jeg mener, slike sjanser kommer ikke hver dag! ;D

    mvh
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    6.000
    Antall liker
    6.243
    Torget vurderinger
    32
    Hei, Jason

    Gamle klassekamerater fra gymnaset skal man hjelpe i nød.

    Hvis du bor i sentrale strøk på Østlandet, så kan du jo få prøve forsterkeren min noen dager. Jeg har noe andre greier til test nå.

    Roy Ervin (tidligere Johansen)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    jasoneckhoff skrev:
    God ide, men jeg reiser i så fall med restplass.no, ikke noe crap selskap på kelkoo...
    ;D ;D ;D
    Jason
    Ok for mig. Jeg har fri i morgen. ;D Jeg bor i en særdeles rodet 2 værelses lejlighed så du må direkte tilbage medmindre du finder et hotelværelse.
    Nu skal jeg påpege at der ikke bliver spillet på B&W.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    kwil skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Må man sige ! Jeg tør love at i morgen i Storkøbenhavns hifi klub vil jeg kunne præsentere den bedste lyd i klubbens historie. Dette med Holton monoblokke hvor jeg har fundet frem til den bedste afkobling af strømforsyningen og det bedst mulige valg af feedback modstand. Desuden den bedste Dac/Pre vi har hørt. Dette påtrods af besøg af alskens dyrt grej.
    Hvilke Holtonmoduler er det snakk om? (og hvilken dac/pre?)

    Holton NXV 500. Dacen er Twisted Pear Opus i dobbel mono. Silk STA 522 volumentrafo balanceret kobling. 4 stk Niels Larsen 140 db serieregulatorer og 4 stk. Moxamps.

    mvh
     

    jasoneckhoff

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    25.10.2009
    Innlegg
    88
    Antall liker
    0
    ;D Gode ideer dette altså. Men jeg har altså bestilt disse 800D'ene, men ennå ikke fått dem i hus. Vil virkelig forsikre meg om jeg ikke er svindlet på Ebay før jeg gjør noe dramatisk. Reise til Danmark får jeg vurdere etterhvert... ;)
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Da kan jeg på vegne av Hifisentralen ydmykt be om en bildereportasje fra demoen i Københavns klub Duelund_support?
    Det hadde vært lekkert med en "story" om denne Twisted pear Houlton seansen!!! ;D Sånn uansett altså mener jeg!

    Flott altså at viljen er der for å ta i mot gjester iallefall!!! :D

    mvh
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Imperial skrev:
    Da kan jeg på vegne av Hifisentralen ydmykt be om en bildereportasje fra demoen i Københavns klub Duelund_support?
    Det hadde vært lekkert med en "story" om denne Twisted pear Houlton seansen!!! ;D Sånn uansett altså mener jeg!

    Flott altså at viljen er der for å ta i mot gjester iallefall!!! :D

    mvh
    Jojo jeg skal få Lydarne til at lægge billeder op da det er ham der normalt fotograferer.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    889
    val skrev:
    Kjenner ikke Emotiva, men EC Nemo er jo bare to stk av de gamle 180 watts blokkene brokoblet og Nemoene er ikke kjent for å være spesielt god på vanskelig last, selv om det er watt nok. Nå kjenner jeg ikke til om det er gjort store oppgraderinger på EC siste årene, men forsterkerne derfra hadde tidligere mye egenlyd og var langt fra nøytrale. Litt gammeldags varm rørlyd med noe pløsete bass.

    Ville da heller kjøpt EC sine DP forsterkere om jeg skulle hatt noe derfra, men disse er jo også veldig dyre.
    Det var en test av Nemo i Fidelity en stund etter de ble kjøpt opp av nye eiere. Vadseth hadde litt de samme forventningene som du beskriver med varm lyd og pløsete bass. Konklusjonen var imidlertid at Nemo produsert på Tau var lang strammere og mer moderne i lyden enn de eldre modellene fra Skårer. En del av fordommene mot Nemo kan jo tenkes å stamme fra de eldre modellene, og for kjøpere av Nemo kan det jo være en idé å sjekke ut om modellen de kjøper er produsert på Tau, eventuelt oppgradert til lignende modell som produseres i dag.
     

    tweakMan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.223
    Antall liker
    126
    Sitat Tarja Turunen:
    "Nemo, my name forever more..."

    Joda, det er flere utgaver og "refinements" av Nemo, det er det.
    Men uansett, Electrocompaniet Nemo er en unik amp, hvordan man enn vrir og vender på det.
    Den er sikkert ikke for alle, dog den er brutal og deilig, synes jeg.

    mvh
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Noe jeg ville ha seriøst vurdert er DEQX som forforsterker og lydkorreksjon (satt opp av Midgard Audio) sammen med noen effektrinn som gir nok watt og er god på reaktive laster. Det vil knuse alle andre forslag. ;)
     

    CNK

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.08.2006
    Innlegg
    93
    Antall liker
    4
    Emotiva selges for selvkost på brukten så du taper ingenting på å prøve.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.368
    Antall liker
    11.367
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    For litt mer penger finner du en brukt DP, denslags kan vel sparke liv i sånne tungvektere?
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    En god forsterker er et relativt begrep. Det som er en god forsterker til f.eks Klipsch eller Avantgard er sansynligvis ikke en god forsterker til B&W. K og A trives svært godt med bra rørforsterkere (lettdrevne). Det funker dårlig på B&W som "spiser" mye strøm/effekt før de åpner opp og viser hva de kan. Selvfølgelig er også pre, kilde og kabler like viktige, men her trenger en jo ikke matche mot høyttalere på samme måte. Lydsignaturmessig må det jo likevel være balanse hele kjeden gjennom. Uansett, det dårligste leddet i kjeden bestemmer sluttresultatet.

    I tillegg vil jeg påstå: En sensasjonelt bra forsterker til 20K vil være en elendig forsterker sammenlignet med en til 100k i minst 99 av 100 tilfeller. Enig? ;D

    Mvh
    Geir


    val skrev:
    Spesifiser gjerne hva du mener er feil!


    En god forsterker leverer selvfølgelig nok strøm fort nok, ellers er den jo ikke spesielt god eller hva? Har hverken nevnt watt eller strømforsyning. Poenget mitt var at en god forsterker spiller godt på en god høyttaler.

    Og at man ikke har hørt B&W på sitt beste uten en fantastisk (dyr) forsterker, kan også snus på hodet å si at man ikke kan høre hva f.eks ML33 kan prestere på en B&W 800, men at man må opp på toppmodellen til Kharma e.l. Hverken mellomtonen eller basselementene i B&W 800 er de beste på jord og f.eks Seas magnesium eller Thiel er etter min mening mer åpne og mer detaljerte både i bass og mellomtone.





    Geir_O skrev:
    val skrev:
    Forstår ikke helt reaksjonene du får ved å ikke planlegge hvilke forsterker du skal ha når du kjper høyttalere.

    En god høyttaler spiller bra med en god forsterker, enkelt og greit. Om det er stort behov for riktig "match" er en av komponentene langt fra nøytral, farget og etter mitt syn ikke god.

    Mener også du kan glemme pris og teste og høre selv hva du synes låter godt. Sitter selv med en billig DIY forsterker som på mange områder er bedre enn mine tidligere forsterkere som ML, Adyton 3B Sign, Bryston 7B ++

    Uansett forsterker så får du sikkert veldig god lyd, selv om det evt er enda mer å hente ved å legge en halv mill i forsterker. Litt bedre kan det bli uansett ved oppgradering, men om det er verdt prisen blir en annen diskusjon.
    Dette er, i hvertfal her, feil. Har selv B&W 803 og fikk "nye" høyttalere hver gang jeg oppgraderte til først Parasound 2205 og sist til Mark Levinson 335. Om det er 200 eller 500W er ikke poenget. Poenget er om forsterkeren kan levere NOK strøm FORT nok. I tillegg til andre forsterkerparametre selvfølgelig. Så du får ikke hørt hvor gode 800D er før du har prøvd med en Nemo, ML eller lignende. Men bevares. Det beste er å prøve selv. Gjerne med rimelige alternativ også. Det vil være rimelig åpenbart når du kobler til en forsterker som passer til høyttalerne. (Les strømsterk no 8))

    Mvh
    Geir
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Mulig jeg husker feil, men ble ikke DP A1s brukt med stor suksess i kompani med 801D? Er 800 noe verre å drive enn 801? Så at det lå en A1s på bruken i går.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    kaap skrev:
    Mulig jeg husker feil, men ble ikke DP A1s brukt med stor suksess i kompani med 801D? Er 800 noe verre å drive enn 801? Så at det lå en A1s på bruken i går.
    Jeg har hørt fra bekendt at 800 D ikke har de samme problemer i bassen som 801 og 802. Kan nogen bekræfte det ?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.368
    Antall liker
    11.367
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    kaap skrev:
    Mulig jeg husker feil, men ble ikke DP A1s brukt med stor suksess i kompani med 801D? Er 800 noe verre å drive enn 801? Så at det lå en A1s på bruken i går.
    Hele 3 stk A1S der akkurat nå faktisk, pluss en A1B.
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Jøgga skrev:
    kaap skrev:
    Mulig jeg husker feil, men ble ikke DP A1s brukt med stor suksess i kompani med 801D? Er 800 noe verre å drive enn 801? Så at det lå en A1s på bruken i går.
    Hele 3 stk A1S der akkurat nå faktisk, pluss en A1B.
    Sugla på denne før jeg kom over ML'en min ;D

    Mvh
    Geir
     

    Erland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    3.238
    Antall liker
    6
    kaap skrev:
    Mulig jeg husker feil, men ble ikke DP A1s brukt med stor suksess i kompani med 801D? Er 800 noe verre å drive enn 801? Så at det lå en A1s på bruken i går.
    Du husker nok rett - var ikke dette referanseanlegget i Fidelity redaktørens hjem en lengre periode?

    Og så har vi jo selvfølgelig Krell da, som jeg ikke kan se er nevnt her.

    Men kraftige Krell forsterkere går skjelden billig, og da beveger vi oss langt bort fra Jason's ønske om et ikke alt for kostbart sted å starte.
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Så da har den fått en lydmessig oppgradering, men det er fortsatt en en brokoblet forsterker og liker ikke lave impedanser!


    Imperial skrev:
    Sitat Tarja Turunen:
    "Nemo, my name forever more..."

    Joda, det er flere utgaver og "refinements" av Nemo, det er det.
    Men uansett, Electrocompaniet Nemo er en unik amp, hvordan man enn vrir og vender på det.
    Den er sikkert ikke for alle, dog den er brutal og deilig, synes jeg.

    mvh
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Pris i forhold til kvalitet avhenger av: produksjonsland, antall salgsledd, fortjeneste pr ledd, om det er priset høyt i utgangspunktet for å være et ekslusivt merke rettet mot snobbete kunder, finish etc etc

    Det må selvfølgelig være krefter nok til å drive høyttalern, men jeg mener at matching ikke er avgjørende for å få god lyd om komponentene er riktig konstruert. Om jeg bytter mellom mine egne DIY forsterkere, ML, Krell eller DP vil det bli forskjellig lyd uten at noe blir dårlig med den ene eller andre. I forhold til høyttalerbytte av f.eks horn mot elektrostat eller høyttaler med vanlige dynamiske elementer, mener jeg effektrinn både pre og effekt bare utgjør nyanseforskjeller i forhold.
    Mener også plassering av høyttalere er langt viktigere enn om man bruker f.eks DP eller Chapter. For ikke å snakke om kabler, som utgjør mikroskopiske forskjeller og ganske uvviktig om lyd skal stå i forhold til oppgradering prismessig på bytte av komponenter.


    Geir_O skrev:
    En god forsterker er et relativt begrep. Det som er en god forsterker til f.eks Klipsch eller Avantgard er sansynligvis ikke en god forsterker til B&W. K og A trives svært godt med bra rørforsterkere (lettdrevne). Det funker dårlig på B&W som "spiser" mye strøm/effekt før de åpner opp og viser hva de kan. Selvfølgelig er også pre, kilde og kabler like viktige, men her trenger en jo ikke matche mot høyttalere på samme måte. Lydsignaturmessig må det jo likevel være balanse hele kjeden gjennom. Uansett, det dårligste leddet i kjeden bestemmer sluttresultatet.

    I tillegg vil jeg påstå: En sensasjonelt bra forsterker til 20K vil være en elendig forsterker sammenlignet med en til 100k i minst 99 av 100 tilfeller. Enig? ;D

    Mvh
    Geir


    val skrev:
    Spesifiser gjerne hva du mener er feil!


    En god forsterker leverer selvfølgelig nok strøm fort nok, ellers er den jo ikke spesielt god eller hva? Har hverken nevnt watt eller strømforsyning. Poenget mitt var at en god forsterker spiller godt på en god høyttaler.

    Og at man ikke har hørt B&W på sitt beste uten en fantastisk (dyr) forsterker, kan også snus på hodet å si at man ikke kan høre hva f.eks ML33 kan prestere på en B&W 800, men at man må opp på toppmodellen til Kharma e.l. Hverken mellomtonen eller basselementene i B&W 800 er de beste på jord og f.eks Seas magnesium eller Thiel er etter min mening mer åpne og mer detaljerte både i bass og mellomtone.





    Geir_O skrev:
    val skrev:
    Forstår ikke helt reaksjonene du får ved å ikke planlegge hvilke forsterker du skal ha når du kjper høyttalere.

    En god høyttaler spiller bra med en god forsterker, enkelt og greit. Om det er stort behov for riktig "match" er en av komponentene langt fra nøytral, farget og etter mitt syn ikke god.

    Mener også du kan glemme pris og teste og høre selv hva du synes låter godt. Sitter selv med en billig DIY forsterker som på mange områder er bedre enn mine tidligere forsterkere som ML, Adyton 3B Sign, Bryston 7B ++

    Uansett forsterker så får du sikkert veldig god lyd, selv om det evt er enda mer å hente ved å legge en halv mill i forsterker. Litt bedre kan det bli uansett ved oppgradering, men om det er verdt prisen blir en annen diskusjon.
    Dette er, i hvertfal her, feil. Har selv B&W 803 og fikk "nye" høyttalere hver gang jeg oppgraderte til først Parasound 2205 og sist til Mark Levinson 335. Om det er 200 eller 500W er ikke poenget. Poenget er om forsterkeren kan levere NOK strøm FORT nok. I tillegg til andre forsterkerparametre selvfølgelig. Så du får ikke hørt hvor gode 800D er før du har prøvd med en Nemo, ML eller lignende. Men bevares. Det beste er å prøve selv. Gjerne med rimelige alternativ også. Det vil være rimelig åpenbart når du kobler til en forsterker som passer til høyttalerne. (Les strømsterk no 8))

    Mvh
    Geir
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.681
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Erland skrev:
    Du husker nok rett - var ikke dette referanseanlegget i Fidelity redaktørens hjem en lengre periode?

    Og så har vi jo selvfølgelig Krell da, som jeg ikke kan se er nevnt her.

    Men kraftige Krell forsterkere går skjelden billig, og da beveger vi oss langt bort fra Jason's ønske om et ikke alt for kostbart sted å starte.
    Enig med du. Forsåvidt er en A1b en grei plass å starte, spesielt når pris er "skilishelen". Mye lik konstruksjon som A1(s), og på brukten mulig å finne <25k. Men men.. vi kan anbefale i øst og vest, og hit og dit, men alt er opp til Jason, og ønsker deg derfor Go jakt, og lykke til :)

    mvh
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.285
    Antall liker
    928
    Og så har vi jo selvfølgelig Krell da, som jeg ikke kan se er nevnt her.

    Men kraftige Krell forsterkere går skjelden billig, og da beveger vi oss langt bort fra Jason's ønske om et ikke alt for kostbart sted å starte


    Det finnes jo brukte eldre meget gode konstruksjoner fra disse (KSA-serien) Eller de eldre "gode" ML. Koster ikke skjorta disse og vil sikkert drive høyttalerene med glans. (antakelig blir de ikke forbigått lydmessig av de nyere hundedyre versjonene heller ;))

    mvh
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slutter meg til forrige bidragsyter som nevner Krell som et alternativ. Ut fra mine erfaringer burde det gå bra. Jeg tror kanskje også at en eldre Pass-konstruksjon som de større Treshold-forsterkerne kan fungere. De fungerte i alle fall meget bra på andre vanskelige høyttalere i den større klassen på åttitallet. Jeg likte for eksempel ikke Kef 105 før jeg hørte dem på en Treshold.

    Jeg synes trådstarter er utrolig modig som har foretatt dette innkjøpet. Personlig ville jeg ikke begynt i den enden, i alle fall ikke uten "ubegrenset" økonomiske rammer for elektronikken, men det er ingen regel som er verdt å følge. Det at trådstarter allerede har funnet frem til et passende forum for gærninger med peiling før høyttalerne er i hus viser at han i alle fall ikke har mer penger enn vett, for det finnes mange nok av dem. Cudos for det, mann. ;)
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    889
    Nå vet jeg at Hegel kanskje ikke sees på som det mest eksotiske innen hifi jungelen, men H4SE forsterkeren, som jeg selv har, tror jeg er i stand til å drive det aller meste som finnes. Ringkjernetrafo på 2400VA, 320 000 uF kondensatorer, 300W i 8 ohm, 580W i 4 ohm og 1000W i 2 ohm. Tror dette skulle kunne drive 800D. Sammen med Parasound JC-2 forforsterkeren som jeg bruker nå synes jeg det lydmessige resultatet er veldig bra. Varm, fin dynamisk lyd med masse krefter. I en gruppe test i Fidelity for en tid tilbake ble denne foretrukket foran EC AW400.
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    Duelund_Support skrev:
    Jeg har hørt fra bekendt at 800 D ikke har de samme problemer i bassen som 801 og 802. Kan nogen bekræfte det ?
    Hvilke problemer har 801d i bassen?
     
    T

    timc

    Gjest
    Eneste jeg har synes fungere sånn noenlunde med de store B&W modellene er Mark Levinson.


    -Tim
     

    Solo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.01.2003
    Innlegg
    1.011
    Antall liker
    20
    Torget vurderinger
    2
    timc skrev:
    Eneste jeg har synes fungere sånn noenlunde med de store B&W modellene er Mark Levinson.

    -Tim
    og mcintosh!
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Ketil skrev:
    Nå vet jeg at Hegel kanskje ikke sees på som det mest eksotiske innen hifi jungelen, men H4SE forsterkeren, som jeg selv har, tror jeg er i stand til å drive det aller meste som finnes. Ringkjernetrafo på 2400VA, 320 000 uF kondensatorer, 300W i 8 ohm, 580W i 4 ohm og 1000W i 2 ohm. Tror dette skulle kunne drive 800D. Sammen med Parasound JC-2 forforsterkeren som jeg bruker nå synes jeg det lydmessige resultatet er veldig bra. Varm, fin dynamisk lyd med masse krefter. I en gruppe test i Fidelity for en tid tilbake ble denne foretrukket foran EC AW400.
    Lyder for mig som et rigtigt godt valg.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå er dette i "feil ende" av mitt felt(som er mere lettdrevene saker) men hvamed Accuphase ? Klasse A effektene deres leverer skikkelig med strøm , til tross for beskjedene watt.

    Når det gjelder Emotiva ser det spennede ut....sikkert moro å prøve , men når det gjelder å selge til selvkost , er det selvsagt ikke sikkert dette går , på en annen side , florerer det med høyttalere som greier seg med langt mindre strøm og watt enn dine flotte B&W

    Mvh Espen
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.301
    Antall liker
    1.434
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Kjøp Emotiva om du har tro på dem...
    Selv tror jeg om du går for dem vil du bli svært fornøyd - til og begynne med og inntil du prøver noe annet!

    Kjenner et par som gikk for Vincent monoblokker og det hele låt bra inntil de prøvde noe annet som dessverre var dyrere i ny pris, men som lå omtrent på det samme i brukt pris (Vincent monoblokker ca 26 K). Mye bra å velge mellom for ca 30 K
    Ikke glem kilden da! En dårlig kilde vil "maskere" musikken og store deler av musikken din vil låte skarpt og jævelig....
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Imperial skrev:
    Da kan jeg på vegne av Hifisentralen ydmykt be om en bildereportasje fra demoen i Københavns klub Duelund_support?
    Det hadde vært lekkert med en "story" om denne Twisted pear Houlton seansen!!! ;D Sånn uansett altså mener jeg!

    Flott altså at viljen er der for å ta i mot gjester iallefall!!! :D

    mvh
    Jojo jeg skal få Lydarne til at lægge billeder op da det er ham der normalt fotograferer.
    Her er lidt foto fra mødet http://www.flickr.com/photos/fortidsminder/sets/72157622845828744/
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn