Hjelp til forsterker prisklasse 30 000 - 45 000

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.004
Antall liker
1.047
Sted
Porsgrunn
Etter at jeg kjøpte mine nye høyttalere (Usher CP-6391) står det svært klart for meg at det også innebærer kjøp av ny forsterker. Prisklassen som jeg har sett meg ut er noe rundt det jeg betalte for høyttalerene.

Hører på mye forskjellig musikk, så den bør være rimelig altetende. Bruktkjøp er ikke så interessangt, da bytterett/garanti er viktig for meg i den prisklassen.

Lurer på Bladelius Idun/Balder, men i ifølge Morten på NAT er Idun kun solgt i to eksemplarer foreløpig. Så det er kansje ikke så mange som har hørt den enda :)
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.987
Antall liker
1.239
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
thomand skrev:
Har selv denne kanon forsterkeren,men siden jeg holder på å flytte ønsker jeg å trappe ned litt.Vurderer å selge den for 22000kr.Koster ny 45900kr hos PMaudio.Kun 6 mnd gammel,og det gjennstår 4,5 år garanti. :D Har kvittering og orginal embalasje.


Forsterkeren har en herlig klangbalanse,fri for slibranter og esssser.De første 50 wattene er klasse A,noe som gir forsterkeren en aning varme i mellomtonen og tonnevis med dynamikk.Supermusikalsk,men nøytral og klemmer bra til i hele bass området.Minner mye om AVI sin pre/power kombo. :D
Driver alt av høyttalere ;)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.149
Torget vurderinger
7
Jonas: Er du interessert i en doxa72 (nyeste fra KØL) i innbytte? Har en kompis som kanskje er interessert.
 

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Innlegg
2.987
Antall liker
1.239
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
thomand skrev:
Jonas: Er du interessert i en doxa72 (nyeste fra KØL) i innbytte? Har en kompis som kanskje er interessert.
Hei Thomand!

Innbytte er ikke interesant,men salget haster ikke,så jeg kan vente til Doxaen er solgt!? ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.204
Antall liker
6.571


Rogue M-150 monoblokker.
Pris: 43.900,-/par.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.520
Antall liker
2.971
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Veldig enig BT!!
Disse hadde jeg på test sammen med mine ATC`er.
Meget bra kombo på "normale" volumnivåer. ATC`ene er ikke verdens enkleste last....
Men med 90db / 8ohm som dine ht har, er det en meget enkel last for Rouge blokkene.
Kan kjøpes her http://www.audioroyal.no/

Og om trådstarter har mulighet til å ta en tur til Oslo for å få lånt med seg en Bryston (foreks. 4B SST)for test hjemme, så tror jeg at det også ville bli bra innenfor denne prisrammen ;)
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.004
Antall liker
1.047
Sted
Porsgrunn
Takker for tipsene. :) Må sjekke litt fremover mot ferien. Så får jeg ta en Oslotur for å lytte på produkter som ser/høres interessante ut. Skal selvfølgelig sjekke ut noen av produktene her i Porsgrunns fem butikker.

Siden jeg kun bruker en hjemmekinoreciver som forsterker, så vil de aller fleste produktene være ett kjempeskritt fremover. Derfor gjelder det å ikke forelske seg i det første man hører på. Kansje høre på noe som ikke er fullt så interessant. Da jeg jaktet på høyttalere, traff jeg blink med en gang. Med den følge at JBL TL 260, og Dali Mentor 6 virket kjedelige. Dermed ble jakten avblåst allerede i startfasen. Uten at jeg dermed har angret noe særlig dypt. :)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.386
Antall liker
16.613
Sted
Østfold
Skal den receiveren brukes som pre, er det integrert du ser etter, eller skal du ha pre i tillegg?
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.004
Antall liker
1.047
Sted
Porsgrunn
Den skal helst kobles til via en prosessorinngang. Ellers så må jeg koble om de gangene jeg skal se på film.

Om det er integrert, eller pre/effekt er ikke så viktig. Blir plassen for liten kan jeg jo alltids utvide racket :)
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Jeg tror Hificenterkjeden har inne en Primare A32. De pleier ikke være gniene på utlån. Anbefales!
 
H

hobby

Gjest
Da ville jeg ha på ingen måte latt være å vurdere større integrerte fra Accuphase!
 

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
1.004
Antall liker
1.047
Sted
Porsgrunn
En jeg kjenner brukte AVR 7000 som forforsterker og han sleit med "brum" i høyttalerene. Derfor faller det bort. Jeg tror går an å bruke Cd-spilleren (Adcom GCD 750) som forforsterker da den har volumregulering via fjernkontrollen, men mener det vil være et dårlig valg da selve forforsterkeren vil bli for dårlig.
 

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Innlegg
721
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
Nuforce REF 9.02se versjon 2. Den forrige versjonen av forsterkeren fikk jo priser i The Absolute sound og den nye versjonen skal være utrolig mye bedre. Jeg har selv et par versjoner under og har nettopp fått oppgradert. Stor positiv forskjell. Det låter skikkelig bra. Prisen skal gå fint under 30 på selvimport, eventuelt kan du prate med Audiofreaks. De har importen.
OK, du får kanskje ikke prøvd, men her kan du få mye for pengene!

www.nuforce.com
 
Topp Bunn